Gå til innhold

[Løst] Gratis PDF program for å lage skjema


Eivor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har laget en utfyllbar PDF-fil i LibreOffice Writer og lekt meg litt fram og tilbake. Har ikke funnet ut hvordan man velger samme innstillinger for alle felt. Valgknappen kan bare velges, ikke avvelges. Har Java innstallert, skal tro om den har noe med at PDF-fila kan skrives til.

 

Legger ved en PDF-fil

 

Test.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utfylling av tekstfelt inne i en pdf fil vil sansynligvis ikke fungere dersom du åpner fila med

  • Integrert PDF-visning i nettleser
  • Foxit PDF reader (denne er lett og er lite ressurskrevende)
  • PDF leser på nettbrett eller mobil.
  • Finnes sikkert andre lettvekts pdf-visningsprogrammer som heller ikke støtter dette.
Lenke til kommentar

Har laget en utfyllbar PDF-fil i LibreOffice Writer og lekt meg litt fram og tilbake. Har ikke funnet ut hvordan man velger samme innstillinger for alle felt. Valgknappen kan bare velges, ikke avvelges. Har Java innstallert, skal tro om den har noe med at PDF-fila kan skrives til.

 

Legger ved en PDF-fil

Wow, dette var valdig bra! Den siste "Knappen" fikk jeg ikke til å bruke, men resten var helt topp :-)

Lenke til kommentar

 

Utfylling av tekstfelt inne i en pdf fil vil sansynligvis ikke fungere dersom du åpner fila med

  • Integrert PDF-visning i nettleser
  • Foxit PDF reader (denne er lett og er lite ressurskrevende)
  • PDF leser på nettbrett eller mobil.
  • Finnes sikkert andre lettvekts pdf-visningsprogrammer som heller ikke støtter dette.

 

Det fungerer med Foxit Reader, android nettbrettet mislykkes i å åpne PDF-fila, samme med Windows Phone.

 

Grunnen til at jeg vil tilby et elektronisk utfyllbart skjema, er at det er noe tungvindt å skrive ut skjemaet og fylle det ut for hånd. Vil selvfølgelig gi instruksjoner for åpning i PDF reader. De som ikke har mulighet til dette får da bruke gammel-metoden.

Syns selv det er mer lettvindt å bruke tastaturet i stedet for penn, håper mine kunder også setter pris på det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...