Dividizzl Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hei, brått en dag så får jeg ikke lenger opp 5GHz nettverket på pc`n min. Jeg har ikke oppdatert noe eller flyttet på ruteren.External USB adapter: ASUS USB-N53 802.11a/b/g/n Network AdapterWindows OS : Windows 7 Home Premium Jeg kan koble til nettverket på telefonen min. Jeg finner andre 5GHz nettverk (naboen sin). Jeg har sett etter drivere til adapteren. Jeg har reinstallert adapteren. Jeg har sjekket at ikke noe blokkerer signalet.Jeg har sjekket at adapteren er konfigurert til å søke etter 2,4 + 5GHzPrøver jeg å legge til nettverket manuelt får jeg bare opp "Annet Nettverk" og får ikke koblet til.Er helt tom for ideer, noen som har noe forslag? trenger dere mer info er det bare å spørre! Takk for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Sjekk at korrekt driver er installert. Standard microsoft-driver fungerer veldig dårlig på denne. Edit: Screenshot er fra min PC. Hos deg skal det selvfølgelig stå Asus eller navnet på chipsetprodusenten. Endret 25. januar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Står Ralink Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg har denne adapteren selv og har hatt litt problemer selv. Første problemet var det jeg nevnte. MS-driveren bare klusser og installasjonsprogrammet til Asus legger ikke inn riktig driver. Andre problemet er hvis jeg har litt dårlig dekning og/eller naboen finner ut at han vil bruke samme kanal som meg. Da måtte jeg bære PC-en nesten helt bort til routeren, koble til og så flytte PC-en tilbake igjen. Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Når du sier det så forsvant 5g nettet samtidig som jeg fikk opp naboen sitt, kan jeg endre kanal? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Ja. Det må du gjøre på routeren din. Anbefaler å finne en Wifi-scanne-app til mobilen. Da kan du enkelt se alle kanalene som er i bruk i området og dermed velge en som ikke er i bruk. Husk også at kanalene overlapper hverandre. Så du bør velge en kanal som er minst 2 kanaler unna. Endret 25. januar 2016 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg er logget inn på ruteren nå, hvordan endrer jeg kanal? sorry at jeg er helt ubrukelig ! Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Ok jeg fikk ordna det selv, virker ikke som om det var problemet. Jeg veit at søsteren min ikke fikk koblet til ordentlig med mac`en sin, kan hun ha gjort noe som gjør at jeg ikke får koblet til når hun prøvde å fikse det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Varierer fra router til router. Men du må finne et sted hvor det står Wifi, WLAN eller lignende. Skal være et valg hvor du kan velge channel. Det er egen instilling for 2,4 og 5GHz. Prøvd å restarte routeren? Endret 26. januar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Varierer fra router til router. Men du må finne et sted hvor det står Wifi, WLAN eller lignende. Skal være et valg hvor du kan velge channel. Det er egen instilling for 2,4 og 5GHz. Prøvd å restarte routeren? Mange ganger, veit hun ordna med noe IPV6 greier, har du peiling på det? Endret 26. januar 2016 av Dividizzl Lenke til kommentar
Dividizzl Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Det ordna seg, byttet til litt forskjellige kanaler for å prøve, ikke noe funka så jeg gikk tilbake til automatisk. Nå får jeg frem nettverket! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå