krabbemat Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Det står klart og tydelig på Multicom sine sider at produktene er importert fra EU... I alle fall alle gangene jeg har sjekket. Gjelder både S7 og S7 Edge. Derfor de er så mye billigere enn butikkene i Norge, som må kjøpe fra Samsung Nordic. Okay. Betyr det at jeg ikke får norsk språk på alle funksjonene? Enkelte apper har polsk navn og noen av notifikasjonene er på polsk selv om jeg har satt på norsk språk. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 20. august 2016 Forfatter Del Skrevet 20. august 2016 Det står klart og tydelig på Multicom sine sider at produktene er importert fra EU... I alle fall alle gangene jeg har sjekket. Gjelder både S7 og S7 Edge. Derfor de er så mye billigere enn butikkene i Norge, som må kjøpe fra Samsung Nordic.Okay. Betyr det at jeg ikke får norsk språk på alle funksjonene? Enkelte apper har polsk navn og noen av notifikasjonene er på polsk selv om jeg har satt på norsk språk.Jeg vet dessverre ikke. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at disse må ut av landet og tilbake dit de var kjøpt dersom de må på service, og at de muligens ikke er optimale for bruk i vårt land pga støtte for forskjellige båndfrekvenser i mobilnettet. Går i stor grad greit, men varierer noe utfra hvor de kommer fra. Jeg jobber jo med mobilsalg og har vært i kontakt med Samsung ang dette, og de fraråder på det sterkeste å kjøpe deres telefoner som er importert fra utlandet. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Det står klart og tydelig på Multicom sine sider at produktene er importert fra EU... I alle fall alle gangene jeg har sjekket. Gjelder både S7 og S7 Edge. Derfor de er så mye billigere enn butikkene i Norge, som må kjøpe fra Samsung Nordic.Okay. Betyr det at jeg ikke får norsk språk på alle funksjonene? Enkelte apper har polsk navn og noen av notifikasjonene er på polsk selv om jeg har satt på norsk språk.Jeg vet dessverre ikke. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at disse må ut av landet og tilbake dit de var kjøpt dersom de må på service, og at de muligens ikke er optimale for bruk i vårt land pga støtte for forskjellige båndfrekvenser i mobilnettet. Går i stor grad greit, men varierer noe utfra hvor de kommer fra. Jeg jobber jo med mobilsalg og har vært i kontakt med Samsung ang dette, og de fraråder på det sterkeste å kjøpe deres telefoner som er importert fra utlandet. det er feil, jeg bestilte fra multicom, hadde en feil med elementet som brukes til samtaler og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne levere den inn 5 min unna meg så fikser de telefonen. jeg har heller ikke hatt noen språkproblemer med telefonen. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 Det står klart og tydelig på Multicom sine sider at produktene er importert fra EU... I alle fall alle gangene jeg har sjekket. Gjelder både S7 og S7 Edge. Derfor de er så mye billigere enn butikkene i Norge, som må kjøpe fra Samsung Nordic.Okay. Betyr det at jeg ikke får norsk språk på alle funksjonene? Enkelte apper har polsk navn og noen av notifikasjonene er på polsk selv om jeg har satt på norsk språk.Jeg vet dessverre ikke. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at disse må ut av landet og tilbake dit de var kjøpt dersom de må på service, og at de muligens ikke er optimale for bruk i vårt land pga støtte for forskjellige båndfrekvenser i mobilnettet. Går i stor grad greit, men varierer noe utfra hvor de kommer fra. Jeg jobber jo med mobilsalg og har vært i kontakt med Samsung ang dette, og de fraråder på det sterkeste å kjøpe deres telefoner som er importert fra utlandet. det er feil, jeg bestilte fra multicom, hadde en feil med elementet som brukes til samtaler og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne levere den inn 5 min unna meg så fikser de telefonen. jeg har heller ikke hatt noen språkproblemer med telefonen. Gjorde de det, da? Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Det står klart og tydelig på Multicom sine sider at produktene er importert fra EU... I alle fall alle gangene jeg har sjekket. Gjelder både S7 og S7 Edge. Derfor de er så mye billigere enn butikkene i Norge, som må kjøpe fra Samsung Nordic.Okay. Betyr det at jeg ikke får norsk språk på alle funksjonene? Enkelte apper har polsk navn og noen av notifikasjonene er på polsk selv om jeg har satt på norsk språk.Jeg vet dessverre ikke. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at disse må ut av landet og tilbake dit de var kjøpt dersom de må på service, og at de muligens ikke er optimale for bruk i vårt land pga støtte for forskjellige båndfrekvenser i mobilnettet. Går i stor grad greit, men varierer noe utfra hvor de kommer fra. Jeg jobber jo med mobilsalg og har vært i kontakt med Samsung ang dette, og de fraråder på det sterkeste å kjøpe deres telefoner som er importert fra utlandet. Å faen. Angreretten gjelder vel heller ikke dersom jeg har tatt den ut av esken og prøvd den? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Du kan legge inn Nordic firmware selv, men det krever litt mer enn vanlig kunnskap fra brukeren. Angreretten er gjeldende i 14 dager fra du henter den ut på posten, uavhengig av om du har prøvd den eller ikke. Men den må være skadefri og i original embalasje når du returnerer da. Endret 21. august 2016 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Du kan legge inn Nordic firmware selv, men det krever litt mer enn vanlig kunnskap fra brukeren. Angreretten er gjeldende i 14 dager fra du henter den ut på posten, uavhengig av om du har prøvd den eller ikke. Men den må være skadefri og i original embalasje når du returnerer da. Plastfilmen er tatt av og jeg har jo både tatt bilder og ringt med den og ladet den opp, men den har ingen skader såvidt jeg kan se. Dersom jeg legger inn nordic firmware selv, vil den da være eksakt lik de telefonene som selges over disk her? Noen nevnte at EU-telefonene kan mangle optimalisering for nordiske nettverk osv, og tidligere så reagerte jeg på at jeg kun hadde to streker på dekning hjemme i stua mest samboer hadde full dekning (bor relativt sentralt i storby). Kan det ha noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Nei det er samme maskinvare i alle som selges i europa såfremt modellnummeret er det samme, så om du legger inn nordic firmware blir den prikk lik de som selges i norge. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Her er min batteribruk (edge) så langt i dag. Fortsatt 1/3 igjen når screenshot ble tatt. Har på det meste unntatt blåtann. Alt i alt veldig fornøyd med batteriet! Lenke til kommentar
krabbemat Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Nei det er samme maskinvare i alle som selges i europa såfremt modellnummeret er det samme, så om du legger inn nordic firmware blir den prikk lik de som selges i norge. Anbefaler du at jeg leverer den tilbake og kjøper en nordisk modell? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Det er helt opp til deg det. Jeg hadde ikke orket gjort det, men det er vel fordi jeg bare hadde flashet nordisk firmware på den selv. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Nei det er samme maskinvare i alle som selges i europa såfremt modellnummeret er det samme, så om du legger inn nordic firmware blir den prikk lik de som selges i norge. For brukeren blir den prikk lik, service vil fortsatt kunne se at den ikke er kjøpt i Norden dog, blant annet pga IMEI nummeret. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 (endret) Innad bedriften min ble det stilt spørsmål til Samsung om aktører som Multicom, PS.no, proshop.no o.l er leverandører som selger telefoner med norsk garanti, hvorfor de priser seg så langt under butikker som Elkjøp, Expert, Lefdal. Siterer svaret til Samsung her. De nettbutikkene du referer til kjøper ikke produkter fra oss i Norge eller norden. Dvs at varene kommer fra andre land i Europa. Ulempen som forbruker med produkter som ikke er kjøpt fra nordiske leverandører er at service/garantisaker blir håndtert annerledes da produktene må ut av landet for å fikses. Så det må beregnes lengre servicetid enn det som er normalt i Norge. Den viktigste delen er at telefonene ikke er testet opp mot norske operatører. Samtalekvalitet, hastighet på LTE, VoLTE er ikke nødvendigvis optimalt. I Norge benytter vi oss av flere forskjellige frekvenser når det kommer til blant annet 4G. Dette er spesielt for landet vårt grunnet fjell, daler, fjorder. Er ikke telefonen satt opp korrekt, så vil man kanskje ikke få dekning på tale eller data på de stedene en nordisk telefon ville hatt dekning. Vi anbefaler på det sterkeste å kjøpe fra butikker som får varer fra Samsung Electronics Nordic AB, og ikke importerte utgaver. Om du velger å ta det for god fisk eller ikke, får være opp til deg. Vet personlig ikke hvor mye som håndfast stemmer her, godt mulig Samsung-autoriserte verksteder tar imot telefonen uansett om den er nordisk eller europeisk - det aner jeg ikke. Nøyaktig hvor mye dette med nettverket o.l vil påvirke deg vet jeg heller ikke. Kan egentlig ikke tenke meg at det er noe STORT problem, men dette er i alle fall forklaringen på hvorfor disse nettbutikkene ofte er billigst på slike ting. Endret 21. august 2016 av Klatt3n Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Kan noen anbefale et 128gb minnekort som fungerer perfekt i S7 Edge? Har et SanDisk 64 gb som fungerer bra nå men ønsker å oppgradere. Gjerne større enn 128gb er ønsket. Legg gjerne ut link til noe du vet og har prøvd ut og er fornøyd med. Lenke til kommentar
geirandreo Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Kan noen anbefale et 128gb minnekort som fungerer perfekt i S7 Edge? Har et SanDisk 64 gb som fungerer bra nå men ønsker å oppgradere. Gjerne større enn 128gb er ønsket. Legg gjerne ut link til noe du vet og har prøvd ut og er fornøyd med. Lenke til kommentar
Akitu Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Kan noen anbefale et 128gb minnekort som fungerer perfekt i S7 Edge? Har et SanDisk 64 gb som fungerer bra nå men ønsker å oppgradere. Gjerne større enn 128gb er ønsket. Legg gjerne ut link til noe du vet og har prøvd ut og er fornøyd med. Jeg har dette, og svært fornøyd: https://www.yaha.no/?pd=456784&aff=2022 Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Jeg har den her fra Samsung, https://www.komplett.no/product/844553/mobil/minnekort/micro-sd/samsung-microsd-kort-evo-128gb Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Jeg har den her fra Samsung, https://www.komplett.no/product/844553/mobil/minnekort/micro-sd/samsung-microsd-kort-evo-128gb Har også den og er fornøyd. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Hva bruker folk av nettlesere? Jeg har nå gått over fra Chrome til Samsung nettleseren da den har en del bedre ytelse. Chrome virket mindre glatt og kanskje mer strømforbruk? Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Bruker Opera, pga lettvint tilgang til bokmerkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå