Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har selv sittet oppgitt å se på titusenvis av brukere miste arbeidsverktøyene når man undervurderer potensiell konsekvens av selv små bugfixes og sikkerhetspatcher. Selv når jeg har identifisert patchen som sannsynligvis forårsaket hendelsen så møter man samme holdning som du utviser her Mandela. Når fjerning av patchen fikser problemet er det sjelden de samme også lærer av det.

 

Så budskapet er, joda den lille uskyldige tennisballen kan velte store lass.

Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence.

At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig (men ikke umulig) da den ikke inneholder noen hw relaterte tweaks, for eksempel batterijusterende kode, som kunne ha vært relevant i dette tilfellet. Jeg sier ikke at det ikke er umulig, men at sannsynligheten er stor for at noe annet forårsaket feilen.

 

For å kunne forsøke å si noe faktabasert om grunnen til at telefonen sluttet å virke, må den inn på service. Det jeg gjorde var å kommentere på en spekulasjonen som ble fremsatt.

 

At du antyder at "den type holdning" (skepsis) vedvarer ETTER at rotårsaken er funnet, og videre "det er sjelden de samme også lærer av det" tyder kanskje på dårlig arbeidsmiljø / kjipe medarbeidere? Har du dokumentasjon på at  "disse personene nekter å innse hva rotårsaken er og lære av det" eller er det snakk om en mening? Prøver å omskrive denne paragrafen for å ikke svare med mynt på ditt personangrep.

 

Var du involvert i utviklingen eller testingen av patchen som forårsaket hendelsen eller var du kanskje den oppgitte sysadmin?

 

* https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence.

At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig

Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. :) Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil?

Lenke til kommentar

 

Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence.

At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig

Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. :) Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil?
Selv med software-feil, så bør det være mulig å sette telefonen i Download-mode eller Recovery.

Selv uten OS installert så skal det være null problem

Lenke til kommentar

Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence.

 

 

Selvsagt, men så har man ofte de som selv ikke aksepterer bevis som allerede er dokumentert og krever at du skaper nye bevis. Som forklarer det jeg beskrev.

 

Snakkker i generelle vendinger, ikke om mitt arbeidsmiljø men enkelte i dette forumet er jo også et godt eksempel :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Det finnes flere budskap, mitt er fortsatt at extraordinary claims require extraordinary evidence.

At den type oppdatering som nylig kom ut til S7* fører til maskinvarefeil er svært usannsynlig

Men det er vel ikke akkurat en ekstraordinær påstand at en oppdatering kan føre til at hele programvaren kræsjer. :) Og det er vel det Theo snakker om her, en programvarefeil, ikke maskinvarefeil?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den har vært rullet ut i England allerede. Leste noe i forrige uke om at opprinnelig utrullingsplan ble noe forsinket pga en sudden reboot-feil som noen opplevde - men som ble fikset etter et par dager. Satser på at det er rett rundt hjørnet nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei!

 

Ønsker å sammenligne batteritiden med resten av dere. Jeg bruker riktig nok skjermen en del, men synes batteriet har degradert en hel del siden den var ny. Den er nå snart to år gammel.

 

På 4 timer har den nå ramlet fra 89 til 27%. Jeg bruker riktignok mobilen en del, som enkel surfing og til å lese romaner.

Nå har NFC vært påslått (lite brukt, anslått nå, håper på å spare en del batteri fremover). Brukt BT en del og strømmet musikk. Dette var en flytur, så den har også stått i flymodus ca 1.5 time totalt. Et spill har gått i bakgrunnen og trukket ca 9% på denne tiden.

 

Selv med liten bruk må jeg gjerne lade mobilen tidlig på kvelden. Jeg har kun én lader, og denne har QuickCharge.

 

Noen her inne som ikke lader mobilen minst 1 gang i døgnet?

Lenke til kommentar

Lader på natta og må lade på nytt utover ettermiddagen, nesten uavhengig av bruk. Faller gjerne fra 80 til 60% ila ettermiddagen helt uten bruk(merkes særlig når jeg er på jobb, hvor jeg legger telefonen igjen i garderoben). Eneste som er aktivt er lokasjon, da jeg har mange apper som bruker det, så gidder ikke bry meg med å slå det av. Og selv om jeg slår av så merkes det ikke så veldig på batteriet. 

En sånn battery health-app sier at batteriet nå ligger på drøye 2400mAh, ned fra de 3000 opprinnelige. Var gira på å få skifta det til et litt større, men er ingen som tar på seg slike oppgaver lengre, unntatt Samsung-verksted, som skal ha godt over 1000 kr for å sette inn nytt orginalbatteri. Tror heller det får bli ny telefon snart..!

Lenke til kommentar

Man kan fort se seg blind på mAh-spesifikasjoner. Strømforbruket til prosessoren (og skjermen) er derimot helt avgjørende for faktisk batteritid, og derfor har min Sony XZ1 med 2700mAh batteri like god batteritid som min Galaxy S7 Edge hvis du sammenligner dem da de var nye. En ny telefon med Snapdragon 835, 845 eller Kirin 970 vil gi deg en enorm batterigevinst bare der om du sammenligner med en Exynos fra de tre siste generasjonene.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt denne mobilen siden den kunne bestilles og som har noen erfaringer med den fra den var ny på markedet til nå? Jeg kjøpte selv telefonen når den var helt ny. Forhåndsbestilte den uten abonnement. Jeg var veldig fornøyd med telefonen i starten, men jeg syns batteriet fort ble utladet etter noen måneder. Solgte den etter 8 måneder og i følge app jeg lastet ned hadde jeg nesten 20 % kapasitets tap. Etter den kjøpte jeg meg en Motorola G5 Plus med ganske like spesifikasjoner som S7. Den hadde jeg til jeg byttet den ut nå med en Huawei P20 Pro.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ønsker å sammenligne batteritiden med resten av dere. Jeg bruker riktig nok skjermen en del, men synes batteriet har degradert en hel del siden den var ny. Den er nå snart to år gammel.

 

På 4 timer har den nå ramlet fra 89 til 27%. Jeg bruker riktignok mobilen en del, som enkel surfing og til å lese romaner.

Nå har NFC vært påslått (lite brukt, anslått nå, håper på å spare en del batteri fremover). Brukt BT en del og strømmet musikk. Dette var en flytur, så den har også stått i flymodus ca 1.5 time totalt. Et spill har gått i bakgrunnen og trukket ca 9% på denne tiden.

 

Selv med liten bruk må jeg gjerne lade mobilen tidlig på kvelden. Jeg har kun én lader, og denne har QuickCharge.

 

Noen her inne som ikke lader mobilen minst 1 gang i døgnet?

Det høres sånn ca. ut som min også det. Har hatt den i ganske nøyaktig 2 år. Batteriet går meget fort ned under mye bruk. Og daler betydelig fortere også når den ikke er i bruk, enn det den gjorde da den var ny. Har tenkt å skifte batteri snart, men det blir 700-800 på et ikke-Samsung-verksted. Orker ikke å betale det dobbelte bare for å få vanntettgaranti.

Lenke til kommentar

Noen andre som har opplevd at ca 2/3 av skjermen har fått en svak rosa misfarging? Nedten som om Blått lys funksjon er på men på bare 2/3 av skjermen mens den øverste delen er helt fin.

 

Ikke helt det samme, men jeg har en rosa stripe på høyresiden av skjermen, starter omtrent en centimeter til høyre for kameraet og går ned hele skjermen. Ellers er batteritiden ganske dårlig, lader stort sett på natta + trådløst noen timer på jobb. Da går det akkurat rundt. 

 

Tenkte jeg skulle prøve å få pantet telefonen og kjøpe meg en OnePlus 6 eller Nokia 7 Plus, men da må jeg vel få fikset den rosa stripen først. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...