Gå til innhold

Blåmeis på ettermiddagsvisitt ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nydelig portrett av denne vakre blåmeisen , skarp , med fine farger og fint lys .

Dett var synd dette med autofokusen på a7r II .

Du får sende dem et forbedringsforslag .

Ellers har jo Sony a7 II og Sony a7s II sine forskjeliige

autofokssystemer i forskjell fra a7r II Kanskje noen av disse takler dine behov bedre enn a7r II.

A7s Ii skal i tillegg ha meget bra egenskaper i svakt lys .

 

Mvh

Alec

 

Hei, Alec.

Tusen takk for hyggelig kommentar og gode forslag !

Jeg tror at Alpha 7 R II har det mest avanserte AF-systemet i Alpha-serien, men det fasedetekterende AF-systemet ligger etter min erfaring (to kameraer er testet) langt etter Canon og Nikon.

Nå venter jeg på et Nikon D810 kamerahus, som skal ankomme forhandler i ettermiddag ... .

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Bare en ting å si: Kjempeflott Blåmeisportrett !

Ser forresten at forsiden på fotosiden akkurat nå er tapetsert med Albert Andersson bilder, hvilket må være litt av en tillitserklæring !

Leser alle tester jeg kommer over når det gjelder kamera med billedbrikke fra Four Thirds (2x Crop), APS-C og fullformat. Og naturlig også Nikon D810 når den kom i 2014. Ypperlige anmeldelser over hele linja kom 810 til del, og med den erfaringen du allerede har med Nikon D800, samt objektiver du har med samme objektivfatning, så er du godt rustet til framtidige fotooppdrag. Har selv en Nikon D600 (fattigmanns-fullformat). Meget godt kamera dette også, selv om jeg 90% av tiden benytter Fuji XT1 som matcher D600 på billedkvalitet, og er mer anvendelig i bruk. (Vekt/betjening)

I motsetning til Nikon D800/810 med 26,3 Mp brikke har Fuji kun 16 Mp, og det er derfor helt klart at du med din Nikon kan croppe mye mer enn det jeg kan med Fujien og fortsatt beholde detaljer og billedkvalitet, og at det rekker langt med et 70-200mm objektiv. Til lykke med nytt kamerahus. Regner med at du med dette blir enda mer inspirert i fotoarbeidet ditt.

Skj

Lenke til kommentar

Bare en ting å si: Kjempeflott Blåmeisportrett !

Ser forresten at forsiden på fotosiden akkurat nå er tapetsert med Albert Andersson bilder, hvilket må være litt av en tillitserklæring !

Leser alle tester jeg kommer over når det gjelder kamera med billedbrikke fra Four Thirds (2x Crop), APS-C og fullformat. Og naturlig også Nikon D810 når den kom i 2014. Ypperlige anmeldelser over hele linja kom 810 til del, og med den erfaringen du allerede har med Nikon D800, samt objektiver du har med samme objektivfatning, så er du godt rustet til framtidige fotooppdrag. Har selv en Nikon D600 (fattigmanns-fullformat). Meget godt kamera dette også, selv om jeg 90% av tiden benytter Fuji XT1 som matcher D600 på billedkvalitet, og er mer anvendelig i bruk. (Vekt/betjening)

I motsetning til Nikon D800/810 med 26,3 Mp brikke har Fuji kun 16 Mp, og det er derfor helt klart at du med din Nikon kan croppe mye mer enn det jeg kan med Fujien og fortsatt beholde detaljer og billedkvalitet, og at det rekker langt med et 70-200mm objektiv. Til lykke med nytt kamerahus. Regner med at du med dette blir enda mer inspirert i fotoarbeidet ditt.

Skj

 

Hei, Ragnar.

Tusen takk for hyggelig og informativ kommentar !

Fuji X- T1 er et "smykke" av et kamera, og det er meget imponerende hva Fuji har lagt ned av teknisk kompetanse og designfokus i X-systemet !

Men til fuglefotografering er FF og MP av stor betydning for resultatet, og da er det ikke så mye å velge i.

Jeg tror Nikon D810 vil bli et bra fotoverktøy !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

Kan neppe bli bedre, men jeg ville brukt en grå bakgrunn da hvit slår litt hardt i øynene.

 

Roar

 

Hei, Roar.

tusen takk for hyggelig, men litt kryptisk tilbakemelding ! Grå bakgrunn er foreslått, men tror du en brun bakgrunn kunne ha fungert ? ;)

 

M v h

Albert.

Hei, Roar.

Først nå skjønte jeg hva du mente med "grå bakgrunn".

Er ikke det bare for betalende medlemmer ?, - jeg er "gratispassasjer" !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

 

Kan neppe bli bedre, men jeg ville brukt en grå bakgrunn da hvit slår litt hardt i øynene.

 

Roar

 

Hei, Roar.

tusen takk for hyggelig, men litt kryptisk tilbakemelding ! Grå bakgrunn er foreslått, men tror du en brun bakgrunn kunne ha fungert ? ;)

 

M v h

Albert.

Hei, Roar.

Først nå skjønte jeg hva du mente med "grå bakgrunn".

Er ikke det bare for betalende medlemmer ?, - jeg er "gratispassasjer" !

 

M v h

Albert.

Nederst i skjemeat der du poster bildet er det et valg. Hvis du klikker på pila kommer det fram en glidebryter der du kan velge hele skalaen fra hvit til køla svart.

 

NB!

Jeg er også snyltemedlem.

 

Roar

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan neppe bli bedre, men jeg ville brukt en grå bakgrunn da hvit slår litt hardt i øynene.

 

Roar

 

Hei, Roar.

tusen takk for hyggelig, men litt kryptisk tilbakemelding ! Grå bakgrunn er foreslått, men tror du en brun bakgrunn kunne ha fungert ? ;)

 

M v h

Albert.

Hei, Roar.

Først nå skjønte jeg hva du mente med "grå bakgrunn".

Er ikke det bare for betalende medlemmer ?, - jeg er "gratispassasjer" !

 

M v h

Albert.

Nederst i skjemeat der du poster bildet er det et valg. Hvis du klikker på pila kommer det fram en glidebryter der du kan velge hele skalaen fra hvit til køla svart.

 

NB!

Jeg er også snyltemedlem.

 

Roar

Hei, igjen, Roar.

Da har jeg lært noe i dag, også, - takk ! :)

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...