teknogrønn Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hei Kan noen anbefale en Android smarttelefon med god talelyd, både inngående og utgående, samt via høyttaler og hodetelefoner? Jeg har nå Samsung Galaxy S2 og er ikke fornøyd. Har prøvd mange ulike hodetelefoner. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 LG G2 synes jeg var bra, særlig på samtaler - men dessverre ikke best på musikk. Samsung og Sony faller gjennom. Det virker ikke som om samtalekvalitet er sentralt lenger - folk bryr seg ikke. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Det virker ikke som om samtalekvalitet er sentralt lenger - folk bryr seg ikke. Ringer folk fortsatt? Tror jeg ligger på ca. en time i året. Kunne helt fint kjøpt en telefon helt uten ringemulighet om den hadde greit nett og mulighet for skype. Endret 26. januar 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det virker ikke som om samtalekvalitet er sentralt lenger - folk bryr seg ikke. Ringer folk fortsatt? Tror jeg ligger på ca. en time i året. Kunne helt fint kjøpt en telefon helt uten ringemulighet om den hadde greit nett og mulighet for skype. Prøv nettbrett Mye plagsomt dårlige telefoner, og blir helt svett og sliten i øret av dritten på markedet. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det virker ikke som om samtalekvalitet er sentralt lenger - folk bryr seg ikke. Ringer folk fortsatt? Tror jeg ligger på ca. en time i året. Kunne helt fint kjøpt en telefon helt uten ringemulighet om den hadde greit nett og mulighet for skype. Prøv nettbrett Mye plagsomt dårlige telefoner, og blir helt svett og sliten i øret av dritten på markedet. De fleste telefonene har da forholdsvis ålreit samtalekvalitet. Dekning, derimot, er en annen historie. Prøvd å ringe via WiFi på disse telefonene du mener har dårlig kvalitet på høytaler/samtaler? VoLTE eller bare andre muligheter som ringing over Messenger, Skype, evt samtaler med HD Voice utgjør en sinnsykt stor forskjell. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Har ikke Telenor til Telenor HD voice i dag da? Skjønner forøvrig hva du mener, og det er sinnsykt mye bedre kvalitet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Er jo litt ironisk når smarttelefoner ikke har ok egenskaper for talekommunikasjon. Man kan jo uansett hvor dårlig telefonen er bruke egnet handsfree. Alt nå unntatt Apple sine som kommer er jo med standardisert 3,5 mm plugg så det er velg og vrak på handsfree-løsninger. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Er jo litt ironisk når smarttelefoner ikke har ok egenskaper for talekommunikasjon. Man kan jo uansett hvor dårlig telefonen er bruke egnet handsfree. Alt nå unntatt Apple sine som kommer er jo med standardisert 3,5 mm plugg så det er velg og vrak på handsfree-løsninger. Nå vet jeg ikke helt hva du mener, men de aller fleste smarttelefoner i dag støtter HD Voice, noe som gir BETRAKTELIG bedre talekvalitet enn tidligere dumme telefoner? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Da snakket vi forbi hverandre. Jeg tenkte lydmessig som i form av mikrofon og høyttaler. HD voice er en god teknologi som teller den også så lenge mic og høyttaler er gode. Helt enig der. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Er jo litt ironisk når smarttelefoner ikke har ok egenskaper for talekommunikasjon. Man kan jo uansett hvor dårlig telefonen er bruke egnet handsfree. Alt nå unntatt Apple sine som kommer er jo med standardisert 3,5 mm plugg så det er velg og vrak på handsfree-løsninger. Nå vet jeg ikke helt hva du mener, men de aller fleste smarttelefoner i dag støtter HD Voice, noe som gir BETRAKTELIG bedre talekvalitet enn tidligere dumme telefoner? En sannhet med modifikasjoner. Jeg hører ikke særlig forskjell på en gammel Nokia knappetelefon kontra en ny Samsung med HD-voice. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Er jo litt ironisk når smarttelefoner ikke har ok egenskaper for talekommunikasjon. Man kan jo uansett hvor dårlig telefonen er bruke egnet handsfree. Alt nå unntatt Apple sine som kommer er jo med standardisert 3,5 mm plugg så det er velg og vrak på handsfree-løsninger. Nå vet jeg ikke helt hva du mener, men de aller fleste smarttelefoner i dag støtter HD Voice, noe som gir BETRAKTELIG bedre talekvalitet enn tidligere dumme telefoner? En sannhet med modifikasjoner. Jeg hører ikke særlig forskjell på en gammel Nokia knappetelefon kontra en ny Samsung med HD-voice. Vel, jeg hører STOR forskjell. Komprimeringen på vanlig samtale er så høy at det feks. ofte er vanskelig å høre forskjell på enkelte bokstaver, feks. s og f. Med HD Voice på er det ingen problem lenger. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg hører svært liten forskjell når jeg ringer NetCom kunder kontra Telenor som jeg selv har. Det er først når jeg bruker Skype eller andre applikasjoner at kvaliteten blir bedre. Telenor til Telenor har HD-voice. Derfor en sannhet med modifikasjoner. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Jeg hører svært liten forskjell når jeg ringer NetCom kunder kontra Telenor som jeg selv har. Det er først når jeg bruker Skype eller andre applikasjoner at kvaliteten blir bedre. Telenor til Telenor har HD-voice. Derfor en sannhet med modifikasjoner. HD-Voice krever vel 3G (og da selvfølgelig påslått mobildata), samt støttede telefoner. Er vel ikke alle som har dette til enhver tid. Merker veldig stor forskjell på en "dårlig" samtale med Telenor og en god samtale. Endret 27. januar 2016 av Klatt3n Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Mener du at HD-Voice krever mobildata/bruk av datatrafikk for å virke? Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Nei. HD Voice krever ikke mobildata. Men det krever at begge er på 3G og at begge har abon. som støtter HD Voice (og selvsagt at begge bruker telefoner som støtter det). Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Nei. HD Voice krever ikke mobildata. Men det krever at begge er på 3G og at begge har abon. som støtter HD Voice (og selvsagt at begge bruker telefoner som støtter det). Ah, okay. My bad. Antok at siden det krevde 3G, så krevde det også en aktiv mobildatakobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå