Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde tull med sensoren da jeg hadde mange fingeravtrykk registrert. Nå har jeg kun to fingre registrert, og det fungerer utmerket. Synd at det er slik da, men jeg trenger heldigvis ikke alle fingrene til å åpne

Jeg har 3 fingre registert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Svein:

Kan absolutt være at de har et batch relatert sensor problem siden flere opplever det.

Det er vell flere versjoner av S7? Altså nyere og eldre produksjoner, kanskje det er en viss versjon som sliter med det?

Jeg har da nettopp kjøpt min gjennom djuice og har akkurat samme problem...

Lenke til kommentar

Noen tips om hvordan man skal stoppe maset om "Game Launcher" på mobilen? Er det noe som kan skrus av eller avinstalleres for å slippe unna? Det spretter opp i ett sett.

Har en app som heter "Package Disabler Pro". Der kan jeg lett disable det som passer meg.

Du kan nok disable den der spill-launcheren og i telefonens egne innstillinger, men den appen jeg referer til lister flere muligheter for å skru av ting som telefonen selv ikke tillater/aksesserer. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ospolice.packagedisablerpro&hl=no

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Fikk nylig min Samsung galaxy s7, og har noen spørsmål.

Er batteritiden dårlig eller bedrer det seg etterhvert?

Jeg hadde Sony xperia z3c fra før, så den er sikkert ikke like god på batteriet men jeg håpte den skulle holde litt lengre ...

Har ikke Samsung "automatiske regler"? Altså at jeg kan få mobilen til å være stille når jeg har en kalenderoppføring. Jeg fant "ikke forstyrr", "automatiske regler" lå under der på Sony, men finner ikke noe slikt på Samsungen.

Alt i alt veldig fornøyd med mobilen, men liker oppsettet til Sony bedre ...

Lenke til kommentar

Når man rooter en S7 edge, mister man garanti da?

Noen som har roota S7 edgen her? Hvorfor gjorde dere det, og var det verdt det?

Ja, pluss man "tripper" Knox, som betyr at Samsungs sikkerhetssystem er kompromittert, og du vil ikke kunne bruke Samsung Pay eller andre Knox-tjenester igjen, selv når du velger å fjerne root. Dette ser da et eventuelt reperasjonsverksted med en eneste gang, og da kan de nekte deg service på garantien siden du selv har fiklet med systemet. Nå kommer det helt an på hvilket verksted det er, og hvilket land man befinner seg i, så det er vanskelig å si direkte om du mister garantien din. 

På papiret så mister du garantien ja, men praktisk talt så er det hakket vanskeligere å si da et servicecenter can ignorere faktumet at du har tidligere rootet den. Er du veldig nøye med garanti og slikt, så ville jeg holdt meg unna root. Det at du også mister funksjoner (som aldri kan fås tilbake) er heller ikke kos.

Fikk nylig min Samsung galaxy s7, og har noen spørsmål.

Er batteritiden dårlig eller bedrer det seg etterhvert?

Jeg hadde Sony xperia z3c fra før, så den er sikkert ikke like god på batteriet men jeg håpte den skulle holde litt lengre ...

Har ikke Samsung "automatiske regler"? Altså at jeg kan få mobilen til å være stille når jeg har en kalenderoppføring. Jeg fant "ikke forstyrr", "automatiske regler" lå under der på Sony, men finner ikke noe slikt på Samsungen.

Alt i alt veldig fornøyd med mobilen, men liker oppsettet til Sony bedre ...

Batteriet mitt var bra fra dag én, men det hender at den kommer seg "etterhvert" når systemet har lært deg å kjenne litt. Jeg får lett 6-7+ timer "screen on time" på hver lading, ellers ender jeg normalt sett opp med 40-50% batteri igjen når jeg legger meg med rundt 3-4 timer "SOT". 

Angående det andre, så vet jeg ikke. Jeg bruker ikke den funksjonen så har i grunn ikke sjekket det ut. I verstefall får du bare slenge telefonen på vibrering om du ikke ønsker å bli forstyrret :p

Lenke til kommentar

Når man rooter en S7 edge, mister man garanti da?

Noen som har roota S7 edgen her? Hvorfor gjorde dere det, og var det verdt det?

For meg er det verdt det, men det er ikke mye jeg trenger root-tilgang til. Jeg har installert Gravitybox og RootCloak. Med Gravitybox endrer jeg klokka og batteriikonet, fjerner bluetooth ikonet og RootCloak skjuler root for vipps.

Hvis du har Altibox Overalt installert så kan du ikke se på tv hvis telefonen er rootet.

Lenke til kommentar

Dere som har hatt s7 en stund. Er den verdt kjøp enda? Holder den seg rask? Har en iPhone 6s og vurderer å ta en s7

Hatt min Edge i 4 mnd, kom fra iPhone 6s Plus og har aldri angret ? mine kjapp og rask som første dag;) (kanskje til og med bedre siden jeg avkortet animasjonstidene.)

Fingeravtrykksensoren er det eneste jeg ikke er helt fornøyd med. Betraktelig bedre på iPhone. Men god.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har hatt s7 en stund. Er den verdt kjøp enda? Holder den seg rask? Har en iPhone 6s og vurderer å ta en s7

Hatt min Edge i 4 mnd, kom fra iPhone 6s Plus og har aldri angret mine kjapp og rask som første dag;) (kanskje til og med bedre siden jeg avkortet animasjonstidene.)

Fingeravtrykksensoren er det eneste jeg ikke er helt fornøyd med. Betraktelig bedre på iPhone. Men god.

Fullestendig enig. S7 Flat er en knallgod telefon men fingeravtrykksensoren er latterlig dårlig vs iphone. Jeg lar dog ikke det trekke ned helhetsinntrykket av en ellers knallgod telefon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...