Gå til innhold

Venter på gjester....

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så får vi bare håpe at ikke "snikkarn har laga stæga tå røtne bord" jfr. Alf Prøysen.

Siden motivet ser ut til å ha sett sine beste dager er det vel ikke så nøye med litt skeive linjer som stikker ut i hjørner heller.

Her understreker svarthvitvalget nostalgien og at vær og vind har gjort sitt opp gjennom tidene.

Roar

Lenke til kommentar

Det var en gang en maler . . etter å ha malt baksiden av huset startet han her. Skulle begynne med vinduet da han fikk beskjed om at eieren ikke hadde penger til å betale ham. Siden da (på 70-tallet?) ble det tydeligvis ikke malt mer. Stemmer historien min?

Artig motiv, som gir mange assosiasjoner.

F.eks. hva med at dette er stigen til en fordums beiler?

Lenke til kommentar

Ser at du har litt å pusle med til sommeren !

Ellers likte jeg sammenligningen som Kneppen kommer med ang Prøysenvisa. "Det var så silde en lordagsaften, og gubben snorke så stram og besk. Og opp mot glaset kleiv dotterfriar`n, med kvinnfolkrykte som bronsteikt flesk". Assosiasjonen er åpenbar.

Flott foto Pål.

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Hei, Pentaxen.

Det er sjelden å se hus som er blitt så forsømt i mange år, og det er et sørgelig syn.

Ofte blir forlatte hus tatt i bruk av personer som lever "på kanten" i samfunnet, og et trivelig nabolag kan ende opp som et problemområde.

Eventuelle eiere burde gis pålegg om å holde huset i stand, eller selge det.

Jeg håper at det finnes mennesker som ser muligheter i hus eller tomt, og med stor innsats kan kanskje huset og stedet bli en "perle" !

Komposisjon og utsnitt er fint, og bildet kler s/h veldig godt !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for alle fine og gode kommentarer:-)

Definitivt et motiv for fantasien, tanker og kanskje minner fra fordums tid, der en snek seg inn både vinduer og bakveier. Det var tider.....

Var på jobbetur da jeg så dette i sidesynet, mens jeg kjørte laaangt fra alfarvei. Bare å hugge inn bremsen og finne frem kameraet, så fikk jobb være jobb en stakket stund. Må prioritere vett u.... Det mest irriterende, er at jeg ikke husker hvor det var......for her kunne jeg fint ha tilbrakt ei stund til.

Er nok ei stund siden dette ble stelt ja. Veldig trist på mange måter, men jeg synes det har sin sjarm også. Kunne gått rundt der og forestilt seg mye rart, både sant og skræmt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

En litt annen variant av nøkkelen ligger under matten , men hensikten er sikkert den samme .

Flott komponert bilde i s/hv med masse fine detaljer , kontraster og et fint lys .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

En litt annen variant av nøkkelen ligger under matten , men hensikten er sikkert den samme .

Flott komponert bilde i s/hv med masse fine detaljer , kontraster og et fint lys .

Mvh

Alec

Taker Alec:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...