mandela Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) Har selv sittet oppgitt å se på titusenvis av brukere miste arbeidsverktøyene når man undervurderer potensiell konsekvens av selv små bugfixes og sikkerhetspatcher. Selv når jeg har identifisert patchen som sannsynligvis forårsaket hendelsen så møter man samme holdning som du utviser her Mandela. Når fjerning av patchen fikser problemet er det sjelden de samme også lærer av det. Så budskapet er, joda den lille uskyldige tennisballen kan velte store lass. Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence. At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig (men ikke umulig) da den ikke inneholder noen hw relaterte tweaks, for eksempel batterijusterende kode, som kunne ha vært relevant i dette tilfellet. Jeg sier ikke at det ikke er umulig, men at sannsynligheten er stor for at noe annet forårsaket feilen. For å kunne forsøke å si noe faktabasert om grunnen til at telefonen sluttet å virke, må den inn på service. Det jeg gjorde var å kommentere på en spekulasjonen som ble fremsatt. At du antyder at "den type holdning" (skepsis) vedvarer ETTER at rotårsaken er funnet, og videre "det er sjelden de samme også lærer av det" tyder kanskje på dårlig arbeidsmiljø / kjipe medarbeidere? Har du dokumentasjon på at "disse personene nekter å innse hva rotårsaken er og lære av det" eller er det snakk om en mening? Prøver å omskrive denne paragrafen for å ikke svare med mynt på ditt personangrep. Var du involvert i utviklingen eller testingen av patchen som forårsaket hendelsen eller var du kanskje den oppgitte sysadmin? * https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb Endret 10. mai 2018 av mandela Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Er det flere som har meldt om døde telefoner etter oppdatering? Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence. At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence. At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil?Selv med software-feil, så bør det være mulig å sette telefonen i Download-mode eller Recovery.Selv uten OS installert så skal det være null problem Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence. Selvsagt, men så har man ofte de som selv ikke aksepterer bevis som allerede er dokumentert og krever at du skaper nye bevis. Som forklarer det jeg beskrev. Snakkker i generelle vendinger, ikke om mitt arbeidsmiljø men enkelte i dette forumet er jo også et godt eksempel Endret 11. mai 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence. At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 jeg har nå bestilt meg et nytt batteri, så får jeg se om det hjelper å bytte det Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Det tar fortsatt sin tid før Oreo kommer, tydligvis... 1 Lenke til kommentar
aibelx Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Det tar fortsatt sin tid før Oreo kommer, tydligvis... Lenke til kommentar
aibelx Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Er vi sikre på at den kommer? ? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Den har vært rullet ut i England allerede. Leste noe i forrige uke om at opprinnelig utrullingsplan ble noe forsinket pga en sudden reboot-feil som noen opplevde - men som ble fikset etter et par dager. Satser på at det er rett rundt hjørnet nå. 2 Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hei! Ønsker å sammenligne batteritiden med resten av dere. Jeg bruker riktig nok skjermen en del, men synes batteriet har degradert en hel del siden den var ny. Den er nå snart to år gammel. På 4 timer har den nå ramlet fra 89 til 27%. Jeg bruker riktignok mobilen en del, som enkel surfing og til å lese romaner. Nå har NFC vært påslått (lite brukt, anslått nå, håper på å spare en del batteri fremover). Brukt BT en del og strømmet musikk. Dette var en flytur, så den har også stått i flymodus ca 1.5 time totalt. Et spill har gått i bakgrunnen og trukket ca 9% på denne tiden. Selv med liten bruk må jeg gjerne lade mobilen tidlig på kvelden. Jeg har kun én lader, og denne har QuickCharge. Noen her inne som ikke lader mobilen minst 1 gang i døgnet? Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Lader på natta og må lade på nytt utover ettermiddagen, nesten uavhengig av bruk. Faller gjerne fra 80 til 60% ila ettermiddagen helt uten bruk(merkes særlig når jeg er på jobb, hvor jeg legger telefonen igjen i garderoben). Eneste som er aktivt er lokasjon, da jeg har mange apper som bruker det, så gidder ikke bry meg med å slå det av. Og selv om jeg slår av så merkes det ikke så veldig på batteriet. En sånn battery health-app sier at batteriet nå ligger på drøye 2400mAh, ned fra de 3000 opprinnelige. Var gira på å få skifta det til et litt større, men er ingen som tar på seg slike oppgaver lengre, unntatt Samsung-verksted, som skal ha godt over 1000 kr for å sette inn nytt orginalbatteri. Tror heller det får bli ny telefon snart..! Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Jeg trodde det var et 3000 mAh batteri som sto i mobilen, men ser at det faktisk står 3600. Tenkte jeg skulle hoppe på HTC U12+ når den kommer, som har 3500. Huawei P20 Pro har 4000 mAh. Blir nok raskt dårlig likevel. Lenke til kommentar
eriksp92 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Man kan fort se seg blind på mAh-spesifikasjoner. Strømforbruket til prosessoren (og skjermen) er derimot helt avgjørende for faktisk batteritid, og derfor har min Sony XZ1 med 2700mAh batteri like god batteritid som min Galaxy S7 Edge hvis du sammenligner dem da de var nye. En ny telefon med Snapdragon 835, 845 eller Kirin 970 vil gi deg en enorm batterigevinst bare der om du sammenligner med en Exynos fra de tre siste generasjonene. Lenke til kommentar
...... Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Var oppe i nesten 6 timer SOT med min ett år gamle S7 Edge. Trenger ikke bytte den enda virker det som. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Noen andre som har opplevd at ca 2/3 av skjermen har fått en svak rosa misfarging? Nedten som om Blått lys funksjon er på men på bare 2/3 av skjermen mens den øverste delen er helt fin. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Noen som har hatt denne mobilen siden den kunne bestilles og som har noen erfaringer med den fra den var ny på markedet til nå? Jeg kjøpte selv telefonen når den var helt ny. Forhåndsbestilte den uten abonnement. Jeg var veldig fornøyd med telefonen i starten, men jeg syns batteriet fort ble utladet etter noen måneder. Solgte den etter 8 måneder og i følge app jeg lastet ned hadde jeg nesten 20 % kapasitets tap. Etter den kjøpte jeg meg en Motorola G5 Plus med ganske like spesifikasjoner som S7. Den hadde jeg til jeg byttet den ut nå med en Huawei P20 Pro. Lenke til kommentar
Whitestar127 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Hei! Ønsker å sammenligne batteritiden med resten av dere. Jeg bruker riktig nok skjermen en del, men synes batteriet har degradert en hel del siden den var ny. Den er nå snart to år gammel. På 4 timer har den nå ramlet fra 89 til 27%. Jeg bruker riktignok mobilen en del, som enkel surfing og til å lese romaner. Nå har NFC vært påslått (lite brukt, anslått nå, håper på å spare en del batteri fremover). Brukt BT en del og strømmet musikk. Dette var en flytur, så den har også stått i flymodus ca 1.5 time totalt. Et spill har gått i bakgrunnen og trukket ca 9% på denne tiden. Selv med liten bruk må jeg gjerne lade mobilen tidlig på kvelden. Jeg har kun én lader, og denne har QuickCharge. Noen her inne som ikke lader mobilen minst 1 gang i døgnet? Det høres sånn ca. ut som min også det. Har hatt den i ganske nøyaktig 2 år. Batteriet går meget fort ned under mye bruk. Og daler betydelig fortere også når den ikke er i bruk, enn det den gjorde da den var ny. Har tenkt å skifte batteri snart, men det blir 700-800 på et ikke-Samsung-verksted. Orker ikke å betale det dobbelte bare for å få vanntettgaranti. Lenke til kommentar
carzas Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Noen andre som har opplevd at ca 2/3 av skjermen har fått en svak rosa misfarging? Nedten som om Blått lys funksjon er på men på bare 2/3 av skjermen mens den øverste delen er helt fin. Ikke helt det samme, men jeg har en rosa stripe på høyresiden av skjermen, starter omtrent en centimeter til høyre for kameraet og går ned hele skjermen. Ellers er batteritiden ganske dårlig, lader stort sett på natta + trådløst noen timer på jobb. Da går det akkurat rundt. Tenkte jeg skulle prøve å få pantet telefonen og kjøpe meg en OnePlus 6 eller Nokia 7 Plus, men da må jeg vel få fikset den rosa stripen først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå