Gå til innhold

Blåmeis på ettermiddagsvisitt ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Svensken kommer......

Flotte farger på denne karen, og du har formidlet dette med god skarphet, komp og fargemetning.

Litt bomskudd med utstyret ser jeg...noe med og holde seg til det kjente. Ikke uten grunn at jeg nærmer meg 40 års jubileum med Pentax:-) (nå hørtes jeg steingammel ut...)

Lenke til kommentar

Hei,
pent av blåmeisa dette, liker at den titter på deg..bra skarphet og fine farger. Fint plassert i flata også.
Er fuglebildene dine mye croppet? Tenker på at 200mm på småfuglbilder er ikke all verden, kommer selvsagt an på avstanden. Men syns selv at 400mm er i snaueste laget for de minste fuglene på ca 3 meter avstand. (D800/810 har jo bra med piksler å ta av.)
På fugler liker jeg fremdeles best D3s´en selv om D750 har dobbelt så mange piksler.
Interessant med autofokusen på Sony A7 R II gjelder dette alle?
Mvh Oddmund

Endret av okjo
Lenke til kommentar

Hei Albert.

Flott blåmeis, blue tit :) God skarphet og gode farger, kanske dempe lyset lit, hva sier du om det? Intressant informasjon om Sony A7 R II:s autofokussystem :hmm: ​Back to Nikon ;)

 

Ha en fin tirsdags kveld !

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Ja, da er jeg tilbake som "Nikonianer" !

Mange takk for hyggelig tilbakemelding og forslag om å dempe lyset litt.

Jeg har prøvd å lysne og mørkne flere ganger før jeg la ut dette bildet, men jeg synes at blåmeisen tok seg best ut slik som bildet er nå !

Ha en riktig fin kveld, du, også, Leif !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Svensken kommer......

Flotte farger på denne karen, og du har formidlet dette med god skarphet, komp og fargemetning.

Litt bomskudd med utstyret ser jeg...noe med og holde seg til det kjente. Ikke uten grunn at jeg nærmer meg 40 års jubileum med Pentax:-) (nå hørtes jeg steingammel ut...)

 

Hei, Pentaxen.

Jeg høres nok ikke yngre ut, jeg heller, - Pentax ME Super var mitt første systemkamera (1981-93), så fulgte Canon EOS 5, Nikon F90x, Canon EOS 1 V, Canon EOS 20D, Panasonic Lumix DMC-GH1, GH2 og GH3, Nikon D800 og Panasonic Lumix DMC-GH4, Sony Alpha 7 R II (4 dager) og fra i morgen Nikon D810, så i fotointeressen ligger også en teknisk interesse i større grad enn "lust for the latest" !

Sony Alpha 7 R II er nok i beskjeden grad tastet av personer med interesse for fuglefotografering !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei,

pent av blåmeisa dette, liker at den titter på deg..bra skarphet og fine farger. Fint plassert i flata også.

Er fuglebildene dine mye croppet? Tenker på at 200mm på småfuglbilder er ikke all verden, kommer selvsagt an på avstanden. Men syns selv at 400mm er i snaueste laget for de minste fuglene på ca 3 meter. (D800/810 har jo bra med piksler å ta av.)

På fugler liker jeg fremdeles best D3s´en selv om D750 har dobbelt så mange piksler.

Interessant med autofokusen på Sony A7 R II gjelder dette alle?

Mvh Oddmund

 

Hei, Oddmund.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Nikon D800 / 810 og Sony Alpha 7 R II har henholdsvis 36.4 og 42.2 MP, så bildene tåler godt å bli beskåret før det går ut over den synlige skarpheten.

På APS-C-sensorer med typisk 24MP og m43-sensorer med ca. 16MP er bildeinformasjonen mer begrenset, - noe som gir mindre "handlingsrom" ved beskjæring.

Jeg har testet kun to Sony Alpha 7 R II, og de oppførte seg nokså likt hva autofokus angår, og selv om kameraet i seg selv er en "Tour de Force", er nok autofokussystemet hos speilløse systemkameraer fremdeles en "Achilleshæl".

Nikon D3S er nok for mange fremdeles et referansekamera ... .

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

Hei Albert.

Flott blåmeis, blue tit :) God skarphet og gode farger, kanske dempe lyset lit, hva sier du om det? Intressant informasjon om Sony A7 R II:s autofokussystem :hmm: ​Back to Nikon ;)

 

Ha en fin tirsdags kveld !

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Ja, da er jeg tilbake som "Nikonianer" !

Mange takk for hyggelig tilbakemelding og forslag om å dempe lyset litt.

Jeg har prøvd å lysne og mørkne flere ganger før jeg la ut dette bildet, men jeg synes at blåmeisen tok seg best ut slik som bildet er nå !

Ha en riktig fin kveld, du, også, Leif !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

 

Hei Albert.

Flott blåmeis, blue tit :) God skarphet og gode farger, kanske dempe lyset lit, hva sier du om det? Intressant informasjon om Sony A7 R II:s autofokussystem :hmm: ​Back to Nikon ;)

 

Ha en fin tirsdags kveld !

 

 

Hilsen Leif :cool:

 

Hei, Leif.

Ja, da er jeg tilbake som "Nikonianer" !

Mange takk for hyggelig tilbakemelding og forslag om å dempe lyset litt.

Jeg har prøvd å lysne og mørkne flere ganger før jeg la ut dette bildet, men jeg synes at blåmeisen tok seg best ut slik som bildet er nå !

Ha en riktig fin kveld, du, også, Leif !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Den minste autofokusrama er jo ganske liten, er motivet ditt virkelig så bitte lite at det forvinner inni der?

Jeg er jo blodfersk innen foto i forhold til dere gutta her inne :D, så sikkert lurt å bare holde kjeft...;)

Men bildet er i alle fall skarpt og fint! :)

 

Hei, Helene.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Det hender rett som det er at småfuglene havner innenfor autofokusrammen på Nikon D800, men den minste AF-rammen til Sony Alpha R II er noe mindre.

Men uansett, - jeg opplevde Sony Alpha R II som ubrukelig / tvilsom til fotografering av små fugler.

Til landskaps-, gate- og studiofotografering er dette kameraet sannsynligvis fenomenalt !

 

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig portrett av denne vakre blåmeisen , skarp , med fine farger og fint lys .

Dett var synd dette med autofokusen på a7r II .

Du får sende dem et forbedringsforslag .

Ellers har jo Sony a7 II og Sony a7s II sine forskjeliige

autofokssystemer i forskjell fra a7r II Kanskje noen av disse takler dine behov bedre enn a7r II.

A7s Ii skal i tillegg ha meget bra egenskaper i svakt lys .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...