Gå til innhold

Kan noen introdusere meg til smoothies?

Anbefalte innlegg

Hallo!

La meg starte med å si at jeg har aldri drukket noe særlig smoothies i det hele tatt i mitt liv, da jeg har vært en del av "ikke-like-grønnsak/frukt"-gjengen, noe som har endret seg betraktelig de siste to årene.

Jeg er også tildels ganske usunn, drikker også en del brus, noe jeg prøver å kutte ut, da jeg er greit overvektig.

Jeg får heller ikke i meg så mye frukt og grønt, da jeg spiser veldig mye dårlig mat, og ikke er noen racer på kjøkkenet til annet enn taco og bigone, hehe. Får med andre ord i meg mye sukker.

Anyhow, jeg tror kanskje jeg burde vurdere å dra igang med smoothies for å få i meg mer riktig "næring" fra frukt og grønt i den forstand, men jeg er helt grønn på dette området.

Jeg har også fått beskjed av legen min om å vike unna typ epler, banan, pære, o.l. da jeg til tider kan få veldig halsbrann/sure oppstøt, noe som ender med en "brystbrann" i 12-14 timer hvor jeg helst vil bare slå hodet i veggen.

Finnes det noen smoothie-oppskrifter som tar for seg frukt som ikke er så syrlig?

Har forøvrig to "smoothiemaskiner", de har derimot aldri blitt brukt.

Så, noen som vil hjelpe meg igang her, enten tips/råd evt oppskrifter?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Hallo!

La meg starte med å si at jeg har aldri drukket noe særlig smoothies i det hele tatt i mitt liv, da jeg har vært en del av "ikke-like-grønnsak/frukt"-gjengen, noe som har endret seg betraktelig de siste to årene.

Jeg er også tildels ganske usunn, drikker også en del brus, noe jeg prøver å kutte ut, da jeg er greit overvektig.

Jeg får heller ikke i meg så mye frukt og grønt, da jeg spiser veldig mye dårlig mat, og ikke er noen racer på kjøkkenet til annet enn taco og bigone, hehe. Får med andre ord i meg mye sukker.

Anyhow, jeg tror kanskje jeg burde vurdere å dra igang med smoothies for å få i meg mer riktig "næring" fra frukt og grønt i den forstand, men jeg er helt grønn på dette området.

Jeg har også fått beskjed av legen min om å vike unna typ epler, banan, pære, o.l. da jeg til tider kan få veldig halsbrann/sure oppstøt, noe som ender med en "brystbrann" i 12-14 timer hvor jeg helst vil bare slå hodet i veggen.

Finnes det noen smoothie-oppskrifter som tar for seg frukt som ikke er så syrlig?

Har forøvrig to "smoothiemaskiner", de har derimot aldri blitt brukt.

Så, noen som vil hjelpe meg igang her, enten tips/råd evt oppskrifter?

På forhånd takk!

Jeg pleier å bruke blåbær, bringebær, avokado, litt banan, liitt appelsinjuice og vann. Evt. juicer jeg grønnsaker som grønnkål, gulrot, ingefær osv. og drikker det alene elr. kjører det sammen i en smoothie. 

Smoothie er jo ikke så sunt om man kun har raske karbohydrater, uten sunt fett og grønnsaker i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...