Gå til innhold

[Løst] Ingen signal på displayport asus rog swift PG279Q

Howard_

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen der ute kan hjelpe meg litt.

Kjøpte meg en PG279Q idag, men når jeg kobler den til med den medfølgene dp kabelen raporterer den bare "no signal".

Med HDMI fungerer den utmerket,men da bare i 60hz.

Dette har jeg prøvd så langt:

• Prøvd med en sekundær skjerm,blir ikke oppdaget i windows
  • Reset bios
  • Byttet skjermkort
  • Byttet retning på dp kabel

2 Ganger har den faktisk fungert over dp, dette var da jeg restartet pcen med reset knapp. Viste perfekt bilde da frem til innloggings skjermen. Går over i svart og no signal.

Skjermkort:msi 970 gtx

Hk:asus p8z68-v pro

Har ikke en annen dp kabel tilgjengelig, får prøve å skaffe en i morgen å prøve med.

Har jeg fått en defekt skjerm, eller er det noe annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, håper noen der ute kan hjelpe meg litt.

Kjøpte meg en PG279Q idag, men når jeg kobler den til med den medfølgene dp kabelen raporterer den bare "no signal".

Med HDMI fungerer den utmerket,men da bare i 60hz.

Dette har jeg prøvd så langt:

• Prøvd med en sekundær skjerm,blir ikke oppdaget i windows
  • Reset bios
  • Byttet skjermkort
  • Byttet retning på dp kabel

2 Ganger har den faktisk fungert over dp, dette var da jeg restartet pcen med reset knapp. Viste perfekt bilde da frem til innloggings skjermen. Går over i svart og no signal.

Skjermkort:msi 970 gtx

Hk:asus p8z68-v pro

Har ikke en annen dp kabel tilgjengelig, får prøve å skaffe en i morgen å prøve med.

Har jeg fått en defekt skjerm, eller er det noe annet jeg kan prøve?

Regner med det er Kabelen som er defekt/dårlig. Har selv hatt denne skjermen. og det var bare å plugge i DP kabelen .Har vel sett på diverse forum at den medfølgende DP kabelen ikke er av de beste.

Lenke til kommentar

Regner med det er Kabelen som er defekt/dårlig. Har selv hatt denne skjermen. og det var bare å plugge i DP kabelen .Har vel sett på diverse forum at den medfølgende DP kabelen ikke er av de beste.

Du hadde så rett så rett, ny kabel fikset alt.

Er så fornøyd med denne skjermen forresten, null tegn til ips glow og ingen døde pixler. Defekt kabel kan jeg leve med.

Lenke til kommentar

Du hadde så rett så rett, ny kabel fikset alt.

Er så fornøyd med denne skjermen forresten, null tegn til ips glow og ingen døde pixler. Defekt kabel kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En skjerm med slik bilde-kvalitet kunne jeg virkelig tenkt meg.

Men å betale for alt dill-dallet, overprisede klistremerker til bilen eller sykkelen/mopeden, lys-effekter og mas og andre unødvendigheter ønsker jeg ikke å kaste penger i dass for å bli presset til å få med på kjøpet.

Endret av datageni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...