Gå til innhold

Onecall tvillingsim i trådløs router


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne beste tilbud på et mobilabonnement med 3 GB datakvote. Mesteparten av datakvoten skal brukes i trådløs router på hytta som kun har Netcom dekning. Etter masse Googling har jeg funnet frem til Telio med 5 GB til 258,-, men ser at at den operatøren får mange negative tilbakemeldinger (jeg har ventet over en uke uten respons). Onecall tilbyr 3GB til 349,-, men kan bare levere vanlig mobil tvillingkort. Titusenkronersspørsmålet mitt er da: Kan jeg bruke det i trådløs router ?

Jeg har forstått at løsningen ikke er optimal, men hva skjer ? Hvis jeg ikke er på hytta og routeren er avslått, vil telefonen min funke som vanlig ? Hvis jeg er på hytta og routeren er på, noen ringer, hva skjer da ?

Ville være kjempeglad for en enkel forklaring på forskjellen mellom data sim og "mobil" sim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Hvis jeg er på hytta og routeren er på, noen ringer, hva skjer da ?

 

 

Jeg har testet å bruke tvillingsim fra Telenor og nå nylig Hello i iPad'en og en mobil bredbåndsruter og det som skjer når noen ringer er at samtalen avbrytes av tvillingsim'en etter ca ett til to ring. Den legger rett og slett på anropet. 

 

Ut i fra OneCall sin beskrivelse på hjemmesiden deres så kan du derimot benytte tvillingsimkortene deres i både mobiler eller ved ren databruk i ruter/nettbrett, så her ville jeg hørt med dem om de har en bedre løsning enn det Telenor/Hello leverer hvor man ikke må ha et rent datasim for bruk med ruter/nettbrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...