MrMastodon Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Sikkerhetsoppdatering 1.mars Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Tips til glass skjermbeskytter til S7? Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen. Noen mulighet for å fjerne dette? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 (endret) Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen. Noen mulighet for å fjerne dette? Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett > 4G-tale, men jeg anbefaler at du beholder den på. Hva slags mobilabonnement (hvilken operatør) har du forresten? S7 har hatt 4G-tale lenge, både hos Telenor og Telia. https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp Endret 3. april 2018 av mandela Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen. Noen mulighet for å fjerne dette? Prøv denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zacharee1.systemuituner Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Fikk opp et symbol med "4G TALE" øverst på hjemskjermen etter denne oppdateringen. Noen mulighet for å fjerne dette? Innstillinger > Tilkoblinger > Mobilnett > 4G-tale, men jeg anbefaler at du beholder den på.Hva slags mobilabonnement (hvilken operatør) har du forresten? S7 har hatt 4G-tale lenge, både hos Telenor og Telia. https://www.telenor.no/privat/dekning/4g-tale.jsp Har Komplett Mobil. Har slått av i den menyen du nevner her, men symbolet er der enda. Føler liksom det er et unødvendig symbol da uansett? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Symbolet skal ikke vises hvis du slår funksjonaliteten av i innstillingene. Jeg føler at det er betryggende å ha det symbolet der, da vet jeg at jeg er på moderne nett, i den tid vi fortsatt har CS nettverk . Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 3. april 2018 Del Skrevet 3. april 2018 Slo av 4G og over til 3G/2g og tilbake igjen så forsvant symbolet. -Sikkert bare en bug. ? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. april 2018 Del Skrevet 4. april 2018 Noen som har erfaring med å bytte batteri? Gjøre selv vs få noen til å gjøre det, evt mulig for større kapasitet osv?Ligger på ish 2400mAh her nå, så om Oreo funker bra på telefonen så regner jeg med å kunne ha den en god stund til med bedre batteri. Lenke til kommentar
lglinstad Skrevet 5. april 2018 Del Skrevet 5. april 2018 er det muligheter for å endre hvilke kontakter/personer som skal vises under meldinger (slik som under kontakter)? Lenke til kommentar
aibelx Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Noen som har hørt noe mere om oppdateringen til S7, android 8 ? Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Noen som har hørt noe mere om oppdateringen til S7, android 8 ? Ser ut som det er planlagt utrulling fra 18. mai. Link1 Link2 Jeg ser fram til det, da jeg synes enheten min har blitt betraktelig tregere bare de siste få månedene. Endret 25. april 2018 av lysbryter Lenke til kommentar
Cretinous Pigfaced Git Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Oreo har begynt å rulle ut i UK og Irland. Noen utålmodige sjeler som har lastet ned og testet? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 vel, jeg oppdaterte telefonen min i går kveld (aner ikke hva, bare vanlig system update). Den fungerte fint når jeg la meg, men våknet nå og den var ganske så dø. blinker rødt i power-indikatoren Prøvd sette i lader, legge på ladeplate og koble til PC, ingen reaksjon. Prøvd holde power, holde power med vol opp/ned/med home, ingen reaksjon. Noen tips? Og om den er dø, noen tips til om jeg kan hente ut data fra det interne minne? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Fikk samme problem med min da jeg hadde den. Måtte prøve et par ganger, men power+hjem+vol.opp hjalp til slutt. Ikke ha den i laderen mens du forsøker Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 ingen reason, prøvd en del nå Nå har den sluttet og blinke og er 100% dø, prøvd stikke i lader ingen reaksjon. Kunne det kanskje vært en ide å åpne den og prøve lade batteriet eksternt? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 Prøv å tappe batteriet helt ut. Kan se ut som noe har hengt seg opp. Om det var en trøst, så inneholdt siste oppdatering bare bugfix tror jeg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Det var en ren sikkerhetsoppdatering, at den er årsaken til en død telefon med en LED som blinker rødt er svært usannsynlig i alle fall. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) Alle patcher uansett form og farge kan skape uventede situasjoner, som har vært en ABC siden man begynte med slikt. Det er jo nettopp det som er greia, pga. millioner av variasjoner på brukeres enheter så vet man aldri hva som trigger en feil eller et problem. Hadde alle enheter vært "factory default" til enhver tid hadde saken vært noe annerledes men selv da er man ikke 100% sikker. Så å prate om sannsynlighet for at en enkel patch ikke forårsaket noe uten å ta hensyn til alle variasjonene blir litt lackluster. Jeg sier ikke at det skjedde her men noe som stadig vekk gjør meg oppgitt er at man ikke klarer å se hvor variert landskapet faktisk er og at det er millioner av variabler som kan trigge en situasjon. Det nærmeste man kommer uten dyptgående teknisk analyse er å kartlegge hendelsesforløpet best mulig som da gir en vesentlig mer sannsynlig årsak i sannsynlighetsberegningen enn å kun se på patchen (triggeren) og hva som skjedde (hendelsen) isolert. "Jeg tviler på at den tennisballen forårsaket destruksjonen av det bygget". Vel, vet man hva den tennisballen traff? Veltet noe som forårsaket brann og antente fyrverkeri som destruerte bygget? Sneversynthet (ikke personlig rettet) er jo den fremste årsaken til at bedrifter innimellom får store problemer pga. eks. rigid Microsoft, iOS, Android patching mm. Har selv sittet oppgitt å se på titusenvis av brukere miste arbeidsverktøyene når man undervurderer potensiell konsekvens av selv små bugfixes og sikkerhetspatcher. Selv når jeg har identifisert patchen som sannsynligvis forårsaket hendelsen så møter man samme holdning som du utviser her Mandela. Når fjerning av patchen fikser problemet er det sjelden de samme også lærer av det med neddyssing som overlevelsesmetodikk. Kombiner dette med et rigid og lite fleksibelt imagesystem med månedslange vedlikeholdsykluser så har du morroa gående Så budskapet er, joda den lille uskyldige tennisballen kan velte store lass. Endret 10. mai 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå