Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Datinghjelp! Gutten tar lite initiativ.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Hør... Du stresser over en fyr du har møtt to ganger. Og du stresser fordi? Hva med å slutte å stresse og heller nyte livet? Hva med å glede deg til å treffe fyren? Og så satse på å ha det trivelig med fyren? Hva er det verste som kanskje her? Det må vel være at ting ikke fungerer, og da har hvilken katastrofe skjedd?

 

Ikke ta deg selv, og livet ellers, så høytidelig at du ikke takler et tupp i ræva når du lager drama av noe som ikke finnes komplisert. Ta det hele som en vennlig ment virkelighetsjekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør... Du stresser over en fyr du har møtt to ganger. Og du stresser fordi? Hva med å slutte å stresse og heller nyte livet? Hva med å glede deg til å treffe fyren? Og så satse på å ha det trivelig med fyren? Hva er det verste som kanskje her? Det må vel være at ting ikke fungerer, og da har hvilken katastrofe skjedd?

 

Ikke ta deg selv, og livet ellers, så høytidelig at du ikke takler et tupp i ræva når du lager drama av noe som ikke finnes komplisert. Ta det hele som en vennlig ment virkelighetsjekk.

Jeg kjenner meg helt igjen i dette. Hva er det vi stresser for i livet. Det er viktig å nyte øyeblikkene. 

Jeg kan fortelle deg trådstarter at jeg stresset slik i et og et halvt år. Møtte en fyr jevnt. Var meg som kontaktet han først som oftest, hver dag, men han svarte. Men jeg klarte å nyte øyeblikkene med han og, men samtidig så begynte jeg å bli mer og mer usikker hele veien: vil han plutselig ignorere meg og slutte å prate med meg osv? Ja det som jeg var redd for skjedde men det tok lang tid før det skjedde. Derfor sier jeg: nyt øyeblikkene.. og alt kan gå galt hele veien. Ingenting er sikkert. Ikke livet engang. Men samtidig: Jeg er blitt livredd for å date selv... livredd for disse følelsene som du har nå, for det er de jeg har hatt hver gang jeg har datet. Men jeg har som som oftest unngått å si noe til han om det. Men det har allikevel endt med at jeg sto alene igjen :)

 

Mitt råd: Ikke stress. Nyt øyeblikkene mens du har de. Og nyt forelskelsen. Vit at det kan skje det samme som skjedde med meg men vit samtidig at du gjør ditt beste, og satser. Ingenting er bedre enn det. Da vet du iallefall at du gjorde ditt beste for å få drømmetypen din :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror det. Jenter liker å vite at menn tenker på de og det er hyggelig å motta en melding en gang i blant ;)

 

 

 

Det liker menn også. Ikke noe i veien for dere jenter å ta kontakt først/oftest.

 

Anonymous poster hash: 83122...17e

 

Enig, da forsøker vi iallefall.  Dersom han er litt beskjeden så er jo det bare bra at hun tar kontakt. :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

å avtale en date er alltid killer for meldingssending.... allmennt kjent. Hvis man f.eks avtaler å møtes om 6 dager, så snakker man nesten ikke sammen på de 6 dagene.... sånn er det bare

 

Ok. Datet mye, men ikke tenkt over det sånn. Du har nok et poeng der! Takk;)

 

Jeg mener at det er viktig å ha daglig eller regelmessig kontakt. Det jeg har opplevd er at hvis en person ikke snakker på flere dager, så er det rett før jeg er dumpet. Så dermed så forstår jeg det slik at er en mann interessert så snakker man daglig over meldinger med hveandre. 

 

Det kan ikke bare være at han ikke er typen til å sende så mye meldinger? Var forresten han som tok kontakt etter forrige date (eller lettere sagt overnattingsbesøk)...og han ville gjerne treffe meg både fredag og lørdag. Det er vel et godt tegn eller?

Har opplevd så mye dritt fra gutter tidligere og ble dumpet for noen måneder siden av en drittsekk, så er derfor viktig for meg med bekreftelser. Men han viser veldig interesse når vi er sammen....Tanker?

 

Ja han kan jo være typen til å ikke skrive så mye. Ja skriv du. Ingenting i veien om det er du som tar kontakten. Enig i det. Selv om jeg opplevde at jeg ble dumpet tilslutt etter at jeg tok mest kontakt så er jeg glad for at jeg forsøkte i alle fall. Ja, jeg ville tatt kontakt slik du gjør når jeg tenker meg om.

 

Jeg har opplevd mye dritt og. Men denne gangen så er jeg ikke ute etter å gå på dater og forsøke å få bekreftelser. Jeg orker ikke å date. Vet at en date kan føre til det motsatte av bekreftelser og. Dermed så går jeg heller etter mine egne følelser. Jeg trenger litt tid for å bearbeide det som hendte med han forrige, og så tar jeg å begynner å se meg rundt en gang når jeg føler meg klar igjen og over det forrige. Vil finne en mann jeg trives med, og liker, og er mer opptatt av det enn bekreftelser. Men jeg kan forstå at det kan være godt for deg å få bekreftelser, men jeg ville gått utifra det å glemme bekreftelser og heller lete etter en man trives med og liker. :) Det er mitt tips. Og mitt tips er også: følg hjertet ditt, og skriv til den mannen du har kontakt med nå. Møt han, og bare kos deg hver gang. Du behøver ikke å ta det at han tar mindre kontakt enn deg opp med han. Så lenge han sier ja til å møte deg, å må han jo ha en viss interesse for deg vil jeg tro. Så go for it :) Lykke til! :)  Klem

 

Takk for kloke ord! :) Hjelper med perspektiver fra andre folk ;)

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er dette hans ansvar? Det er like mye ditt ansvar, vi lever ikke på 1800-tallet lenger.

Fordi jeg har tatt all initiativ til nå. Fint å veksle på det. Fader, trodde det var 1817 i år jeg. Ikke rart alle stirra på meg på nyttårsaften...

Da stiller det seg litt annerledes. Tipper han tenker at når dere har en avtale, så er det ikke noen vits i å smalltalke via sms i forkant. Han er sikkert også redd for å virke masete :)

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er dette hans ansvar? Det er like mye ditt ansvar, vi lever ikke på 1800-tallet lenger.

Fordi jeg har tatt all initiativ til nå. Fint å veksle på det. Fader, trodde det var 1817 i år jeg. Ikke rart alle stirra på meg på nyttårsaften...

Da stiller det seg litt annerledes. Tipper han tenker at når dere har en avtale, så er det ikke noen vits i å smalltalke via sms i forkant. Han er sikkert også redd for å virke masete :)

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte er dette hans ansvar? Det er like mye ditt ansvar, vi lever ikke på 1800-tallet lenger.

Fordi jeg har tatt all initiativ til nå. Fint å veksle på det. Fader, trodde det var 1817 i år jeg. Ikke rart alle stirra på meg på nyttårsaften...

Ikke vær redd å ta intiativ. :). Jeg var med han forrige kjæresten min den som alltid tok intiativ på meldinger til kontakt hver dag i over et år. Og tenker på i ettertid at egentlig så er det ikke galt i det. Det viste jo bare interesse fra min kant. :). Den som intet våger. Intet vinner.

Lenke til kommentar

 

 

På hvilken måte er dette hans ansvar? Det er like mye ditt ansvar, vi lever ikke på 1800-tallet lenger.

Fordi jeg har tatt all initiativ til nå. Fint å veksle på det. Fader, trodde det var 1817 i år jeg. Ikke rart alle stirra på meg på nyttårsaften...
Da stiller det seg litt annerledes. Tipper han tenker at når dere har en avtale, så er det ikke noen vits i å smalltalke via sms i forkant. Han er sikkert også redd for å virke masete :)

Jeg har en oppfatning at man kan sende hverandre en sms eller melding daglig i ny og ne. En morgen og en kveld gjerne. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...