2Tetrix Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Jeg driver å sysler med en app på fritiden og trenger en kompanjong/apputvikler som vil være med på prosjektet. Har du litt ledig tid? Tanken er at vi i fellesskap finner veien videre men strategien for hvordan man skal angripe markedet er allerede på plass. Dette er foreløpig ikke noe lønnet arbeid men håpet er jo at vi skal kunne tjene noen kroner på sikt. Inntil videre blir det å betrakte som en fritidsysle. Send en pm med kontaktinformasjon så hører du fra meg. Ser for meg at du holder til på østlandet. 1 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Du får sikkert fler interessente om du sier noe om hva appen gjør. I det minste hvilken kategori det dreier seg om, og om det er iOS eller Android 1. versjon skal ut på. Lykke til! Skal jeg tippe er det enten et tetris 1vs1 racing spill, eller 1vs1vs1 så hver har to spillere mot seg. RE: navnet ditt Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg vil jo ikke røpe hemmeligheten men dette er en nytteapp som folk kan bruke daglig. Det er ikke noe fjås eller datingapp. Den skal ikke inneholde bilder eller særlig med personlig informasjon. Den skal løse ett samfunnsproblem som blir større og større samt at den er helt i tråden med populære apps om dagen. Appen skal være gratis å bruke men det finnes endel tyngre aktører som ser at appen vil løse ett problem for dem og deres kunder. Markedsføringen er grei skuring og endel bransjeforum vil nok skrive om den, free of charge. Den kan brukes over landegrensene og løse tilsvarende problemer der. Viktige funksjoner i appen er kalender og at man skal ha mulighet til å reservere "tid". Det fine med denne appen er at mange vil bli oppfordret til å bruke den, og den trenger ikke daglig tilsyn for å fungere og utøve sin funksjon. Nettopp derfor er appen glimrende. Som nevnt vil endel store aktører trolig stille seg bak denne appen hvor vi kan bla. kan få omtale. Ser for meg Android versjon men den må nok inn på iOS også. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Da har hvertfall potensielt interesserte litt mer informasjon, generelt er jeg enig i denne https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy. Til dere studenter; prosjekter på siden og noe å peke til når du skal søke jobb er gull verdt! Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Da har hvertfall potensielt interesserte litt mer informasjon, generelt er jeg enig i denne https://signalvnoise.com/posts/2188-theres-no-room-for-the-idea-guy. Til dere studenter; prosjekter på siden og noe å peke til når du skal søke jobb er gull verdt! Nja, det er jo opp til utviklere og sitte der med tomme hoder og se den ene gode ideen etter den andre fyke forbi. Mye handler om å være først i tillegg til gode støtteapparater og markedsstrategier. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Nja, det er jo opp til utviklere og sitte der med tomme hoder og se den ene gode ideen etter den andre fyke forbi. Klassisk! Jeg vil også prøve! Det er opp til idedrømmere og komme på den ene gode ideen etter den andre og ikke få gjort noe med de fordi de ikke vil fortelle noen hva det er og ikke bruker tid på å lære seg det som skal til for å kunne utvikle de selv. Fravær av tegnsetting er med vilje ettersom det må leses i ett for full effekt. Ekstra lykke til! 4 Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Man legger jo ikke ut en god idé i ett åpent forum da dette er en særlig dårlig forretningsstrategi! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 En god ide er faktisk verdiløs med mindre du har muligheten for å realisere den og time den godt. Alle har minst en millionide i løpet av sin levetid - de fleste flere. Problemet er som regel at de enten ikke har mulighet for å realisere ideen, pga kompetanse, tid eller andre forhold. Eller så er timingen ikke perfekt og markedet ikke er klart. Nå er det alltid vanskelig å vite om markedet er klart og timingen rett. Men muligheten for å realisere ideen derimot har du all mulighet til å gjøre noe med. Sitter du ikke med nok tid eller kompetanse til å gjøre noe ut av ideen selv så må du få inn flere folk. Det finnes ingen vei utenom. Og da har du to muligheter. Du kan håpe på å finne noen som brenner like mye for prosjektet ditt som du gjør, og som er villig til å ta risikoen med å ikke tjene penger på ideen for å få den lansert. Å finne disse personene er faktisk ikke så enkelt og eg vil våge å påstå at for hver eneste genuine person du finner så har du hatt 99 andre som har virket like gira som deg eller den ene - uten å måle opp til forventningene. Og husk at det er mye ledig arbeidskraft ute i verden av en grunn - resultatet er ofte ett tjangsespill. Disse personene finner du uansett ikke uten å fortelle de hva deler av ideen går ut på. "Oi - han har en ide! I'm all in!!!" Den andre muligheten du har er å betale noen for å gjøre den jobben du trengs å få gjort. Og det er ikke billig - men ideen er jo god? Er det da ikke verdt risikoen? Verdt å spare opp kapitalen? Lån? Risiko? 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Må si jeg morer meg litt med tanken om at det skulle ligge folk på lur her i forumet klar for å stjele og tjene seg rike på andres ideer som blir postet her på forumet :-) 2 Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Poenget var jo nettopp å ikke risikere så mye annet enn fritid, og om det kommer inntekter så deles det likt mellom partene. Dette er jo en betraktelig bedre idé for alle parter enn at man skal låne seg blakk for å utvikle noe som kanskje ikke har livets rett. Forøvrig har jeg god tro på appen som en potensiell inntektskilde og markedsføringsstrategien er på plass osv. men jeg trenger noe hjelp dersom vi faktisk skal lykkes. Kun det å utvikle appen er ikke nok, så utover dette må trolig enda en person til på plass. Når det er sagt så blir det ikke så mange timene man må ofre av fritiden sin, spørsmålet er jo om det er verdt det? Prosjektet skal deles på tre personer slik jeg ser det for meg. Den tredje personen skal presentere appen hos endel større aktører som kan ha direkte eierinteresser eller i det minste se verdien av omtale i sitt bransjemagasin. Det er mange store like aktører og alle vil trolig se verdien av å kunne skrive om appen, evt. reklamere i den og muligens overta og drifte appen. Det kreves mer enn å legge appen ut i app-store som andre fjåsete apper. Det er derfor disse aktørene i markedet er gull verdt å ha for kunne lykkes. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 hva er det du egentlig forventer at den du leter etter, og hva er det egentlig du gjør for å bidra?Er det slik at du har en ide som på en app du vil at en annen skal utvikle for deg og du står for organisering? Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Jeg har altså tankene om hvordan appen skal se ut, og hvordan grensesnittet bør være og hvilke funksjoner appen bør ha, men må ha noen til å lage den. Og jeg kan bidra videre med organisering og planlegging av hvordan appen skal inn på markedet. Her kommer ytterligere en person til inn i bildet. Den personen jeg nå leter skal rett og slett ha kunnskapene om det å kunne lage en app hvor kalenderfunksjonen er en viktig ingrediens. Tilsvarende apper med samme funksjoner finnes nok allerede på markedet - så man kan utgangspunkt i en annen app under utviklingen. Hva jeg gjør for å bidra? Vel, det er gått med endel timer til planlegging, reasearch og valg av markedsføringsstrategi. Denne appen krever oppfordring til å brukes gjennom de store aktørene. Jeg forstår nå at jeg ikke finner folkene jeg trenger her inne og får gå videre med tanken på andre måter. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Se litt på det fra den andre siden da. En totalt ukjent person spør deg om å bruke ukjent antall timer av DIN fritid på å gjøre alt utviklingsarbeidet(jo - ALT utviklingsarbeidet) for en app som du ikke vet om det blir penger av en gang. Og du får heller ikke vite hva prosjektet går ut på. Du vet ikke om du må bruke 20 timer eller 200 timer. Og du vet ikke om gevinsten blir kr 0 eller kr 2.000.000,-. Virker det fristende? Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Se litt på det fra den andre siden da. En totalt ukjent person spør deg om å bruke ukjent antall timer av DIN fritid på å gjøre alt utviklingsarbeidet(jo - ALT utviklingsarbeidet) for en app som du ikke vet om det blir penger av en gang. Og du får heller ikke vite hva prosjektet går ut på. Du vet ikke om du må bruke 20 timer eller 200 timer. Og du vet ikke om gevinsten blir kr 0 eller kr 2.000.000,-. Virker det fristende? Selvsagt får vedkommende vite hva prosjektet går ut på før arbeidet startes - når jeg føler jeg har valgt riktig mann for prosjektet. Hvordan utvikle en app uten å vite hva prosjektet går ut på? Hadde JEG sittet med kunnskaper ville jeg blitt nyskjerrig og ønsket å finne ut om dette faktisk er noe å satse på. Ja, man kan jo risikere at kaste bort litt av tiden sin til ett prosjekt man i utgangspunktet brenner for og hvor man ser muligheter på sikt. Dette er ikke noe man sier opp jobben sin for men gjør på fritiden fordi man tror på prosjektet. Du trues jo ikke til dette men det gjøres av en viss egeninteresse og fordi du selv ser behovet og en mulig inntektskilde. Så istedet for å sitte å se på TV kveld etter kveld kan man jo bruke noe tid på ett prosjekt som faktisk skaper noe av verdi for folk selv om inntjeningen kanskje uteblir. Men dette får man jo vurdere selv... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det som gjør meg litt irritert her er at du legger to forutsetninger til grunn: - at eg prioriterer min fritid feil(du mener eg kaste den bort) - at min fritid egentlig ikke er verdt noe(du vil jo ikke betale for den) Prosjekter med potensielt bunnløse gullkister i andre enden vil 99% av alle utviklere på nettet ha vært borti minst en gang tidligere, og brent seg. Utviklingskompetanse er kompetanse det faktisk er verdt på betale for på linje med snekker, rørlegger, elektriker og mekaniker(med flere). Enten så har du kompetansen selv eller så må du kjøpe den. Særdeles få ganger klarer du å få med deg en eller flere andre som brenner like mye for ideen din som det du gjør. Særdeles få ganger. Og når det skjer øker faktisk risikoen for å mislykkes med prosjektet. For plutselig har du ikke bare en person som må fullføre arbeidet sitt - men plutselig er du avhengig av at to personer begge står løpet ut. Hva om den andre personen du får tak i mister interessen etter tre måneder, og bare 70% av prosjektet er ferdig? Du får ikke en ny utvikler til å fullføre de 30% - sannsynligvis må du starte fra bunnen av. Ringer du til en elektriker og sier du skal gjøre noen endringer på huset ditt og gjerne vil at han skal være med og bidra med gratis arbeidskraft så legger vedkommende på. Til tross for at det kanskje er potensiale for store inntekter dersom endringen du vil ha gjort blir en suksess som andre vil ha og. Hvorfor skal utviklere plutselig være noe annet? 3 Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Det som gjør meg litt irritert her er at du legger to forutsetninger til grunn: - at eg prioriterer min fritid feil(du mener eg kaste den bort) - at min fritid egentlig ikke er verdt noe(du vil jo ikke betale for den) Prosjekter med potensielt bunnløse gullkister i andre enden vil 99% av alle utviklere på nettet ha vært borti minst en gang tidligere, og brent seg. Utviklingskompetanse er kompetanse det faktisk er verdt på betale for på linje med snekker, rørlegger, elektriker og mekaniker(med flere). Enten så har du kompetansen selv eller så må du kjøpe den. Særdeles få ganger klarer du å få med deg en eller flere andre som brenner like mye for ideen din som det du gjør. Særdeles få ganger. Og når det skjer øker faktisk risikoen for å mislykkes med prosjektet. For plutselig har du ikke bare en person som må fullføre arbeidet sitt - men plutselig er du avhengig av at to personer begge står løpet ut. Hva om den andre personen du får tak i mister interessen etter tre måneder, og bare 70% av prosjektet er ferdig? Du får ikke en ny utvikler til å fullføre de 30% - sannsynligvis må du starte fra bunnen av. Ringer du til en elektriker og sier du skal gjøre noen endringer på huset ditt og gjerne vil at han skal være med og bidra med gratis arbeidskraft så legger vedkommende på. Til tross for at det kanskje er potensiale for store inntekter dersom endringen du vil ha gjort blir en suksess som andre vil ha og. Hvorfor skal utviklere plutselig være noe annet? Tror du missforstår noe absolutt vesentlig. De to tingene: Det er ikke JEG som mener du kaster bort tiden din, men du selv - du kan derfor velge ved å la være å bli med på prosjektet. Jeg kaster jo også bort min egen fritid om jeg mener prosjektet ikke er verdt noe - poenget er jo at DU VELGER å delta eller ikke. Dette er en risiko man tar - inkludert meg selv. Alle gründervirksomheter aner jo ikke om prosjektet deres er verdt noe, og det er kun de som har tro på prosjektet som blir med, ikke sant? Du har neppe hørt om samarbeid tidligere. Det funker slik at når to går sammen med forskjellige forutsetninger så legger begge ned arbeid på forskjellige deler av prosjektet for å få det ferdigstilt. Dette kan ikke sammenlignes med en elektriker som kommer å tar det elektriske arbeidet i ferieboligen din. Det er først når elektrikeren får mulighet til å benytte ferieboligen på lik linje med eieren at prosjektet blir interessant. Capice? Tror du får gå å ta deg ei nepe!!!! 2 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Skal vi roe ned stemningen her eller? Jeg er nysgjerrig jeg, men det er ikke bare du som skal finne en 'riktig' samarbeidspartner. For meg blir det for usexy og drive med mystikk. Det er din jobb å sørge for at jeg (eller noen andre) gidder å gå det steget det er å sette meg inn i ideen din. Nå som jeg ikke aner hva dette dreier seg om så er sjansen til at du hører fra meg som interessent lik 0. Hvis jeg var deg så ville jeg hengt opp lapper ved universiteter og slikt, studenter har mer fritid og ofte synes de mystikk er mer spennende enn de av oss som har laget 20 apper og hørt 400 ideer før. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Studenter og høyskoler er en god ide. Der har man av og til behov for prosjekter man kan jobbe med på skolen. Med de ulempene det medfører Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det ville vært en bedre idé å heller presentere en løsning hvor utvikler er garantert en slump penger for jobben og bonus alt etter hvor bra appen gjør det enn å forvente at du kan få med deg en vilt fremmed til å gjøre jobben gratis. Jeg for min egen del har jobbet nok når jeg velger å hive meg i sofaen og glane på tv fremfor å fortsatt være på jobb.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå