Helvetica Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hei, Bestilte en MagSafe 2 85W lader fra et firma på Finn.no til kr 449,- Lurer muligens om den er fake... Prisen er jo ganske lav til å være genuin? Annonsen reklamerer med at den er ekte, og helt ny. Men det morsomme er at esken og laderen har to ulike serienummer... Er det noen måter man kan se om den evt. er fake på? Aner ikke om jeg burde returnere den eller ei... Her er annonsen forresten. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Dette er nok en kopi. Det står heller ikke at den er "ekte". Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvor mye billigere er denne enn en orginal hos Apple? Hvis denne ikke er orginal og du returnerer den, var det verdt det, å prøve å spare en hundrelapp mot det å faktisk være sikker på at du fikk en orginal lader? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvor mye billigere er denne enn en orginal hos Apple? Original lader koster kr 849. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Halv pris da. Jada, sikkert greit å spare de pengene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Dette er nok en kopi. Det står heller ikke at den er "ekte". Det står ikke det i teksten, men embalasjen og alle bildene sier i praksis det samme, denne selges som "ekte". AtW 1 Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det står i teksten "Laderen er helt ny,komplett i eske." Med tanke på at serienummer er forskjellig på lader og pakning ville jeg tolket det som feil og returnert varen. Tyder på at noe ikke er som det skal. Mvh Faller Lenke til kommentar
Helvetica Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Takk for svar folkens! Jeg har kommet frem til at det er en falsk lader. Lysindikatoren på laderen skrur seg på med en gang den plugges inn i maskinen - på en original lader er det et par sek delay. Lysindikatoren lyser også etter den blir koblet fra maskinen, og fader ut etter rundt 30sek - noe jeg mener å huske ikke skjedde på den forrige, originale laderen min. Spørsmålet er bare om jeg skal gjøre noe med det... Blir enda lenger uten lader, og må ut med over 100,- i frakt for retur + de ekstra 400 for en original... Frister nesten å beholde den i stedet... Men igjen, mest sannsynlig billigere enn å sende hele maskinen inn for reperasjon pga. noe laderen evt. utsetter den for... Vil denne laderen kunne skade maskinen min på noen måte? Vet vel egentlig svaret på det, da jeg har lest nok skrekkhistorier på nett... Argh! Lenke til kommentar
Lorpen Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg bestilte lader på aliexpress i 2011 og min macbook fikk ikke varige men av det, og jeg brukte den frem til høsten 2012. Når jeg skulle teste den i 2014 så virket ikke noen av tastene på tastaturet. Men jeg vet ikke om dette kom av laderen/stått for lenge/fabrikkfeil/osv. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg vet ikke om jeg ville synes det er verdt å spare noen hundrelapper på en maskin til 10-12-15.000,- Det finnes ingen butikk du kan gå til som har orginale ladere? De kryr av de i Oslo. Jeg hadde krevd å få tilbake pengene for returen også, siden det er feil med varen (serienummer) og i verste fall faktisk er et falskt produkt solgt som ekte vare. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 749 på Siba. Løp og kjøp. https://prisguiden.no/produkt/apple-power-adapter-85w-169225 Tro meg, på 85w vil du ikke ha en falsk lader i maskinen. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg har kommet frem til at det er en falsk lader. Lysindikatoren på laderen skrur seg på med en gang den plugges inn i maskinen - på en original lader er det et par sek delay. Lysindikatoren lyser også etter den blir koblet fra maskinen, og fader ut etter rundt 30sek - noe jeg mener å huske ikke skjedde på den forrige, originale laderen min. Stemmer, lyset på originalladeren tenner et par sekunder etter tilkobling og slukker umiddelbart ved frakobling. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det har jeg aldri lagt merke til før, og nå klarer jeg ikke å se vekk... 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Takk for svar folkens! Jeg har kommet frem til at det er en falsk lader. Lysindikatoren på laderen skrur seg på med en gang den plugges inn i maskinen - på en original lader er det et par sek delay. Lysindikatoren lyser også etter den blir koblet fra maskinen, og fader ut etter rundt 30sek - noe jeg mener å huske ikke skjedde på den forrige, originale laderen min. Spørsmålet er bare om jeg skal gjøre noe med det... Blir enda lenger uten lader, og må ut med over 100,- i frakt for retur + de ekstra 400 for en original... Frister nesten å beholde den i stedet... Men igjen, mest sannsynlig billigere enn å sende hele maskinen inn for reperasjon pga. noe laderen evt. utsetter den for... Vil denne laderen kunne skade maskinen min på noen måte? Vet vel egentlig svaret på det, da jeg har lest nok skrekkhistorier på nett... Argh! Er vel ikke du som skal l betale retur v. svindel? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. januar 2016 Del Skrevet 31. januar 2016 Da den tynne kabelen gikk i stykker på min Mac-lader, kjøpte jeg ny ledning på Ebay for 30 kroner. Krever ferdigheter med loddebolt og liming, men resultatet ble bra. 800 kroner spart. Jeg garanterer selvsagt ikke at du får samme resultat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå