flyKSU Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg sitter å fikler med CVen min og prøver å gjøre meg klar til å hoppe ut i det småkalde arbeidsmarkedet etter endte studier til sommeren. Nå er det slik at jeg vil ha fullført en bachelorgrad X og en mastergrad Y ved semesterslutt. I tillegg til dette, så har jeg tatt fag fra en andre bachelorgrad Z litt på «siden». Målet var at den andre graden også skulle være komplett nå til sommeren, men det lar seg ikke praktisk gjøre på grunn av utvekslingsfag som ikke likevel kunne godkjennes i fordypningen. (mangler ca 40 studiepoeng av 180). Jeg kommer nok mest sannsynlig ikke til å fullføre den andre graden Z nå, men kanskje senere. Spørsmålet mitt er da hvordan jeg kan/bør føre det jeg har tatt av den på CVen? Jeg har tatt alle fagene som utgjør årsstudium i emnet, men jeg har jo også tatt en god del mer. Jeg kan ikke kalle det «støttefag» eller «valgemner», for det er jo fag utenfor fordypning som inngår i én bachelorgrad. Så ... «Årsstudium + valgfri fordypning», «egen fordypning», «fri fagkombinasjon» ... Noen ideer? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår. Men jeg har selv tatt ekstra emner utenfor utdanningsplanen min. Dette vil komme frem på vitnemålet eller karakterutskriften hvis arbeidsgiver ber om at det legges ved søknaden. Men i CV-en ville jeg bare brukt plass på å fremheve ekstra emner hvis jeg mener at de emnene er relevante for den stillingen jeg søker på. Selv pleier jeg å føre opp utdannelse i CV-en min slik: [utdanningsinstitusjon] [Oppnådd grad eller hovedfaget mitt hvis ikke jeg har oppnådd en grad] [Hovedområder til de obligatoriske emnene] [Valgfri fordypning eller enkelte emner som er spesielt relevante for stillingen] Endret 26. januar 2016 av Zarac Lenke til kommentar
flyKSU Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 Vel, de emnene jeg snakker om er som du sier utenfor «hovedfordypningen» min: i tillegg til bachelorgraden som ledet til mastergraden jeg holder på å gjøre ferdig nå, har jeg tatt fag med mål å oppnå en andre bachelorgrad (samfunnsøkonomi). Det er sistnevte jeg ikke rekker å bli ferdig med til masteren er klar, og som jeg lurer på hvordan jeg skal plotte på CV-en. Jeg føler samf.øk. er et jevnt over relevant fagfelt, og vil derfor gjerne ha det med. Jeg har satt opp CVen min ganske likt forslaget ditt: [utdanningsinstitusjon] [Grad], [fagfelt] [Kort beskrivelse av gradens innhold] Det jeg lurer på, er hva jeg skal skrive som [grad] i den uferdige bachelorgraden. Her har jeg jo skrevet «bachelorgrad» og «mastergrad» på de andre. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Kanskje du bare skal skrive "samfunnsøkonomi" uten å nevne noen grad? Slik har jeg gjort det med en utdannelse jeg har begynt på, men ikke fullført. Eventuelt kan du skrive "bachelorstudiet i samfunnsøkonomi" eller "påbegynt bachelor i samfunnsøkonomi". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå