Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte S7 edge tidlig i sommer og kjøpte umiddelbart et clear view deksel som jeg brukte fra dag 1. Etter nærmere 14 dagers bruk fikk jeg flere riper i skjermen. Lurer på om flere har fått noe slik? Da jeg kom hjem fra ferie gikk jeg til Samsung og klaget. Den ble da sendt inn og etter ca 20 dager fikk jeg nå svar.

Hei. Fikk følgende svar fra Samsung Norge: "Riper i enhetens skjerm oppstår som følge av at partikler kommer mellom clear view coveret og skjermen og dersom partiklene ikke fjernes av brukeren fortløpende så vil riper og merker kunne oppstå.

Dersom riper og merker oppstår så skyldes dette manglende fjerning av nevnte partikler og ikke som følge av feil på hverken clear view cover eller skjerm. Følgelig vil ikke skadene på skjermen omfattes av produktets garantivilkår." Ring oss når du har mulighet for en avklaring. OBS: Denne SMS kan ikke besvares. Hilsen Samsung Experience Store

Da ringte jeg idag og fikk beskjed om at de kunne bytte skjermen for 4000kr ekler få den tilbake uten reprasjon. Da måtte jeg betale 384kr for frakt. Det har jeg ikke fått beskjed om før. Ganske så skuffet nå. Har alltid brukt deksel på alle telefonene som jeg har hatt. Bruker nå note 4 som jeg ikke har riper på etter å brukt den i 2 år. Noen som vet hvilke rettigheter jeg har her? Hvis jeg hadde gjort noe feil så skal jeg stå for det. Men har brukt deksel fra dag 1 og vært forsiktig med den. Og riper etter 14 dager fint bruk....

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fulgt noenlunde med i denne tråden, og vil tro at problemet du nevner er tilfelle på bide S6 og S7. At det kommer partikler mellom skjermen og dekselet er vel noe som er godt mulig selv om du bruker den fint. For øvrig er dette nok en av grunnene til at brukere bare rater produktet til to av fem stjerner på samsung sine produktsider.

Hvorvidt dette kan lastes deg vet jeg ikke, da jeg ikke har prøvd dekselet, men kjipt er det at man kjøper beskyttelse som faktisk gjør det motsatte.

Endret av mattamat
Lenke til kommentar

Takk for svar! Ja helt klart en svakhet at det blir dannet et åpenrom mellom telefonen og dekslet. Da vil det i utg.pktet være nesten umulig å hindre at noe kommer mellom der. Jeg spurte forøvrig samsung om hvor ofte jeg som forbruker må rense eller tørke av telefonen. Fikk selvsagt ikke svar. Kjøper nå beskyttelsesfilm for første gang på mange år. Har tidligere aldri fått riper og liker å bruke telefonen uten slikt. Men da slipper jeg å se riene regner jeg med. Nei dette var irriterende. Spesielt irriterende er at jeg også må betale for å få telefonen ut. Har fortsatt ikke hentet den da den ikke er ankommet butikk....

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ja helt klart en svakhet at det blir dannet et åpenrom mellom telefonen og dekslet. Da vil det i utg.pktet være nesten umulig å hindre at noe kommer mellom der. Jeg spurte forøvrig samsung om hvor ofte jeg som forbruker må rense eller tørke av telefonen. Fikk selvsagt ikke svar. Kjøper nå beskyttelsesfilm for første gang på mange år. Har tidligere aldri fått riper og liker å bruke telefonen uten slikt. Men da slipper jeg å se riene regner jeg med. Nei dette var irriterende. Spesielt irriterende er at jeg også må betale for å få telefonen ut. Har fortsatt ikke hentet den da den ikke er ankommet butikk....

Fatter at det er mulig jeg altså har aldri brukt beskyttelse på skjerm kun silikon deksel på baksiden og har aldri fått riper. Jeg har alltid min mobil i en lomme alene og i en ren lomme. Har S7 Edge selv og aldri hatt noe problem at partikler uansett hva som menes med det? Uansett støv riper ikke opp en skjerm det er i grunn det du får i en lomme evt blander man nøkler mynter etc da fatter jeg mer skadeomfanget. 

Lenke til kommentar

Hva bruker folk av nettlesere? Jeg har nå gått over fra Chrome til Samsung nettleseren da den har en del bedre ytelse. Chrome virket mindre glatt og kanskje mer strømforbruk?

Jeg gikk over til Samsung sin egen nettleser etter Adguard slapp sin adblock-app for denne på Play store en gang i juni. Nettleseren er kjapp og virker ganske gjerrig batterimessig sammenlignet med Chrome som jeg brukte tidligere.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Hva bruker folk av nettlesere? Jeg har nå gått over fra Chrome til Samsung nettleseren da den har en del bedre ytelse. Chrome virket mindre glatt og kanskje mer strømforbruk?

Jeg gikk over til Samsung sin egen nettleser etter Adguard slapp sin adblock-app for denne på Play store en gang i juni. Nettleseren er kjapp og virker ganske gjerrig batterimessig sammenlignet med Chrome som jeg brukte tidligere.

Er litt skeptisk til hvordan denne fungerer, den setter opp en VPN lokalt på devicen, usikker på hvor bra det er.

I vanlige browser så bruker jeg Adblock Origin. Dette er IKKE gamle Adblock, det er ny app av han som oprinnelig laget Adblock før den ble solgt og ble dårlig.

Lenke til kommentar

Nei det er samme maskinvare i alle som selges i europa såfremt modellnummeret er det samme, så om du legger inn nordic firmware blir den prikk lik de som selges i norge.

Anbefaler du at jeg leverer den tilbake og kjøper en nordisk modell?

Jeg sjekket min litt, kjøpt på multicom, min kommer fra Østerike. Så standard firmware til serienummeret vil den laste ned Østerisk.

Men det er jo somsakt bare og legge inn Nordic eller den Norske firmwaren så vil den være 100% lik.

Eneste jeg ikke finner i farta er instillingen for volte. Da har jeg testa telenor firmware, scandinavisk (unbranded) og en custom  firmware.

Så enten er det på Talkmore som ikke har sent meg de instillingene (noe jeg tror), ellers kan det være den østerrikske? tlf jeg har?

Skal se om jeg får testa med annet simkort snart, :dremel:

Lenke til kommentar

@-PoWa

Jeg har Talkmore og nordisk firmware. Finner ingen innstillinger angående VoLTE, så regner med de ikke har slått på denne funksjonen i sitt nett enda.

Ahha, takker for info :) litt som jeg mistenkte :hmm: Talkmore sa i en facebook melding at dem hadde det aktivert til en som spurte dem.

Men bytter abn til komplett i parr mnd, dem skal være aktiv med VoLTE. Så kommer jeg "brått" tilbake til talkmore om litt for enda en gratis mnd :D  :xmas:

Lenke til kommentar

@-PoWa

Jeg har Talkmore og nordisk firmware. Finner ingen innstillinger angående VoLTE, så regner med de ikke har slått på denne funksjonen i sitt nett enda.

Valget for volte samtaler finner du i Innstillinger > Mobilnett når telefonen er i 4G nettet. Valget er på som standard dersom abonnementet er provisjonert til å ha volte tjenesten.

Lenke til kommentar

Fatter at det er mulig jeg altså har aldri brukt beskyttelse på skjerm kun silikon deksel på baksiden og har aldri fått riper. Jeg har alltid min mobil i en lomme alene og i en ren lomme. Har S7 Edge selv og aldri hatt noe problem at partikler uansett hva som menes med det? Uansett støv riper ikke opp en skjerm det er i grunn det du får i en lomme evt blander man nøkler mynter etc da fatter jeg mer skadeomfanget.

Ja kan jo bare si at jeg har brukt telefonen forsiktig og har den alltid alene i en lomme. Hvordan det skulle kommet noe mellom deksel og telefon har jeg ikke oversikt over. Det er iallefall fall normal bruk eller mer eller mindre forsiktig bruk. Når note 4 som jeg har hatt i 2 år har mindre merker så er dette særdeles merkelig. Men jeg som forbruker har vel ikke mer jeg kan gjøre nå. Så konklusjonen min er fort at jeg ikke kommer til å kjøpe samsung på nytt...forventer god kundebehandling og dette er det ikke. Toppen av kaka er at jeg må betale for å få telefonen ut. Takk samsung.

Lenke til kommentar

@-PoWa

Valget for volte samtaler finner du i Innstillinger > Mobilnett når telefonen er i 4G nettet. Valget er på som standard dersom abonnementet er provisjonert til å ha volte tjenesten.

Okey :) finner ikke noe i den menyen her, så da er vel ikke den aktiv på mitt abn. Jeg fant heller ikke noe mulighet til og aktivere det via talkmore websiden.  Men blir portert til komplett, der valgte jeg også VoLTE på websiden :)

Lenke til kommentar

Altså man kjøper en mob til flere tusen kroner og da sparer da  110.- på en uoriginal lader kontra den originale Samsung det hadde jeg ikke giddet en gang og den kan være ræææl også uten garanti...  Sparer fort 500/1000,- på å handle billigvarer i en matbutikk hvis du handler for en uke dette kalles smart prioritering.. Helt tullete spør man meg.

Endret av Jada-jada
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Handlet selv orginal trådløs hurtiglader for 278,- inkl. frakt fra mytrendyphone i sommer, grei deal. Såg bedre ut og varmer solid enn antatt og telefonen står stødig nok selv med Samsung sitt skinndeksel på.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...