*F* Skrevet 21. september 2016 Del Skrevet 21. september 2016 Velvel, lasta ned update og plutselig går telefonen fra å være relativt strømgjerrig til å helle ut strømmen. Noen fiks? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Velvel, lasta ned update og plutselig går telefonen fra å være relativt strømgjerrig til å helle ut strømmen. 14454668_10153686094426739_2127307276_n.png Noen fiks? Ingen fiks. Batteribruk er så individuelt at det er umulig å si hva problemet kan være. Vi har ikke peiling på hvordan du bruker telefonen, men jeg kan se her at du har brukt Norsk Radio+ en god del i dag. Trykk inn på den og se hvor mye mAh den har brukt i forhold til tiden du har brukt den. Android System er dessverre umulig å få noe logisk ut av, da Google har kastet inn et hav av prosesser og tjenester under det navnet, så det kan være mye rart som foresaker problemet. Kan du ta en lang screenshot? Av hele batteriskjermen? (som den du allerede har delt). Ta screenshot som vanlig og trykk på + tegnet til du når bunnen. Lenke til kommentar
Otzy Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg. Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha. 3 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg har installert og avinstallert veldig mange apper på min samsung galaxy s7 edge. Er det slik som det ofte er på pc, når en app/program avinstalleres så er det som regel alltid noe grums som blir liggende igjen på pc-en/telefonen ? Problemet mitt nå er at batteriet på telefonen ikke holder en halv dag engang. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Jeg har installert og avinstallert veldig mange apper på min samsung galaxy s7 edge. Er det slik som det ofte er på pc, når en app/program avinstalleres så er det som regel alltid noe grums som blir liggende igjen på pc-en/telefonen ? Problemet mitt nå er at batteriet på telefonen ikke holder en halv dag engang. Det hørtes utrolig lite ut, post bilde av batteribruken din? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 All Samsungware til tross, nettleseren deres på telefonen er i hvertfall langt bedre enn Chrome . Er jo lagmatron deluxe den nettleseren der, flaut i grunn hvor dårlig optimalisert den er på android og denne hardwaren. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg. Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha. Men er det SAMSUNG DRITT eller er det andre som står for det??? Blir fort dumt å kalle det SAMSUNG DRITT når Samsung overhodet ikke har noe med det å gjøre! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Er det en android feature? Eller følger dette Samsung sitt skall? Jeg vet ikke, siden jeg bare har S7 Edge å forholde meg til. Men en særlig god feature ser det uansett ikke ut til å være utifra dette klippet, og jeg har nok bare fjernet den siden jeg tilfeldigvis har kommet borti den og den har skapt irritasjon. Endret 22. september 2016 av Mala Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg. Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha. Fikk du avinstallert all den google dritten samtidig eller? (disclaimer 1: ironi) (disclaimer 2: er generelt enig i at alle apper som OSet ikke er avhengig av bør ideelt sett kunne avinstalleres av brukeren) Endret 22. september 2016 av mandela 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Package Disabler Pro er fint å ha for fjerning av ymse bloatware Endret 22. september 2016 av Mala Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Var innom elkjøp i sta, for å prøve og få s7 edge til samme pris der som hos multicom.no Fikk ikke det. Men selgeren påsto at det var import, og at ved en reklamasjonssak, så må mobilen sendes til utlandet. Men den kjøpt på elkjøp, vil bli reparet i Norge. Noen som vet om dette stemmer? Etter det jeg kan se så er det snakk om samme modell. Noen som vet hvordan Samsung gjør det med reklamasjon? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Multicom (bl.a.) er import ja. Det er ikke den nordiske modellen, men en eller annen EU variant. Du merker ikke noe i bruk eller features, annet enn datoen for visse oppdateringer. Butikken har uansett reklamasjonsansvar. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Package Disabler Pro er fint å ha for fjerning av ymse bloatware Fjerna du alt som blir markert som bloatware, eller valgte du manuelt? Noen funksjoner du har fått problemer med i etterkant? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 (endret) Ville for sikkerhets skyld sjekket litt på nettet om hva som er helt greit å fjerne, men i utgangspunktet skal den fjerne ting uten at det går i dass. Du får uansett beskjed om å opprette en sikkerhetskopi om det skulle gå ille. Du kan velge manuelt, auto osv. Og like lett aktivere tjenester du har valgt å slå av om du skulle møte på noen problemer. Jeg har ikke slitt med noe jeg kommer på i hvertfall Apps i magenta farge er i utgangspunktet de appen mener er safe å deaktivere i hvertfall. Så er det bare til å gå over selv og velge seg ut det en tror en greier seg uten. Endret 22. september 2016 av Mala Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Hei Etter den siste oppdateringen som har kommet de siste dagene (la den inn i går), så fungerer ikke Clear view coveret lengre. Skjerm slukker ikke da den lukkes, våkner ikke da den åpnes etc. Noen som har vært borti dette? Har ikke klart å finne noen innstilling på dette. Petter Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Hei Etter den siste oppdateringen som har kommet de siste dagene (la den inn i går), så fungerer ikke Clear view coveret lengre. Skjerm slukker ikke da den lukkes, våkner ikke da den åpnes etc. Noen som har vært borti dette? Har ikke klart å finne noen innstilling på dette. Petter Jeg hadde det samme, men jeg skrudde litt av og på NFC etc, så kom det tilbake, vet ikke helt hvorfor... Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Takk for svar. Tok av og på dekselet et par ganger, så fungerte det igjen. Ikke peil på hvordan det fungerer, men kan jo virke som det var en liten hikkup i noen sensorer. :-) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 (endret) Aner ikke hva det er en gang, så det er sikkert ikke noe jeg har bruk for ? edit: Ah, har deaktivert alle slik samsung dritt for det meste jeg. Eg også har deaktivert litt samsung dritt. Heldigvis har eg så få innlegg her at eg er unnskyldt, og har lov å kritisere store internasjonale selskap for å fylle mobilar opp med apper som forbruker ikkje vil ha. Fikk du avinstallert all den google dritten samtidig eller? (disclaimer 1: ironi) (disclaimer 2: er generelt enig i at alle apper som OSet ikke er avhengig av bør ideelt sett kunne avinstalleres av brukeren) Enda godt det er mulig å fjerne "oem" bloatware. Det er et rimelig vanlig ønske på alle andre plattformer og er vel bare samsung fanatikere som måtte mene noe annet. Endret 24. september 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Kan i farten nevne at Disconnect Pro er gratis ut uken. Det koster opprinnelig over 300 kr, men er nå helt gratis. Den blokkerer trackers og dermed også reklame i både nettlesere (Chrome, Firefox etc.) og alle apps som inneholder reklame. Siste punkt er selvsagt litt drøyt, men da anbefaler jeg heller å kjøpe Pro-versjonene av apps dere bruker om det er tilgjengelig. Jeg har ingen gratis apps med reklame, så for min del gjør det ingenting. Merk at dere må ha My Knox installert fra før av, eller installer det før Disconnect. My Knox kan avinstalleres igjen etter at Disconnect er satt opp. Disconnect Pro installeres fra Samsung AppStore. 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. september 2016 Del Skrevet 24. september 2016 Kan i farten nevne at Disconnect Pro er gratis ut uken. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå