JarleGutt Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg har en samsung s7, ca 1,5 år gammel. Har nå merket i det siste at batteritiden har blitt dårligere og brukte derfor diagnose verktøyet til samsung. Der står det at batteriet er dårlig. Tror dere at dette vil gå igjennom på reklamasjon? Finner ikke samme funksjon/bilde på min S7... Lenke til kommentar
Arnep Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Finner ikke samme funksjon/bilde på min S7... Fant i "samsung members" appen Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 22. mars 2019 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg har en samsung s7, ca 1,5 år gammel. Har nå merket i det siste at batteritiden har blitt dårligere og brukte derfor diagnose verktøyet til samsung. Der står det at batteriet er dårlig. Tror dere at dette vil gå igjennom på reklamasjon?Tvilsomt, du har en dårlig sak. Batteri er forbruksvare og har forventet levetid på +/- 2 år i en mobil som er i daglig bruk. De fleste årsaker til at levetiden er kortere enn to år kan skyldes på forbruker, det vil si deg... Og det er hva de vil si, uavhengig av hvor snill du har vært med batteriet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Fant i "samsung members" appen Litt nysjerrig på hvordan en "Samsung Members" app utfører batterihelse sjekken. For alt vi vet sjekker den dato og hvis det er mer enn 1-2 år siden den ble aktivert/kjøpt/registrert så får du automatisk en dårlig batterirating for så å kjøpe et nytt Samsung produkt. Ville tatt den testen med en klype salt inntil man vet mer om den. Den skjer også "instant". Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 For alt vi vet sjekker den dato og hvis det er mer enn 1-2 år siden den ble aktivert/kjøpt/registrert så får du automatisk en dårlig batterirating for så å kjøpe et nytt Samsung produkt. Hvis det var så enkelt, så hadde de kanskje ikke hatt problemer med tvungen manuell IMEI registrering og validering av berettigelse (kjøpsbevis) ved Samsung Members kampanjer. Kjøpsdato er ikke noe en produsent kan vite noe om, kun aktivering, da alle enheter kontakter servere for å sjekke oppdateringer, men, påstanden har ingen beviser å lene seg på. Vet du hva tilsvarende batterihelseprogrammer fra bærbarprodusenter gjør? Dell sin Power manager viser også rating umiddelbart etter start av programmet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 (endret) Registrert, som i aktivert. Det jeg etterspør er hvordan sjekken utføres. Får den informasjon på antall ladesykluser utført? Får den informasjon om hvor ofte telefonen er ladet til 100% eller stått i laderen over natten osv.? Endret 24. mars 2019 av Theo343 Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 (endret) Fant i "samsung members" appen Finner ingen app inne i Members Appen. Hos meg er Members Appen bare en rekke faqs, tilbud på S9 etc Endret 25. mars 2019 av JarleGutt Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 25. mars 2019 Del Skrevet 25. mars 2019 Finner ingen app inne i Members Appen. Hos meg er Members Appen bare en rekke faqs, tilbud på S9 etc I Samsung Members, gå til "Get help" (nederst til høyre i skjermbildet), deretter "Interactive checks". Velg Battery. Hos meg viser den da: Battery power: xx% Life: Good Estimated battery life: Good Capacity: 3000 mAh Er det dette du sikter til, @Arnep? Jeg vet ikke om jeg er enig i at batteristatusen hos meg er "god", men.... Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 26. mars 2019 Del Skrevet 26. mars 2019 I Samsung Members, gå til "Get help" (nederst til høyre i skjermbildet), deretter "Interactive checks". Velg Battery. Hos meg viser den da: Battery power: xx% Life: Good Estimated battery life: Good Capacity: 3000 mAh Er det dette du sikter til, @Arnep? Jeg vet ikke om jeg er enig i at batteristatusen hos meg er "god", men.... Fant det, takker! Hos meg var det og Good, men er helt klart dårligere nå enn før. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Noen andre som har oppdatert sin S7 edge nå? Tror noe gikk feil, når telefonen er koblet til wifi krasjer alt og ingenting vil laste på dataer. Prøvd restart og vil helst ikke resette til factory settings... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 (endret) Du kan prøve å tilbakestille bare nettverksinnstillingene i samme menyen som nullstilling av innstillinger og telefon.Er det appkrasj du opplever forresten? Endret 29. juni 2019 av mandela Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Det funket, takk! Det var bare internet som kræsja, noen apper gikk for fult selv om jeg ikke hadde åpnet de til og med. Ordna seg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå