Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen her med S7 Edge lagt inn nyere versjon av firmware enn siste for Nordic NEE/Telenor TEN og samtidig beholdt VOLTE med Telenor? Jeg ser man kan flashe ny versjon via Odin og så bruke Nordic/Telenor CSC men vet ikke om det vil føre til at VOLTE slutter å fungere.

Har lest en del på XDA Developers-forumet uten å bli helt klok på om det vil fungere eller ei, så hadde håpet kanskje noen her på forumet har erfaring med dette.

Først og fremst så må det sies er det er ganske meningsløst å legge inn annen offisiell Samsung programvare på denne telefonen så tidlig i dens product life cycle så lenge du bor i Norden. Ja, du trenger NEE eller TEN CSC for å kunne få fungerende volte fra Telenor.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Vant akkurat 2 stk samsung galaxy s7 edge 32gig :)

En gull og en sort.

Gleder meg til å ta dem i bruk.

Kommer sikkert noen spørsmål fra meg fremover, hehe.

Wow, gratulerer! Kan jeg spørre hvor du vant dem? :-)

DET får du nok aldri vite.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har fått Juni-oppdateringen enda? Ser at det er en del folk på XDA som har fått den, og melder at batteriet er enda bedre etter denne oppdateringen. Såvidt jeg har fått med meg har folk i England og India etc. fått oppdateringen, men ingen i Norge enda, eller? Fikk forrige oppdatering den 10 Mai, så satset på at den kom den 10 denne måneden også, men ser ikke slik ut. 

Lenke til kommentar

Ser at det er en del folk på XDA som har fått den, og melder at batteriet er enda bedre etter denne oppdateringen.

Er det backet opp med data eller kun "føling"? Sistnevnte er vanlig å ha etter en oppdatering.

Tja, si det. Leste bare noen av de nyeste innleggene i "Post your battery life"-tråden, og da legger de som oftest ved screenshots, men jeg har ikke dårlig batteri nå, så tvilsomt at jeg vil merke noe stor forskjell. De som har dårlig batteritid på nåværende firmware vil vel merke en forbedring? Vi burde vel uansett ta slike utsagn med en stor dose salt til vi selv får oppdateringen. 

Ja, så er det også det at batterilevetid kommer helt an på bruken, og det varierer ekstremt fra person til person, så ja...vi får se! :-P

Lenke til kommentar

Ja, så er det også det at batterilevetid kommer helt an på bruken, og det varierer ekstremt fra person til person, så ja...vi får se! :-P

Helt klart, ikke bare hva slags apper som er installert, men også appenes versjonsnummer kan ha stor virkning. Et "klassisk" eksempel er f.eks Google Maps som i noen versjoner med "grove" feil har spist unormalt mye batteri. At dette først oppdages med en telefonoppdatering avhenger selvsagt av at man selv ikke har oppdatert til nyeste versjon i Google Play allerede.

Lenke til kommentar

Vant akkurat 2 stk samsung galaxy s7 edge 32gig :)

En gull og en sort.

Gleder meg til å ta dem i bruk.

Kommer sikkert noen spørsmål fra meg fremover, hehe.

Wow, gratulerer! Kan jeg spørre hvor du vant dem? :-)

Spilte en golfturnering. :)

Vant sammenlagt (best score/poeng), samt en innlagt konkurranse underveis.

Lenke til kommentar

Har lyst å kjøpe edgen, men synes prisen foreløpig er litt stiv.

Noen som har en formening om hvor lang tid det vil gå før den kommer ned i en fornuftig prisklasse?

S7(E) er faktisk billigere enn det S6 modellene kostet da disse kom ut, men tipper den ikke kommer ned på et "fornuftig" nivå før S8 dukker opp. Nestemann er Note 7 (ja, de hopper over 6), og S8 dukker nok ikke opp før rundt mars neste år igjen, så det blir en del venting, hehe. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kvittet meg med min S7. Den var bra på det meste, men jeg synes ikke batteriet var allverdens. For 7 lapper ønsket jeg meg rett og slett litt mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har eg berre hatt min i 4-5 dager, og eg ladar min kver natt. Har brukt den rimelig "hardt". Sånn som idag har eg 4t:47m siden eg tok den ut av laderen, 84 prosent igjen, og anslått brukstid som gjenstår 12:36 min.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...