Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta fysikk(2)-eksamen som privatist.

Anbefalte innlegg

Strøk på fysikk 2-eksamen våren 2015, og har tenkt til å ta den opp igjen nå til våren. Når jeg er inne på privatistweb.no og har valgt fysikk 2 skriftlig eksamen og har gått videre får jeg beskjed om at jeg også må ta fysikk 2 (muntlig/praktisk) for å få godkjent faget og få vitnemål. Siden jeg bestod faget, og strøk kun på skriftlig eksamen skjønner jeg ikke hvorfor jeg må dette.. Noen som har peiling?  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

*stjeler tråden* 

Nå har jeg tatt opp fysikk2 som privatist. 

Muntlig/pratisk - 6
Skriftlig - max 4......

Kan jeg nå ta opp fysikk2 skriftlig, uten å ta opp muntlig/praktisk? Eller må jeg ta opp begge på nytt isåfall (ikke aktuelt)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

*stjeler tråden* 

Nå har jeg tatt opp fysikk2 som privatist. 

Muntlig/pratisk - 6

Skriftlig - max 4......

Kan jeg nå ta opp fysikk2 skriftlig, uten å ta opp muntlig/praktisk? Eller må jeg ta opp begge på nytt isåfall (ikke aktuelt)

Hei. Fant du noe mer informasjon om dette? Fikk du ta opp kun skriftlig?
Lenke til kommentar

Privatist i fysikk 2 er todelt; skriftlig og muntlig-praktisk ordning. Du kan velge å ta kun én av delene hvis du er misfornøyd med den ene karakteren, men merk at du trenger begge bestått for å få godkjent fysikk 2.

Dvs. at du kun kan ta opp fysikk 2 skriftlig om du ønsker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Privatist i fysikk 2 er todelt; skriftlig og muntlig-praktisk ordning. Du kan velge å ta kun én av delene hvis du er misfornøyd med den ene karakteren, men merk at du trenger begge bestått for å få godkjent fysikk 2.

Ok. Har tatt begge nå og er misfornøyd med karakteren jeg fikk i skriftlig. Så hvis jeg har skjønt det riktig så vil muntlig karakteren stå, mens skriftlig karakteren endres dersom jeg får bedre til våren. Man får altså bestått i fysikk 2 selvom skriftlig og muntlig ikke er tatt i samme periode?
Lenke til kommentar

Ok. Har tatt begge nå og er misfornøyd med karakteren jeg fikk i skriftlig. Så hvis jeg har skjønt det riktig så vil muntlig karakteren stå, mens skriftlig karakteren endres dersom jeg får bedre til våren. Man får altså bestått i fysikk 2 selvom skriftlig og muntlig ikke er tatt i samme periode?

Det er korrekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...