Lassern Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Støvsamler? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det var jo en super samling! Ikke at jeg har greie på sånne "oltidsgreier", men stilig er det okke som! ;) Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Det var jo en super samling! Ikke at jeg har greie på sånne "oltidsgreier", men stilig er det okke som! ;) Tusen takk for hyggelig kommentar, Helene Ja, gammelt er det, men artig nok var det denne type kameraer som "fant opp" den effekten du bruker på bildet ditt fra lomme-Ålesund. Ved å vippe objektivet kan man plassere dybdeskarpheten etter behov. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hei, Lassern. Topcon's Horseman 970 fra 1963 er en klassiker blant 6 x 6 cm og 6 x 7 cm, og kunne også rigges for 4 x 5" film. Kvaliteten på bilder tatt med denne type kameraer er udiskutabel, men kostnadene ved bruk er blitt så høye, at funksjon som dørstopper er nærliggende å foreslå ! Interessant og fint bilde av en fototeknisk godbit som er verdt å ta vare på ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Hei, Lassern. Topcon's Horseman 970 fra 1963 er en klassiker blant 6 x 6 cm og 6 x 7 cm, og kunne også rigges for 4 x 5" film. Kvaliteten på bilder tatt med denne type kameraer er udiskutabel, men kostnadene ved bruk er blitt så høye, at funksjon som dørstopper er nærliggende å foreslå ! Interessant og fint bilde av en fototeknisk godbit som er verdt å ta vare på ! M v h Albert. Takk for hyggelig kommentar, Albert Jeg kjøpte denne pakka brukt tidlig på 80-tallet og har kost meg mye med dette kameraet. Ikke få 120-ruller som har gått gjennom her. (Brukte forøvrig alltid 6x9). Det er noe med å ta seg god tid under prosessen som har blitt borte i all automatikken. Jeg bruker min Sigma DP3 Merrill, som jeg har tatt dette bildet med, på samme måte. Alltid på stativ, komposisjon på "mattskiva" (LCDskjermen) og kritisk fokus med forstørrelse. Som regel måler jeg innfallende lys med min Gossen Lunasix F. Og billedkvaliteten er minst like god. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hei, Lassern. Topcon's Horseman 970 fra 1963 er en klassiker blant 6 x 6 cm og 6 x 7 cm, og kunne også rigges for 4 x 5" film. Kvaliteten på bilder tatt med denne type kameraer er udiskutabel, men kostnadene ved bruk er blitt så høye, at funksjon som dørstopper er nærliggende å foreslå ! Interessant og fint bilde av en fototeknisk godbit som er verdt å ta vare på ! M v h Albert. Takk for hyggelig kommentar, Albert Jeg kjøpte denne pakka brukt tidlig på 80-tallet og har kost meg mye med dette kameraet. Ikke få 120-ruller som har gått gjennom her. (Brukte forøvrig alltid 6x9). Det er noe med å ta seg god tid under prosessen som har blitt borte i all automatikken. Jeg bruker min Sigma DP3 Merrill, som jeg har tatt dette bildet med, på samme måte. Alltid på stativ, komposisjon på "mattskiva" (LCDskjermen) og kritisk fokus med forstørrelse. Som regel måler jeg innfallende lys med min Gossen Lunasix F. Og billedkvaliteten er minst like god. Hei, igjen, Lassern. Ja, - bildet i seg selv er jo en "lekkerbisken" ! M v h Albert. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Alltid kjekt å se slike gamle gode saker! God detaljgjengivelse i fullstørrelse, forresten! Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Alltid kjekt å se slike gamle gode saker! God detaljgjengivelse i fullstørrelse, forresten! Tusen takk, smort1 Ja, DP3 Merrill er en fantastisk kombinasjon av kremoptikk og unik sensor. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Bra du sier støvsamler, for du har det vel på hylla til allmenn beundring, og ikke stuet vekk i et skap. Dekorativt. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Flott utstyr, i flere betydninger. Fra en tid da fotografering var seriøse greier. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Flott utstyr, i flere betydninger. Fra en tid da fotografering var seriøse greier. Tusen takk, Trond Olav Nå må du passe deg så du ikke får en hel generasjon nye fotografer på nakken Men du har litt rett. Da MÅTTE man kunne det som i dag er en fordel å kunne. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Støvsamler, tja - men fotoobjekt er det i hvert fall ! Fint presentert dette. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Ja, du får heller leie noen til å tørke støv av museumsgjenstandene. Roar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Bra du sier støvsamler, for du har det vel på hylla til allmenn beundring, og ikke stuet vekk i et skap. Dekorativt. Takk, MotoG Jeg er redd dette utstyret tilbringer mesteparten av tiden i sin skreddersydde koffert. Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Støvsamler, tja - men fotoobjekt er det i hvert fall ! Fint presentert dette. Mvh Ragnar Tusen takk, Ragnar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 28. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2016 Ja, du får heller leie noen til å tørke støv av museumsgjenstandene. Roar Du sier noe, Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg