En Tiger Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Noen her som vet hvordan jeg kan finne ut klokkefrekvensen og overføringshastigheten på minne jeg har i maskinen? Jeg har bare 256MB DDRRam (gammel), noe jeg synes eg for lite og er ute etter en midlertidig økning til 512MB Ram. Hvis minne er bakoverkompatibelt kan jeg kjøpe noe bra og sette i en ny pc ved en senere anledning slik at jeg slipper å kjøpe det da. Det jeg lurer på er om jeg kan ha to minnebrikker på forskjellig klokkefrekvens og overføringshstighet (evt. raskere enn det HK støtter, er klar over at jeg får den ytelsen som HK støtter/den gamle minnebrikken min kjører slik at jeg ikke får full valuta for pengene)? Kan dette gi meg problemer på noen slags måte? Btw, merket jeg har nå er TwinMos... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Du kan laste ned Sisoft Sandra, der står all den infoen du ønsker Det skal også stå i oppstart av maskinen, det står f.eks DDR 400 o.l. Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ok. Har DDR 266MHz, da er vel overføringshastigheten 2.1GB/s? Altså TwinMos 256MB DDR PC-266 PC2100. Hva om jeg kjøper en Apacer 256MB DDR PC-333 PC2700, vil det gå bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå