Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Heisann.

I går kveld skjedde det noe med min S7. Når jeg gikk til sengs plugget jeg telefonen i laderen og la den på nattbordet. Like etter så jeg at telefonen restartet seg, men kom ikke lengre enn til "Samsung Galaxy S7" logoen. Fikk ikke til å slå den av eller noe. Prøvde flere ganger og restarte den ved å holde inne volum ned og Power knappen, men den kommer ikke videre.

Jeg fikk omsider til å boote i safemode, men når jeg kom til der hvor jeg skal skrive inn pin-kode frøys den og skjermen ble svart.

Etter et par timer kom det bare masse rød tekst oppe i venstre hjørne, hvor det sto bare uforståelige ting.

Jeg lot den da bare ligge over natta uten lader for å tappe batteriet. I dag startet jeg opp og kom inn "recovery mode" og slette cache og tok en factory reset, men hjalp ikke. Står fortsatt fast i "Samsung Glalaxy S7" logoen ved oppstart.

Det må jo være noe hardware i telefonen som har tatt kvelden her ??

En annen ting er at jeg kjøpte telefonen når jeg var i Danmark, siden forrige mobil valgte å ta kveld når jeg var der i sommer. Er jeg fucked da med tanke på garanti?

Du har ikke fiklet med telefonen? Du har ikke rootet den eller noe som helst? Høres jo rart ut hvordan den plutselig bestemte seg for å ta kveld. Det at du kjøpte den i Danmark hjelper heller ikke, og du har ingen, om svært få, rettigheter i Norge. Jeg har dog googlet pittelitt nå, og vi skal ikke se bort ifra at vi får fikset dette selv, da det muligens ser ut til å være software-feil (såvidt jeg kan se), så jeg må nesten bare komme tilbake igjen til deg litt etterpå etter å ha undersøkt litt nøyere.

EDIT: Kan du skrive ned den røde teksten om du klarer å fremprovosere det igjen?

EDIT 2: Det enkleste blir nok å bare flashe stock ROM igjen med Odin (Windows). Tipper dette vil fikse det lett. 

I løpet av gårdagen skjedde det noe drastisk med batteritiden min på edgen. Jeg bruker telefonen relativt mye, og er vant med at jeg må lade den utpå kvelden igjen etter å ha hatt den fulladet fra morgenen av. Men, nå bikker klokken knapt lunsjtider og jeg har under 30% igjen - og det med mindre bruk enn vanlig! Noen som har hatt lignende tilfeller? Tips mottas med stor takk!

Har forsøkt å google diverse utenlandske sider, uten noe særlig hell.

Telefonen ble kjøpt rundt mars. Og om det har noe å si, så har jeg Telenor.

Høres ut som en app har "fryst" ved høy CPU og dermed tømt batteriet ditt. Slikt skjer om man installerer elendig programmerte apps. Installer "Gsam Battery Monitor" og hold et øye på det de neste dagene. 

Hvor mye mener dere er fornuftig å selge en 6 mnd. gammel S7 Edge m. Samsung trådløs hurtiglader,skinndeksel + ett par andre ubrukte deksler og ett Sandisk 64GB kvalitets kort? Har ligget i deksel siden dag 1 av, skjerm har vanlige bruksmerker som er synlig i godt lys :)

Forlater du oss?  :hmm: Hvilken telefon er det du tenker å bytte til? 

Endret av µT.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nei jeg har gått noen runder med meg selv. Det blir nok veien tilbake til Apple altså, er for langt inne i den materien der  :ninja:  Om jeg skal ha sjangse til å få noen lunde tilbake på Samsungen bør jeg vel ikke vente for lenge heller. Synd de ikke holder seg like godt i pris som Apple telefonene :p

Fikk ordnet min trofaste iPhone 6, skrellt telefonen for gammelt dritt og lagt inn siste iOS på ny..og du verden hvor smooth den enda opererer. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja nei jeg har gått noen runder med meg selv. Det blir nok veien tilbake til Apple altså, er for langt inne i den materien der  :ninja:  Om jeg skal ha sjangse til å få noen lunde tilbake på Samsungen bør jeg vel ikke vente for lenge heller. Synd de ikke holder seg like godt i pris som Apple telefonene :p

Fikk ordnet min trofaste iPhone 6, skrellt telefonen for gammelt dritt og lagt inn siste iOS på ny..og du verden hvor smooth den enda opererer. 

Ahh, skjønner. You're dead to us. Neida, men skjønner den. Du får legge pengene til side og vente å se hvordan S8 blir. Ryktene sier at den blir "bezel-less", 4K-skjerm, to kameraer bak (som mange telefoner har i dag) og "3D touch" lignende teknologi. Men rykter er rykter, så vi får nå bare vente å se. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, skjønner. You're dead to us. Neida, men skjønner den. Du får legge pengene til side og vente å se hvordan S8 blir. Ryktene sier at den blir "bezel-less", 4K-skjerm, to kameraer bak (som mange telefoner har i dag) og "3D touch" lignende teknologi. Men rykter er rykter, så vi får nå bare vente å se. 

Ja er veldig spent på hvor Samsung går med bezel-lezz kjøret, og håper inderlig Apple følger tett på...der er det jo bezel O'rama deluxe. Men da må det være bedre og mer pålitelig enn det er på f.eks S7 Edge slik at det ikke blir ett rent helvete å bruke telefonen mtp. ufrivillige touch,

Lenke til kommentar

Akkurat gått tilbake til Samsung etter flere år med Nexuser, og jeg må si at det faktisk for er oppskrytt med "ren android". Foruten litt mye bloat apper så er det deilig med TW som gjør at det meste funker som det skal. Å være først ute med oppgradering av OS er faktisk mer trøbbel enn det er verdt i Android universet. Kan hende jeg fortsatt bare er i honeymoon fasen men akkurat nå elsker jeg virkelig min nye edge, får håpe det varer!

Lenke til kommentar

Akkurat gått tilbake til Samsung etter flere år med Nexuser, og jeg må si at det faktisk for er oppskrytt med "ren android". Foruten litt mye bloat apper så er det deilig med TW som gjør at det meste funker som det skal. Å være først ute med oppgradering av OS er faktisk mer trøbbel enn det er verdt i Android universet. Kan hende jeg fortsatt bare er i honeymoon fasen men akkurat nå elsker jeg virkelig min nye edge, får håpe det varer!

Ja, jeg foretrekker selv "ren" Android, eller AOSP, men jeg har merket at det fort blir ekstremt kjedelig. Samsung, Sony (og sikkert andre) lar oss hvertfall bruke temaer, skifte font, osv. Mislikte TouchWiz sterkt for et par år siden, men nå er det veldig brukenes, og jeg har egentlig ingen klager. Har forrestem hatt min siden slutten av mars. 

Er du ute etter noen temaer, så kan jeg anbefale en som heter "Pixel". Det finnes to med det navnet, og jeg mener altså den med blått bakgrunnsbilde. "Material Dark" er flott om du ønsker et mørkt tema, og "Android N" om du ønsker noe som er nært stock Android.

Samsung har også en app som heter "Good Lock" (video). Den er normalt i Samsung App Store, men jeg tror ikke den er tilgjengelig i Norge, så du kan finne den på APKMirror. Den lar deg skifte ut hele "notification center" med noe som ligner mer på den fra stock Android, og du kan også gjøre endringer på låseskjermen. Anbefales sterkt om du generelt ikke liker TouchWiz-designet. Husk dog å deaktiver den nye multitask-saken om du velger å prøve det.

Nougat Beta er forresten også tilgjengelig for dem i USA, England og Sør Korea, men du kan selv flashe det med Odin (i Windows) om det er ønskelig. Det bryter hverken garanti eller Knox. Jeg hadde tenkt å teste det selv, men jeg har kun en laptop med linux.

Hører du også musikk via hodetelefoner, så anbefaler jeg på det sterkeste at du tar lydtesten! Den justerer lyden utifra ørene og hodetelefonene/pluggene dine. 

Innstillinger -> Lyd - > Lydkvalitet og effekter -> Tilpass lyd (Bruker min telefon på engelsk, så jeg tipper litt her)

Ta å rop ut om det er noe du lurer på.  

Blir nok en S7 eller S7 Edge på meg om ikke så lenge. Avventer til Black Friday i håp om å få god pris. I mellomtiden blir det å dra innom butikken for å se om Edge blir for stor og det blir S7 istedet.

Helst kunne jeg tenkt meg S6 Edge sin størrelse, men der er vel ikke batteriet noe å skryte av.

S7 Edge Coral Blue blir også sendt ut til butikkene i disse dager (i noen land i allefall). Usikker om Norge får eller har fått den? Personlig elsker jeg den fargen, og det er litt irriterende at den ikke var tilgjengelig fra starten. 

Endret av µT.
Lenke til kommentar

Ja, jeg foretrekker selv "ren" Android, eller AOSP, men jeg har merket at det fort blir ekstremt kjedelig. Samsung, Sony (og sikkert andre) lar oss hvertfall bruke temaer, skifte font, osv. Mislikte TouchWiz sterkt for et par år siden, men nå er det veldig brukenes, og jeg har egentlig ingen klager. Har forrestem hatt min siden slutten av mars. 

Er du ute etter noen temaer, så kan jeg anbefale en som heter "Pixel". Det finnes to med det navnet, og jeg mener altså den med blått bakgrunnsbilde. "Material Dark" er flott om du ønsker et mørkt tema, og "Android N" om du ønsker noe som er nært stock Android.

Samsung har også en app som heter "Good Lock" (video). Den er normalt i Samsung App Store, men jeg tror ikke den er tilgjengelig i Norge, så du kan finne den på APKMirror. Den lar deg skifte ut hele "notification center" med noe som ligner mer på den fra stock Android, og du kan også gjøre endringer på låseskjermen. Anbefales sterkt om du generelt ikke liker TouchWiz-designet. Husk dog å deaktiver den nye multitask-saken om du velger å prøve det.

Nougat Beta er forresten også tilgjengelig for dem i USA, England og Sør Korea, men du kan selv flashe det med Odin (i Windows) om det er ønskelig. Det bryter hverken garanti eller Knox. Jeg hadde tenkt å teste det selv, men jeg har kun en laptop med linux.

Hører du også musikk via hodetelefoner, så anbefaler jeg på det sterkeste at du tar lydtesten! Den justerer lyden utifra ørene og hodetelefonene/pluggene dine. 

Innstillinger -> Lyd - > Lydkvalitet og effekter -> Tilpass lyd (Bruker min telefon på engelsk, så jeg tipper litt her)

Ta å rop ut om det er noe du lurer på.  

Utrolig bra råd å få, elsket den der Good Lock, deilig å få igjen skikkelig notification tray og ikke minst mørk! Skulle ønske man kunne endre fargen inne i menyene på settings til mørk også men det er ikke noe big deal. Jeg har det Pixel temaet men liker ikke at logene endres på noen apper mens andre er standard, har google now launcheren og det ser bra ut egentlig. Kan så og si ikke se at jeg har TW nå, foruten i settings. Orker ikke begynne å bale med å få Nougat, er som sagt ferdig med det å ha nyeste OS, blir bare problemer med apps som ikke funker igjen(Sumo osv) og er ikke noe jeg føler jeg mangler akkurat nå. Bedre å la Nougat modnes hos early adopters også kan jeg få det når alt er satt skikkelig. Men tusen takk for hjeøp og råd!

Lenke til kommentar

Trenger noob tips....hvis noen har da.
På min S7e når jeg får bilder via MMS eller for eksempel Messenger i Facebook så er de jo i 16:9 men når jeg åpner de så får jeg får ikke rotert de sånn at jeg får benyttet hele skjermen til å vise bildet?
Når bilde åpnes så burde jo bilde roteres automatisk med når jeg vender telefonen ?

Lenke til kommentar

Virker som ikke alltid hjemknappen fungerer for meg når jeg trykker den inn. Virker alltid når jeg trykker hardt men sånn i hverdagen og trykker fort så tar den meg ikke hjem. Ikke noe voldsomt problem, men lover dårlig om knappen krangler allerede etter 3 dager. Lurer på om jeg burde sende den inn?

Lenke til kommentar

Virker som ikke alltid hjemknappen fungerer for meg når jeg trykker den inn. Virker alltid når jeg trykker hardt men sånn i hverdagen og trykker fort så tar den meg ikke hjem. Ikke noe voldsomt problem, men lover dårlig om knappen krangler allerede etter 3 dager. Lurer på om jeg burde sende den inn?

Ouch. Har lest om et par på Reddit bla. som har hatt det samme problemet, og det er altså ikke normalt. Knappen skal reagere uansett hvor hardt eller mykt du trykker. Kan ha noe med pakningen rundt knappen å gjøre, men vanskelig å si. Jeg anbefaler deg å bruke garantien i en slik situasjon, men jeg ville brukt den noen dager til for å se om problemet løser seg selv, og om det faktisk er en pakning som står litt rart.

Knappen min begynte å, vel ikke løsne, men vingle litt på venstre siden for et par måneder tilbake, men tenkte at løsningen kanskje var å trykke litt hardere på den siden fremover, og nå er knappen helt fin igjen, så av og til er det ikke mer enn en huleboer-løsning som skal til. Litt som å slå en motor med en hammer når den krangler   :rofl: 

Men gi deg selv en uke eller noe før du bestemmer deg for noe. 

Mener du "edge"-funksjonen? Bare dra ut det hvite feltet på kanten av skjermen. Er den deaktivert, så kan du aktivere den igjen her: 

Innstillinger -> Kantskjerm

Lenke til kommentar

Det virker faktisk som det er hvis man trykker langt ut på sidene høyre venstre at det skjer, løst altså. Treffer man midt på registrerer den hver gang.

Hmm, gi det en uke, og prøv å trykk litt hardere ute på kantene (men ikke overdriv) og se om det blir bedre. Hvis ikke så ville jeg sendt den inn, selv om det er ekstremt surt. 

Lenke til kommentar

Heisann.

I går kveld skjedde det noe med min S7. Når jeg gikk til sengs plugget jeg telefonen i laderen og la den på nattbordet. Like etter så jeg at telefonen restartet seg, men kom ikke lengre enn til "Samsung Galaxy S7" logoen. Fikk ikke til å slå den av eller noe. Prøvde flere ganger og restarte den ved å holde inne volum ned og Power knappen, men den kommer ikke videre.

Jeg fikk omsider til å boote i safemode, men når jeg kom til der hvor jeg skal skrive inn pin-kode frøys den og skjermen ble svart.

Etter et par timer kom det bare masse rød tekst oppe i venstre hjørne, hvor det sto bare uforståelige ting.

Jeg lot den da bare ligge over natta uten lader for å tappe batteriet. I dag startet jeg opp og kom inn "recovery mode" og slette cache og tok en factory reset, men hjalp ikke. Står fortsatt fast i "Samsung Glalaxy S7" logoen ved oppstart.

Det må jo være noe hardware i telefonen som har tatt kvelden her ??

En annen ting er at jeg kjøpte telefonen når jeg var i Danmark, siden forrige mobil valgte å ta kveld når jeg var der i sommer. Er jeg fucked da med tanke på garanti?

Du har ikke fiklet med telefonen? Du har ikke rootet den eller noe som helst? Høres jo rart ut hvordan den plutselig bestemte seg for å ta kveld. Det at du kjøpte den i Danmark hjelper heller ikke, og du har ingen, om svært få, rettigheter i Norge. Jeg har dog googlet pittelitt nå, og vi skal ikke se bort ifra at vi får fikset dette selv, da det muligens ser ut til å være software-feil (såvidt jeg kan se), så jeg må nesten bare komme tilbake igjen til deg litt etterpå etter å ha undersøkt litt nøyere.

EDIT: Kan du skrive ned den røde teksten om du klarer å fremprovosere det igjen?

EDIT 2: Det enkleste blir nok å bare flashe stock ROM igjen med Odin (Windows). Tipper dette vil fikse det lett. 

Har nå flashet stock ROM med Odin. Men den oppfører seg akkurat som før. Står bare og looper på start bildet.

Har aldri rootet eller gjort noe som helst med mobilen før dette skjedde.

Har ikke klart og fått frem den røde teksten igjen.

Det lengste jeg har kommet nå etter at jeg rootet er "oppdaterer applikasjoner". Men telefonen fryser og restarter seg nesten med en gang.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...