Lycantrophe Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) Hvordan halverer du fallhøyden? Hvilken risiko er det du egentlig sitter på her? Om idéen din er så god som du tror har du råd til å betale noen eller lære deg selv. Hvis ikke er ikke idéen så god. Der er døren. Endret 27. januar 2016 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Eneste konsekvens du har i dette tilfelle er skuffelse over at ingen ville være med eller at det skulle vise seg at appen er en flopp. Når man ikke inviterer noe annet enn fritid finnes det ingen fallhøyde i dette prosjektet ditt. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg må faktisk le - det er helt utrolig hvor dømmende folk er, og det før de i det hele tatt vet hva prosjektet inneholder. Gud og bevare meg vel for en gjeng. Om appen flopper så taper vi ikke annet enn tid/arbeidskraft. Liten risiko - lavere fallhøyde. Man skulle jo tro dette høres bra ut i folks ører fordi det gjelder begge parter, ikke bare meg. Folk her er jo så trangsynte at de ikke ser i begge ender. En sak har alltid to sider - selv tar jeg alltid høyde for tre! 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Om appen flopper så taper vi ikke annet enn tid/arbeidskraft.Hvilken arbeidskraft stiller du med igjen? Stemmer det, du "lærer deg heller andre relevante områder". Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Om appen flopper så taper vi ikke annet enn tid/arbeidskraft.Hvilken arbeidskraft stiller du med igjen? Stemmer det, du "lærer deg heller andre relevante områder". Fniser godt - du må ha det inn med t-skje du? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Åh, jeg er allerede solgt på idéen min. Ring meg når det er et produkt. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Produktet har eksistert i hundrevis av år. Vi trenger kun smartere bruk - det å få det inn på smartphonen. En god idé vokser ikke på trær 1 Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Om appen flopper så taper vi ikke annet enn tid/arbeidskraft.Hvilken arbeidskraft stiller du med igjen? Stemmer det, du "lærer deg heller andre relevante områder". Er ikke så dumt det. Det å lage selve appen er en ting, men å få den målrettet ut på markedet er minst like viktig. For å ikke snakke om alle andre viktige oppgaver med å drive en virksomhet. Derfor kan det være greit med en som kan "andre relevante områder" Fyren tilbyr 50%(!) av kaka, for noe man kan jobbe med på fritiden og for alt vi vet, kanskje bli en suksess. Man får jo tross alt vite hva det handler om, før man bruker tiden sin på det. Lukter jantelov laaang vei. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Produktet har eksistert i hundrevis av år. Vi trenger kun smartere bruk - det å få det inn på smartphonen. En god idé vokser ikke på trær Nei, og dyktige utviklere koster millioner. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 TS kan ansette meg som utvikler med 600k lønn i året og 0% eierskap i firmaet/idéen din. Send meg PM så skal du få CV. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Produktet har eksistert i hundrevis av år. Vi trenger kun smartere bruk - det å få det inn på smartphonen. En god idé vokser ikke på trær Nei, og dyktige utviklere koster millioner. Ta deg en tur på NAV du! Ciao Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 (endret) En god idé vokser ikke på trær Du kan regne med at de som blir programmerere blir det nettopp fordi de har så mange idéer de ønsker å realisere. Endret 27. januar 2016 av Emancipate 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Jo - ideer vokser på trær. Alle får gode ideer hele tiden men mangler enten mulighet til å gjøre noe med det eller ikke klarer å få den ut på markedet. 1 Lenke til kommentar
Font-size Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Viktige funksjoner i appen er kalender og at man skal ha mulighet til å reservere "tid". Da lyser alarmen rødt som utvikler. Spesielt om lønnen er lik 0, og det at man er alene som problemløser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hjelpes. TS: Du hadde nok hatt godt av å sette deg litt inn i hvordan utviklere fungerer, for nå virker det som om du tror at alt utviklere gjør er å trykke på noen knapper her og der, så blir det med tiden en fantastisk app ut av det. Det ligger enormt mye fagkunnskap og trening bakenfor, både innenfor programmering men også innenfor andre disipliner som brukeropplevelse og interaksjonsdesign. Måten du viser at du forholder deg til utviklere på er det som får mine varsellamper til å lyse: du oppfører deg ikke som om du klarer å forholde deg til prosjektet ditt på en profesjonell måte. Hadde du gjort det, hadde du hatt en tydeligere plan enn "feiler det så feiler det og da har vi jo ikke tapt noe annet enn tid og arbeidsinnsats". Måten du fremstår på i tråden her er litt som å si til en sykepleier at "åja, du tørker folk i baken" når du snakker om yrket deres. Derfor møter du mye skepsis her. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Poenget er jo at jeg ikke er utvikler eller ønsker å bli det, derfor setter jeg bort hele den biten av prosjektet, fordi jeg ikke har kunnskapen eller har tid/mulighet for å tilegne med denne. At det skal være nødvendig å påpeke dette hele tiden er for meg uforståelig. Jeg har en klar mening om hvordan appen skal være, utvikles og hvilke funksjoner den bør ha. Hva man skal ta høyde for under utviklingen, brukeropplevelse og design. Så er det jo deres oppgave å lage den, ikke sant? Det er jo opp til DERE å vurdere om planen er god eller dårlig, og om dere vil være med på prosjektet eller ikke. JEG kan jo ikke fortelle dere hva dere skal mene? Hva i all verden er det som får deg til å tro at din tid er mer verdt enn min? - jeg går vel ikke inn i ett prosjekt med tid (og penger) som jeg kunne brukt på noe annet? Tror du ikke det ligger mye arbeid bak å bli feks. regnskapsfører? Dette hindrer vel ikke i å gi av sin kompetanse på ulike nivåer til feks. idrettslag, frivillige organisasjoner osv. Personlig kunne jeg godt ha bidratt med min kompetanse i en bedrift jeg mener ser dagens lys mot senere å ta del i ett evt. overskudd. Det er jo helt umulig å si om en app flopper eller ikke. Vi må jo bare gjøre det vi kan i sammen for at dette ikke skal skje. Om du føler at prosjektet går i dass under veis - så kan du bare la være å jobbe videre med det. Enkelt og greit - jeg gir ingen garantier men derimot en detaljert plan, så får man bruke vurderingsevnen selv. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Ingen, jeg gjentar ingen, som kommer til å jobbe gratis for deg. For det er det du ber om. Eierskap er verdiløst på nåværende tidspunkt, bare en galning vil finne på å jobbe gratis på et prosjekt, i håp om at det venter en gullkiste i enden av regnbuen. Enten så betaler du en utvikler for jobben eller så kan du glemme det. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Så du mener jeg skal betale tusenvis av kroner for å ende opp med en ubrukelig app? Jeg kan jo ikke vite om du svarer til forventningene og klarer å utarbeide appen. Du velger altså å legge alt av ansvar og kostnader på kunden din, for så å skumme fløten om appen ikke er i nærheten av det man forventer? Dette er vel neppe veien å gå om man ønsker kunder! Det er vel kun stat og kommune velger å gå for en slik løsning. Lykke til med å skaffe deg kunder Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 29. januar 2016 Del Skrevet 29. januar 2016 Hei! Jeg har ønsker om å få i gang et prosjekt hvor vi lager en app for allokering av tid på tvers av prosjekter, med en enkel loggføringsfunksjon for de gangene planleggingen til sjefen ikke blir helt rett. I første omgang trenger jeg hjelp til programmering da jeg har ide, markedsstrategi og en del skisser klare. Ingenting er satt i sten ennå så hvis du synes design er moro er det et stort pluss. Målet er å tjene penger, så hvis vi kommer så langt at appen blir lansert, setter vi opp en kontrakt hvor vi deler inntekter 50/50. Er du interessert i å ta en pils og snakke litt detaljer? Tror du hadde slippet unna mye negativitet om du hadde ordlagt deg noe mer lignende det der. Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 29. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2016 Hei! Jeg har ønsker om å få i gang et prosjekt hvor vi lager en app for allokering av tid på tvers av prosjekter, med en enkel loggføringsfunksjon for de gangene planleggingen til sjefen ikke blir helt rett. I første omgang trenger jeg hjelp til programmering da jeg har ide, markedsstrategi og en del skisser klare. Ingenting er satt i sten ennå så hvis du synes design er moro er det et stort pluss. Målet er å tjene penger, så hvis vi kommer så langt at appen blir lansert, setter vi opp en kontrakt hvor vi deler inntekter 50/50. Er du interessert i å ta en pils og snakke litt detaljer? Tror du hadde slippet unna mye negativitet om du hadde ordlagt deg noe mer lignende det der. Om du tror jeg skal drikke pils med deg gratis, så må du tro om igjen - er svaret jeg tror jeg får her inne da. Forøvrig ett glimrende sitat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå