nebur77 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hei! Jeg planlegger å montere anlegg i bilen, så da har jeg 2 12' subber + forsterkere i bagasjerommet. Ettersom jeg har en Peugeot 307 så er det ikke veldig god plass når jeg skal noe, så jeg lurte på om dere har noen gode løsninger for å raskt koble fra forsterkeren hvis den må ut. Subbene kobles til med banan plugger, også skal forsterkerene monteres på en treplate. Jeg tenkte på å koble til høyttalerene på forsterkerene med en speacon kabel, også tenkte jeg på å koble tilførselen via noen enso klemmer, kan det funke? Takk for svar Mvh Ruben Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Forsterkeren tar vel ikke så stor plass? Ugunstig å koble av/på strøm/jording da en bør koble av batteriet først og vet ikke av noen hurtigkoblinger som funker for bil Lenke til kommentar
nebur77 Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg vil gjerne ha muligheten til å ta ut forsterkeren slik at jeg kan legge ned baksetene i bilen så hadde hvert kjekt å finne en måte å gjøre det på Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Man får strømplugger for høy strøm som kan brukes. Det viktigste er å alltid koble til jord først. Så 12V og til slutt signalkabler. Når du kobler til må du koble fra signalkabler først, så 12V og til slutt jord. Du bør også ha en automatsikring så du enkelt kan koble fra batteriet når du kobler til/fra. Det som er katastrofe er hvis du kobler til signalkabler først og så 12V. Da lades kondensatorene i forsterkeren opp via jord til spilleren og brenner i stykker signalutgangene på den. Endret 27. januar 2016 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
nebur77 Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Takk for info! Mange ting jeg ikke hadde tenkt på der i forhold til rekkefølge på av/på-kobling... Vet du navnet på den type strømplugg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg tror de kalles anderson connectors. Finnes flere varianter. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Uten å ha peiling på om det fungerer uten skader på systemet, kunne dette være noe, jeg har også tenk på løsninger for å kjapt fjerne forsterkeren. http://caraudiosecurity.com/fastplug-quick-release-amplifier-connector Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Den fungerer opp til 80 ampere ja. Lenke til kommentar
nebur77 Skrevet 31. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2016 Prøver en sånn plugg, den koster 300 nok på ebay men e verdt et forsøk, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå