Gjest Bruker-239845 Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hei! Vet noen hvordan mulighetene er på jobbmarkedet etter 2 år fullført av en ingeniørutdanning? Jeg studerer byggingeniør og og har rimelig gode karakterer. Et par A-er, og omtrent 50/50 B og C. Ingenting under. Har også et vitnemål fra BI med A i snitt. Dette et årsstudium. Har også fagbrev som tømrer. Av økonomiske hensyn vurderer jeg mulighetene for å kanskje jobbe 100% fra sommeren av og da eventuelt fullføre siste året på 1 1/2 år om jeg ikke greier det på normert tid. Tenker da en relevant jobb innenfor det jeg holder på å utdanne meg til. Synes for eksempel BIM-modellering var veldig interessant. På forhånd takk! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det spørs kva jobbar du ser etter. Det å få seg jobb som tømrer burde være forholdsvis uproblematisk. Men å få seg ein ingeniørjobb etter berre to år er nok litt vanskelig, spesielt sidan det no er nedgangstider i oljebransjen og mange arbeidsledige erfarne ingeniørar. Eg har høyrt at gode studentar som gikk litt smalare ingeniørutdanningar blei head-hunta til gode jobbar sjølv om dei ikkje var ferdig utdanna, men då var det litt andre tider. Det kan sjølvsagt være at du klarer å få deg ein assistent-jobb eller liknande på eit ingeniørkontor, men med så mange arbeidsledige ingeniørar som det er akkurat no så er det nok vanskelig. Det må då i så tilfelle være fordi bedrifta vil ansette ein student fordi jobben er svært enkel slik at bedrifta ikkje vil betale nokon ingeniørlønn for å gjere jobben. Lenke til kommentar