Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off topic, men ser at det er 25% på pebble hos teknikmagasinet. Vurderer derfor å prøve meg på en Pebble Time.. Noen som har noen erfaringer? Virker jo som den har alt med unntak av fullverdig skjerm.

EDIT: Da ble det visst en Pebble Time etter å ha brukt noen timer på å lese opp og ned om den. Virker som et fornuftig kjøp til den prisen ?

Endret av Cord
Lenke til kommentar

Ellers skulle jeg ønske den gode gamle Samsung Gear S fra 2014 som var buet rektangulær og også selvstående fra telefonen kom med en oppdatert utgave. Gear S2 er ingen oppfølger men en helt annen klokke.

Gear S2 3G som selges hos OneCall er på en måte oppfølgeren når det gjelder tilkoblingsmuligheter, men ikke utseende.

S har mulighet til å fungere uten telefonen med egen SIM.

Lenke til kommentar

Ikke glem Garmin Fenix 3 hvis man ser etter aktivitetsmåler/smartklokke. Opp til 10 dagers batteri og mange smartfunksjoner. Jeg har brukt siden lansering. Prøvde Android Wear også, men selv om skjermen er bedre og jeg er over middels glad i gadgets måtte jeg gi den opp. Fenixen kunne gjøre nesten akkurat de samme tingene (unntatt å bestille taxi), og må ikke lades hver eneste natt. Fenixen kan også bruke en del funksjoner uten å være koblet til en telefon - samt har innebygget gps osv.

Det var for øvrig en Moto 360 1gen jeg hadde.

Jeg vil påstå Fenix 3 var den beste og mest komplette smartklokken i 2015. 2016 er ikke over enda, men jeg ser ingen jeg heller ville hatt så langt. Hjelper selvsagt litt at jeg også bruker den til trening. Motoen var ikke så god på det, selv om den var mulig å bruke.

Fenix 3 er da ingen smartklokke, det er en ren treningsklokke med dykkerur utseende. Jeg vurderte denne som treningsklokke for et års tid siden men vil heller gå for en smartklokke som også har treningslogging.

En smartklokke er en forlengelse eller av mobilen eller den kan operere mye på egenhånd med eget SIM. At sammensmeltingen av treningsklokker og smartklokker vil skje mer og mer er helt klart, men per nå er ikke Fenix 3 noe mer enn en treningsklokke med klokkefunksjonalitet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fenix 3 er da ingen smartklokke, det er en ren treningsklokke med dykkerur utseende. Jeg vurderte denne som treningsklokke for et års tid siden men vil heller gå for en smartklokke som også har treningslogging.

En smartklokke er en forlengelse eller av mobilen eller den kan operere mye på egenhånd med eget SIM. At sammensmeltingen av treningsklokker og smartklokker vil skje mer og mer er helt klart, men per nå er ikke Fenix 3 noe mer enn en treningsklokke med klokkefunksjonalitet.

OK, hvis du har bestemt at det er sånn så.

Lenke til kommentar

Ganske skuffet over batteritiden på min Edge. Mulig det er fordi jeg et vandt med Sony, men nå har jeg igjen 9% 16timer etter at den var fulladet. Hvor mye skjermtid pleier dere å greie? Ser at både Android system og Android OS er på topp 4 over batteribruk

Lenke til kommentar

Ganske skuffet over batteritiden på min Edge. Mulig det er fordi jeg et vandt med Sony, men nå har jeg igjen 9% 16timer etter at den var fulladet. Hvor mye skjermtid pleier dere å greie? Ser at både Android system og Android OS er på topp 4 over batteribruk

Har 33% etter 15 timer. Er vel ca der det bruker å ligger. Har alltid på blåtann og ellers er vell alt som kan bruke strøm påslått til enhver tid.

Er godt fornøyd etter å ha gått fra iPhone 6s+

Endret av Cord
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at apper crasher og dere får melding om dette? Feks RuterReiser og Jurassic Park Builder har problemer med dette. Har hatt det siden før siste patch. Dette er ikke bra!

Outlook-appen og diverse andre apper crasher rett som det er her også. Jeg har ikke forsøkt å leke med strømsparingsfunksjonen for apper for å se om det er en forbindelse der, men det kan godt være verdt å undersøke.

Lenke til kommentar

Min ligger som regel på ca 3.40t-40tish. Batteritiden min suger etter siste oppdatering. Før fikk jeg ca 1-1.5 dag med normal bruk, nå holder ikke min ca en hel dag engang.

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med at apper crasher og dere får melding om dette? Feks RuterReiser og Jurassic Park Builder har problemer med dette. Har hatt det siden før siste patch. Dette er ikke bra!

Outlook-appen og diverse andre apper crasher rett som det er her også. Jeg har ikke forsøkt å leke med strømsparingsfunksjonen for apper for å se om det er en forbindelse der, men det kan godt være verdt å undersøke.

Jeg har samme bange anelse, at det har noe med strømbruk og CPU state change. Hos meg er dette slått av, men som sagt lurer på om det har noe med dette å gjøre. Virker som en alvorlig bug i en oppgradering 2 patcher tilbake ca.

Lenke til kommentar

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.

Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Endret av inside_446359
Lenke til kommentar

S har mulighet til å fungere uten telefonen med egen SIM.

Det har S2 3G også (kun tilgjengelig gjennom OneCall ut året, er det noen andre norske operatører som tilbyr eSIM forresten?): http://www.dinside.no/936604/samsung-gear-s2-3g-classic

Ah aldri hørt om S2 3G :D. Synes det er synd at de gikk over til rund skjerm, skulle gjerne sett de fortsatte med den buede rektangulære.

Litt uting at alle gikk over til rund skjerm men det ble en "moteting".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

OK, hvis du har bestemt at det er sånn så.

Eller for å ta det annerledes. Hva er det som gjør Fenix 3 til en smartklokke? (I dont mind being wrong).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det ett stort problem for dere med Edge?

Nei for det kan deaktiveres skjønner man ikke dette da har man kanskje et litt for smart tlf kontra brukeren.. Jeg bruker ikke sidepanelet og har deaktivert dette via innstillinger gjort på 5 sekunder.

Hvordan deaktiverer du sidepanelet? Eller mente du kanskje dekativere det som vises der? Det jeg haadde håpet var at en kunne skru av "edge" som sådan og bare bruke den flate delen av skjermen. Det er helt håpløst at en del av swiftkey ligger på kanten noe som fører til masse feiltastinger. Dette kunne sikker swiftkey rette opp og det ble noe bedre etter en av de siste oppdateringene, men...

Fatter ikke problemet bruker SwiftKey selv og har aldri feiltastet den ligger da godt innafor kanten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...