Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Alltid hatt problemer med tommelen når det gjelder fingeravtrykkssesoren. Pekefingeren derimot, treffer 99% av gangene. Ikke like smooth, akkurat. Men er ikke noe jeg bryr meg om.

Batteriet er jeg meget fornøyd med. Det eneste som tapper batteriet fort, er masse spilling- noe som vel ikke akkurat er overraskende.

Meget fornøyd (flat, hatt den siden lansering)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elendig utforming på hjem knappen ødelegger for en ellers rask fingertrykkavleser. Ellers når ikke høyttalerene iphone 6 opp til knærne, ett større savn enn jeg hadde forventet faktisk. Men ingen dealbreaker :) At apper på Android ofte ikke holder ios mål er jo heller ikke telefonen sin skyld, men trist å se at denne trenden enda holder stø kurs . Men med et konstant salig virvarr av modeller så er det vel en utfordring g det også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dere som har hatt s7 en stund. Er den verdt kjøp enda? Holder den seg rask? Har en iPhone 6s og vurderer å ta en s7

Jeg har Edge, og har hatt den siden den ble lansert. Ting er fortsatt like kjapt som dag én, og jeg har egentlig ingen klager, bortsett fra det andre her klager over, og det er fingeravtrykkleseren. Den er ikke direkte dårlig, den fungerer som oftest helt fint, men den er (som mange andre lesere også) ikke glad i svette og våte fingre, så ting har liksom vært litt frusterende i sommervarmen. Den fungerer dog fint 70-80% av gangene. 

Jeg har satt opp begge tomlene, og hver av dem har jeg registert som to fingre hver, slik at treffsikkerheten øker. 

Ellers er det en kanontelefon med bra batteri, supert kamera, super skjerm, kult design og veldig god byggekvalitet. Ta deg en tur i butikken og trykk deg litt rundt før du eventuelt bestemmer deg (med mindre du allerede har gjort det).

Lenke til kommentar

Min har blitt mer stabil og batteriet holder i flere timer nå, men den henger forstatt ofte og har så mye lag at skjermlås kan komme på mens jeg bruker en app. Nettaksess faller av og til ut så jeg må restarte mobilen for å få det til å virke igjen. GPS henger også ofte eller hopper rundt i landet, satt i flere timer fast i Bergen uten at jeg noengang hadde hatt mobilen på vestlandet.

Ellers er den veldig fin og ligger godt i hånden. Bruker ikke fingeravtrykkleser.

Lenke til kommentar

Min har blitt mer stabil og batteriet holder i flere timer nå, men den henger forstatt ofte og har så mye lag at skjermlås kan komme på mens jeg bruker en app. Nettaksess faller av og til ut så jeg må restarte mobilen for å få det til å virke igjen. GPS henger også ofte eller hopper rundt i landet, satt i flere timer fast i Bergen uten at jeg noengang hadde hatt mobilen på vestlandet.

Ellers er den veldig fin og ligger godt i hånden. Bruker ikke fingeravtrykkleser.

Ehh, hva er det du har installert? Det skal ikke være noe lagging. 

Lenke til kommentar

Pokemon Go for eksempel. Kjipt å kjempe for å ta over en gym og så kommer plutselig skjermlåsen på.

Lenke til kommentar

Pokemon Go for eksempel. Kjipt å kjempe for å ta over en gym og så kommer plutselig skjermlåsen på.

Mener du at skjermlåsen bare plutselig går på uten varsel? Det er jo absolutt ikke normalt, hahah

Lenke til kommentar

Mener du at skjermlåsen bare plutselig går på uten varsel? Det er jo absolutt ikke normalt, hahah

Først lagger den litt mere enn vanlig og henger litt slik denne mobilen ofte gjør og så kommer skjermlåsen på.

Man trenger ikke skjøre spesielt tunge programmer for at det skal gå tregt. Når jeg restarter mobilen, som må gjøres flere ganger om dagen, så merker man tydelig lagg allerede når man skal skrive inn første passord ved oppstart.

Joda, har levert den tilbake til butikken flere ganger, men de og verksted mener det ikke er noe feil på mobilen. :hm:

Lenke til kommentar

Først lagger den litt mere enn vanlig og henger litt slik denne mobilen ofte gjør og så kommer skjermlåsen på.

Man trenger ikke skjøre spesielt tunge programmer for at det skal gå tregt. Når jeg restarter mobilen, som må gjøres flere ganger om dagen, så merker man tydelig lagg allerede når man skal skrive inn første passord ved oppstart.

Joda, har levert den tilbake til butikken flere ganger, men de og verksted mener det ikke er noe feil på mobilen. :hm:

Fortsatt ikke normalt, så da ville jeg enten ha solgt den og kjøpt ny fra et annet sted, eller kjøpt en annen telefon, for dette er ikke normalt. Den skal hverken lagge and kreve omstart. Jeg restarter min ca. én gang i måneden, og da er det gjerne pga tilfeldigheter, og ikke pga ytelse.

Lenke til kommentar

Hva som fyller opp telefonlagringen din? Apps?

Jeg har lastet ned flere apps enn jeg noen gang kommer til å bruke, og har fortsatt 16gb ledig. Musikk, bilder og filmer har jeg på SD-kortet.

Podcaster, musikk, VR-foto og video, aviser og reiseguider. Jeg flytter alt jeg kan over på SD-kortet.

Musikk, podcast og video kan jo bare flyttes til minnekort..?

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned flere apps enn jeg noen gang kommer til å bruke, og har fortsatt 16gb ledig. Musikk, bilder og filmer har jeg på SD-kortet.

Podcaster, musikk, VR-foto og video, aviser og reiseguider. Jeg flytter alt jeg kan over på SD-kortet.

Musikk, podcast og video kan jo bare flyttes til minnekort..?

Nja, hverken "Musikk" eller "Gear 360" har noen innstilling for det.

Lenke til kommentar

Altså, lagre musikk, podcasts, videoer og bilder direkte på SD-kortet, men ikke flytt apps til SD-kortet selv om du har valget. Tingen med SD-kort er at de er LANGT fra å være like raske som det interne minnet, og har du kjøpt deg et møkkakort, så sier det seg selv at det vil funke ekstremt dårlig. Så lagre bilder, musikk, videoer, dokumenter osv på kortet, men IKKE flytt apps til SD. Ellers burde ikke dette gjøre systemet laggete eller noe som helst, så det er fortsatt et eller annet gale med telefonen din, og jeg mistenker at det er en eller annen elendig kodet app kidnapper CPUen din og dreper ytelsen. 

Edit: Har du forresten et anti-virus installert, så kan jeg si med en gang at det kun gjør saken verre. Pluss det at man ikke trenger et antivirus.

Endret av Dude Von Dudenstein
Lenke til kommentar

Altså, lagre musikk, podcasts, videoer og bilder direkte på SD-kortet, men ikke flytt apps til SD-kortet selv om du har valget.

Appen for podcast har mulighet til å endre til å lagre på SD-kortet, men det gjør ikke Gear 360 for VR-bilder og video. Det har veldig lite for seg å flytte bilder og video til en folder som Gear 360 hverken skriver til eller leser fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...