billywillie Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=khfQ5n1NXLo Har testet begge mine solenoider som i denne videoen men på mine får jeg ikke noe utslag når jeg gir dem 12v. Har også testet med å nappe av kontaktene mens bilen går uten at det har noen innvirkning. Det jeg lurer på da er om det er ganske sikkert at disse er defekte. Motoren går jevnt og drar bra så jeg har ingen merkbare problemer uten litt høy ventiltikk og jeg synes den ryker litt mye samt at den bruker litt olje. Endret 25. januar 2016 av billywillie Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Tror at de fleste N42 bruker noe olje, dog skjønner jeg ikke helt poenget med å begynne å dra ut ting som fungerer. Hvis begge hadde vært ute av drift så hadde du helt sikkert fått opp motorlampa. Å nappe ut kablene på tomgang trenger ikke å bety all verden. For alt du vet så er motoren kald og/eller i "open loop" slik at den benytter veldig få sensorsignaler til drift. Kamprofilen på tomgang endres neppe, så det at du drar ut strøm til solenoiden når den ikke er i bruk kan ha nada innvirkning. Bruk heller skikkelig software til diagnose, i eksempelvis INPA kan man tvangsaktivere solenoider og alt mulig annet rart. Da merker du med en gang på motorgangen om ting fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Tja poenget er jo at alt ikke fungerer som det skal da. Hadde jo håpet at disse hadde noe med ventiltikkinga å gjøre da. Etter googling så fikk jeg tipset om å nappe ut og da skulle jeg høre forskjell på turtall. I tilegg da så virker jo ikke mine slik som på videoen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå