-TH- Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Har kjøpt en pulsklokke som jeg ikke får brukt da jeg har Vista på maskinen min. Er det mulig å oppgradere dette gratis eller på noen annen måte få en nyere versjon uten å måtte kjøpe Windows 10 eller ny Pc? Bruker mest nettbrett og klarer meg egentlig fint men min gamle laptop. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Du er noen år for sent ute for gratis oppdatering av Vista. Det ville vært til Windows 7 i 2009, da fikk man gunstige oppgraderings priser, men ikke gratis som med Windows 10. Eneste måte er om du skulle ha tilgang på en Windows 7 bærbar (eller fabrikk produsert stasjonær) med et klistremerke med Win7 nøkkel under. Da kunne du brukt denne nøkkelen på Windows 10. Men du fjerner da nødnøkkelen fra den pcen, så du må være klar over hva du gjør. Utover det er det ingen mulighet til å gratis oppdatere Vista dessverre. Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Du er noen år for sent ute for gratis oppdatering av Vista. Det ville vært til Windows 7 i 2009, da fikk man gunstige oppgraderings priser, men ikke gratis som med Windows 10. Eneste måte er om du skulle ha tilgang på en Windows 7 bærbar (eller fabrikk produsert stasjonær) med et klistremerke med Win7 nøkkel under. Da kunne du brukt denne nøkkelen på Windows 10. Men du fjerner da nødnøkkelen fra den pcen, så du må være klar over hva du gjør. Utover det er det ingen mulighet til å gratis oppdatere Vista dessverre. Gjelder dette for Windows 7 og nyere versjoner? Vil det si at om jeg får en slik nødnøkkel fra noen som har ny laptop kan jeg bruke den for å installere Windsows 10 på min gamle? Min søster har ny PC og hun klarer seg vel uten nødnøkkel...? Er nødnøkkel noe annet en product key? Endret 26. januar 2016 av -TH- Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Gjelder dette for Windows 7 og nyere versjoner? Vil det si at om jeg får en slik nødnøkkel fra noen som har ny laptop kan jeg bruke den for å installere Windsows 10 på min gamle? Min søster har ny PC og hun klarer seg vel uten nødnøkkel...? Er nødnøkkel noe annet en product key? Gjelder kun for Windows 7 pcer og eldre. Med Windows 8 endret de til at nøkkelen ligger i BIOS, og derfor ikke kan bli borte, ergo så forsvant behovet for slike klistremerker med nødnøkkelen. Og om man trenger en slik nøkkel? Ja om f.eks harddisken ryker, og man må legge inn Windows 7 på nytt fra en DVD/minnepenn, så trenger man nødnøkkelen for å få aktivert igjen. Utover det trenger man den ikke. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilken windows vista er det du har ? Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilken windows vista er det du har ? Vista Home Premium Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Gjelder dette for Windows 7 og nyere versjoner? Vil det si at om jeg får en slik nødnøkkel fra noen som har ny laptop kan jeg bruke den for å installere Windsows 10 på min gamle? Min søster har ny PC og hun klarer seg vel uten nødnøkkel...? Er nødnøkkel noe annet en product key? Gjelder kun for Windows 7 pcer og eldre. Med Windows 8 endret de til at nøkkelen ligger i BIOS, og derfor ikke kan bli borte, ergo så forsvant behovet for slike klistremerker med nødnøkkelen. Og om man trenger en slik nøkkel? Ja om f.eks harddisken ryker, og man må legge inn Windows 7 på nytt fra en DVD/minnepenn, så trenger man nødnøkkelen for å få aktivert igjen. Utover det trenger man den ikke. Hun hadde selvsagt nyere Windows sa da gikk ikke det! Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilken windows vista er det du har ? Vista Home Premium Jeg har en oppgraderings lisens liggende som jeg ikke kan huske å ha tatt i bruk, det kan godt være at lisensen faktisk er brukt eller ikke lenger kan brukes. Jeg vet heller ikke om man er avhengig å bruke en spesiell plate for å oppgradere med denne lisensen men det vet sikkert noen andre hær på forumet. Jeg skal ikke ha noe for lisensen, du får den gratis. Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Noen som vet om jeg trenger CD eller kan laste ned Windows 7 fra nettet? Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Usikker men tror ikke man kan laste ned windows 7 fra microsoft med denne lisensen siden det er en oem lisens men du kan iallefall prøve å se om det går - link Endret 26. januar 2016 av GabrielV Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Usikker men tror ikke man kan laste ned windows 7 fra microsoft med denne lisensen siden det er en oem lisens men du kan iallefall prøve å se om det går - link Det gikk ikke, noe som vet hvor jeg kan laste ned ISO fil for Windows 7 gratis? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Kan være lurt å sjekke litt rundt i forumet, sikkert noen som har spurt om dette før. Se f.eks. denne tråden: Hvordan få tak i Windows 7 - når en ikke har DVD platen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 26. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2016 Om du fikk den nøkkelen, så trenger du ikke å først oppgradere til Windows 7, for å så gå til Windows 10. Bruk nøkkelen direkte i Windows 10 på en clean install, så får du aktivert. Men men om du er avhengig av å oppgradere, så last ned Win7 fra tråden nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå