Mala Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Sjekket hva som trekker strøm? Kan forstå det om det er Pokémon Go det er snakk om Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Uhm, er det normalt at systemapper skal bruke ca. 77% av strømmen? Tilsvarer 30% av batteriet på 7.5 timer... 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Hvor lang batteritid har dere her ca. i gjennomsnitt? Jeg kjøpte meg s7 edge på torsdag forrige uken, men føler at den sluker strøm, og må noen ganger lade to ganger om dagen. 4-5 timer. Om den ikke brukes kan batteriet holde nesten hele dagen. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Normalt så er det skjermen som tar mest. Og dersom man har 4g på kontinuerlig så tapper f.eks snapchat ekstreme mengder strøm. Jeg tror ikke jeg har fått under 5t før, flere dager hvor jeg har nådd syv timer og lignende 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Min s7 kan holde i flere dager. Tror det er 3 dager siden sist jeg ladet den nå. Har ikke brukt den mye men noen samtaler har det blitt. Eks. var den på 7% før jeg la meg i går og på 3% når jeg stod opp i dag og satt den på lading. Endret 5. august 2016 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Cord Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Lader ca annenhver dag. Og da bruker jeg telefonen relativt aktivit til surfing, mail podkaster osv. Lenke til kommentar
Fredrinco Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 Min gikk fra 60% til 9% iløpet av 10 timers søvn, det kan da ikke være normalt? Alle apper var lukket, always on display er slått av, mens wifien og mobildata var slått på. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 5. august 2016 Del Skrevet 5. august 2016 (endret) Min gikk fra 100% til 85% på 8timer søvn. -always on var på -wifi på -blåtann på Endret 5. august 2016 av Solsviken Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 6. august 2016 Del Skrevet 6. august 2016 Takk for svar! Kort spørsmål: Vil tilleggsopplysningen om at "prikken" flytter seg avhengig av hvordan vinklingen mot sola er? Den er altså ikke på samme plass hele tiden. Takk igjen! Det er absolutt en nyttig opplysning, for det viser at det mest sannsynlig er en refleksjon i linse-elementene på objektivet til din (og muligens flere til) mobil. Det dreier seg mest sannsynlig om en ‹‹optisk feil›› som jeg vil tro at det ikke er så enkelt å gjøre noe med. For det kan ha med både kvaliteten på glassene i objektivet og hvordan de er satt sammen. For å ta noe som oppførte seg ganske likt, så var det de tidligste versjonene av Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, dette fikk de ikke bukt før de gjorde om på konstruksjonen. Dette objektivet var sterkt plaget av flare i motlys, men mest når det var omtrentlig 90 grader mot sola. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det er dette som gjelder for din mobil, men så lenge prikken flytter seg og kommer kun ved motlys-fotografering, så er nok det mest sannsynlig feil kilden her. 1 Lenke til kommentar
J.R Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Uhm, er det normalt at systemapper skal bruke ca. 77% av strømmen? Tilsvarer 30% av batteriet på 7.5 timer... Nei tror ikke det. Det høyeste jeg har hatt er 26% på system iløpet av en dag, og da styrer jeg mye i instillinger, utforsker tema etc. Jeg var veldig dømmende om batteriet i starten, men etterhvert som bruken av den nye telefonen "normaliserer seg", så går ting mye bedre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Får ikke MMS til å fungere med denne telefonen her fant jeg ut. Har Telia og har prøvd manuelt og tilsendt oppsett uten hell. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 MMS fungerte ut av boksen på min telefon. Har Talkmore. Har ikke gjort noe med innstillinger selv. Puttet inn simkort, og det fungerte. Lenke til kommentar
CLB22 Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 MMS fungerte ut av boksen på min telefon. Har Talkmore. Har ikke gjort noe med innstillinger selv. Puttet inn simkort, og det fungerte. Samme her. Har Djuice, og alt fungerte som det skulle ut av esken... Lenke til kommentar
J.R Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Får ikke MMS til å fungere med denne telefonen her fant jeg ut. Har Telia og har prøvd manuelt og tilsendt oppsett uten hell. Står mobildata på? Sist jeg var borti en Samsung telefon med mms problemer var det avslått mobildata som var problemet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Har ikke fått tilsendt mms før i kveld , men her er det vel ikke en faens dritt som fungerer om jeg setter det opp manuelt eller ikke. Endret 9. august 2016 av Mala Lenke til kommentar
fleur Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_: Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem? Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen Lenke til kommentar
J.R Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_: Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem? Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen Angående WLAN, kan det være Chrome som synder? Jeg skiftet til Firefox fordi jeg opplevde noe problemer, uten at jeg husker spesifikt hva det vær. Oppfører andre apper seg som om WLAN ikke virker? Valgte å gå tilbake til Chrome igjen forleden, og jeg opplever ikke problemer nå. Pulsmåler kan du bruka via S Health appen. Der er slike "tiles" du kan trykke på for å logge både det ene og det andre, deriblandt puls, stressnivå og oksygennivå i blodet via sensoren som sitter ved siden av kameraet på baksiden. Har ikke prøvd talefunksjoner, men det du kan gjøre er å bruke google sine apper istedet for samsung sine standardapper. http://www.thecountrycaller.com/58053-make-your-galaxy-s7-or-s7-edge-look-like-a-nexus-device-stock-android/ Da vil telefonen oppføre seg mer som en nexus. Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_: Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem? Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen Jeg har og problemer med S7 Flat og wifi, men det er mulig det er mot min Asus router som ikke har oppdatert firmware. Det som skjer er at av og til slutter bare wifi å fungere, klarer ikke laste ned lenger, virker som utgående trafikk fungerer (lyser på opp-pil) og wifi symbolet er på. Lenke til kommentar
Brew Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg har fått meg en s7 for et par dager siden og har noen spørsmål_: Virker som den mister kontakten med WLAN ofte når jeg sitter og surfer? Har Telia abonnement, og ingen problemer med min gamle telefon. Må tilslutt lukke Chrome og starte det på nytt, da funker det en liten stund, før det stopper å virke igjen. Merker det når jeg trykker på f.eks. søk i Google så skjer det ingenting. Mulig det er et annet problem? Hvor aktiverer jeg pulsmåleren? Er det mulig å lese inn tekstmeldinger med Googles talesystem? Får det bare til å fungere i Google i Chrome, men ikke i meldinger. Har ikke noe taleikon i meldingsappen Bruker Swype når jeg skal lese inn tekst. Det funker,i motsetning til samsung og google sine løsninger. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nuance.swype.trial Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 En ting som plager meg helt jævlig med denne telefonen er at det til tider oppstår problemer med å kopiere tekst og lime dette inn en annen app, f.eks snapchat eller messenger. Snapchat overrasker meg ikke da det er rene bugmatron fra helvete på Android Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå