Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Ålesund sett med edru blikk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Ser ut som er bilde tatt for ca 100 år siden, men så gammel er du vel ikke ?? Et bilde som gjør seg godt i Sv/hv, og god komposisjon (som vanlig). Mvh Ragnar 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Tenkte jeg det ikke - de forrige var tatt i fylla. Fint utsnitt og komp i skarpt svarthvit. Roar 2 Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Hei, Helene. Oversiktsbilder, - som dette, gjør seg best når de er skarpe, så jeg foretrekker dagens bidrag framfor gårsdagens ! Dessuten er det jo nesten kriminelt (!) å skape uskarphet i et bilde tatt med et kamera, - Sony Alpha a7 R, som er i stand til å levere fantastisk skarphet ! På den annen side, - det er de som er modige nok til å prøve noe nytt, som driver verden framover ! M v h Albert. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Flott bilde bymiljøskildring som kler svart/hvitt! 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Lurer på om det er like greit og ha tatt en pinne..... Flott overblikk i kledelig s/hv. Problemet er vel at det blir litt A4.... Gårdagens var litt mer spennende etter min mening. Livligere og mer lekent. (Huff, nå var jeg en av de gamle gretne gubber igjen....) Du får ta det med et smil:-) Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Ser ut som er bilde tatt for ca 100 år siden, men så gammel er du vel ikke ?? Et bilde som gjør seg godt i Sv/hv, og god komposisjon (som vanlig). Mvh Ragnar Nei, så gammel er jeg ikke, omtrent halvparten i grunnen Takk skal du ha for fin kommentar igjen Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Tenkte jeg det ikke - de forrige var tatt i fylla. Fint utsnitt og komp i skarpt svarthvit. Roar Skulle nok tatt en pinne, så det ikke ble så strøkent og kjedelig kanskje... Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Hei, Helene. Oversiktsbilder, - som dette, gjør seg best når de er skarpe, så jeg foretrekker dagens bidrag framfor gårsdagens ! Dessuten er det jo nesten kriminelt (!) å skape uskarphet i et bilde tatt med et kamera, - Sony Alpha a7 R, som er i stand til å levere fantastisk skarphet ! På den annen side, - det er de som er modige nok til å prøve noe nytt, som driver verden framover ! M v h Albert. Ja, en må tørre å prøve litt forskjellig, synes du ikke? Det gjør jo ingenting om man får litt pepper iblant, det tåler jeg fint Dette bildet ble jo kanskje litt for ordinært igjen? Litt turistbilde. Har et bilde i morgen som jeg tror jeg må legge ut flere varianter av, så får vi se hva folk synes. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Flott bilde bymiljøskildring som kler svart/hvitt! Ålesund er en by med mange fine farger, men jaggu er den ganske flott i s/hv også! Takk for fin tilbakemelding! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Lurer på om det er like greit og ha tatt en pinne..... Flott overblikk i kledelig s/hv. Problemet er vel at det blir litt A4.... Gårdagens var litt mer spennende etter min mening. Livligere og mer lekent. (Huff, nå var jeg en av de gamle gretne gubber igjen....) Du får ta det med et smil:-) Hehe..det er vel ikke du som er gammel, gretten gubbe i dag.. Jeg liker å være litt utenfor A4, men havner ofte innenfor likevel Jeg liker jo at ting er rent og pent også da. Jeg tar det helt klart med et smil. I morgen får jeg legge ut litt forskjellige versjoner så alle blir fornøyde.. Ha en fortsatt finfin kveld! Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Vakkert i svarthvitt. Du har redigert dette så det for meg fremstår som et eldre fotografi. Er ikke helt sikker på hva som gjør det, men noe med kontrasten som får meg til å tenke orthokromatisk(?), rødfølsom film. De skifertakene er utrolig flotte! 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Vakkert i svarthvitt. Du har redigert dette så det for meg fremstår som et eldre fotografi. Er ikke helt sikker på hva som gjør det, men noe med kontrasten som får meg til å tenke orthokromatisk(?), rødfølsom film. De skifertakene er utrolig flotte! Helloen! Jeg har brukt en innstilling på kameraet som heter "fulltone mono" eller "rich b/wh". I tillegg har jeg hatt det innom redigering for en liten finnish. Ja, skifertakene er kjempefine! Jeg er fersk i fotofaget, så jeg vet ikke hva orthokromatisk egentlig betyr. Jeg fikk dette kameraet til jul for litt over ett år siden, før det var jeg mer på mobilkamera og slikt. Det er mye å sette seg inn i! Skulle gjerne hatt mer tid til denne hobbyen, men må jobbe litt også... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg