Gå til innhold

Ny CPU

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett har enne uken tilbud på XP 2500+ for 799 kroner. Jeg er inbitt Intel fanboy men jeg har lest meg frem til at dette er en bra CPU både pris/ytelses messig og med tanke på OCing... Du kan jo kjøpe denne og kanskje spare opp en 1000lapp til for å kjøpe deg et 9600pro fireblade?

EDIT: Gidd å bump da...

Endret av F4en
Lenke til kommentar

Det hovedkortet ditt støtter ikke Barton prosessorer, så den raskeste CPU'en du får tak i er en XP2600+ T-bred 266Mhz, men den er nok vanskelig å få tak på nå som XP2600+ leveres i Barton utgave.

Alternativet er en XP2400+ til ca 700,- men jeg ser ikke helt hensikten med å oppgradere fra xp2100+ til xp2400+.

Et lite tips! Vær litt tolmodig og vent til Komplett.no selger ut noen demo kort av Abit NF7-S v2.0 til ca 600,- og kjøp det sammen med en XP2500+ til ca 800,- Da ender du opp med et system som lett kjører XP3200+ hastighet til under 1500,-

Lenke til kommentar
Det hovedkortet ditt støtter ikke Barton prosessorer, så den raskeste CPU'en du får tak i er en XP2600+ T-bred 266Mhz, men den er nok vanskelig å få tak på nå som XP2600+ leveres i Barton utgave.

Alternativet er en XP2400+ til ca 700,- men jeg ser ikke helt hensikten med å oppgradere fra xp2100+ til xp2400+.

Et lite tips! Vær litt tolmodig og vent til Komplett.no selger ut noen demo kort av Abit NF7-S v2.0 til ca 600,- og kjøp det sammen med en XP2500+ til ca 800,- Da ender du opp med et system som lett kjører XP3200+ hastighet til under 1500,-

Jeg kjører jo Xp2100+ den er nok Barton er den ikke???

nei den er throughbred ja... ermm, hvilken Throughbred CPU bør jeg skaffe meg da?

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Her er en oversikt over de cpu'ene du kan bruke på hk'et ditt. Pass på å finn ut hvilke pcb versjon du har. På ASUS kort står det oftest midt på kortet mellom agp-porten og pci-portene.

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Velg motherboard name, socket a og så ditt hk

Ville ikke byttet cpu på ditt hk. Heller spart og kjøpt nytt hk og cpu. Å bytte fra en xp2100 til f.eks. xp2400 vil utgjøre liten ytelsesforskjell.

Endret av sheriff
Lenke til kommentar

Ikke bruk penger på å oppgraderer litt og litt. Du vil garantert ikke merke forskjell på en XP2100+ og en eventuell XP2600+... Spar litt til og gå for nytt hovedkort, ny CPU og ikke minst ny RAM. Regner med at du ikke har PC3200-minne, og da kan du glemme å overklokke (slik som ble nevnt ovenfor). Det er så mye i din PC som allikevel vil bremse ned systemet for at det skal fungere optimalt. Dessverre...

Hva slags minne har du? PC2700? Er alle tre brikkene av samme hastighet?

Lenke til kommentar
I frekkhetens navn vil jeg gjerne påpeke at skjermkortet, som i følge signaturen din er et GF4 TI4200, er det som aller først bør oppgraderes, siden du neppe vil få noen svær ytelsesøkning ved å gå fra en xp2100+ til en xp2600+!

:yes::yes::yes: Bruk heller pengene på et skjermkort til 1000-1500 kroner

Lenke til kommentar

ville kjøpt en xp 2800+(barton)

mye krefter i den.mest for pengene er sikkert xp 2500+

men ditt valg,begge er jo bra og overklokke med...

oh..sorry så ikke alle innleggene her(ikke barton,hvis ikke ditt hk støtter det)

da må det bli xp 2700 throughbred.

Endret av mr x
Lenke til kommentar
Ja ok, jeg går for nytt HK nå, også går jeg for ny CPU om en liten stund, også nytt SK. men, rammen orker jeg ikke oppgradere, det er trossalt 1GB.. har ingen planer om å overklokke!

ser dette hk bra ut? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl

Jeg ville heller valgt et nForce2 basert hovedkort som Abit NF7S eller ASUS A7N8X, med mindre du har behov for Gbit LAN.

Konge kortet som jeg selv går å venter på er dette: Abit AN7, men Komplett har allerede skyvd leveringsdato frem to ganger, så hvis jeg er heldig så blir dette en julegave til meg selv :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...