Moskus Skrevet 30. januar 2016 Del Skrevet 30. januar 2016 Nå er det jo ikke mulig å kjøpe Z-uno enda, og antakeligvis (og dessverre) ikke på en god stund heller kan det se ut som... Lenke til kommentar
Henning Alfa Smarthus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Endret 11. februar 2016 av Henning Alfa Smarthus Lenke til kommentar
Henning Alfa Smarthus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Dersom du har en vanlig dør i garasjen også anbefaler jeg at du bruker Danalock der også Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Dersom du har en vanlig dør i garasjen også anbefaler jeg at du bruker Danalock der også Hjelper lite for å åpne en garasjeport... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) hva med en sensor (temp?) som jevnlig og ofte sender temperaturdata via f.eks 443MHz, så sier du at dersom man ikke får svar fra denne på 1min lukker porten seg, men om man får svar så åpner den seg. Porten vil da alltid stå åpen når bilen er parkert. Man må derfor gjøre et unntak på en eller anna sensor som vet at bilen står parkert inne i garasjen. En laserstråle eller liknende, men som vi vet er det ikke så lett å finne noe kompatibelt . Endret 11. februar 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 hva med en sensor (temp?) som jevnlig og ofte sender temperaturdata via f.eks 443MHz, så sier du at dersom man ikke får svar fra denne på 1min lukker porten seg, men om man får svar så åpner den seg. Fordi 1) den kan da lukke seg kun fordi batteriet tar kvelden og 2) det kan ta opp til et minutt for at porten åpner seg. Man må altså ha en måte å finne ut om bilen er parkert eller ei hvis man skal automatisere dette til nesten 100%. Men det burde jo ikke være en umulig jobb. Lenke til kommentar
Archos Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Hva med optisk sensor over bilen, følsomhet stilt slik at den ikke trigger med mindre ca høyde på bil og noe logikk rundt. Støtter ikke sensor korte til Fibaro optiske sensorer? Endret 11. februar 2016 av Archos Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Gammel/billig android telefon med Backitude for GPS tracking og Tasker som trigger når den kobler seg til Wifi. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Z-Wave Infrared Distance Sensor for Home Automation (ZW113) http://nie-tech.en.made-in-china.com/product/hXTxWKDbASci/China-Z-Wave-Infrared-Distance-Sensor-for-Home-Automation-ZW113-.html Bare noe jeg googlet meg til, veldig vag info, kunne denne kanskje detektert om bilen sto i garasjen? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Z-Wave Infrared Distance Sensor for Home Automation (ZW113) http://nie-tech.en.made-in-china.com/product/hXTxWKDbASci/China-Z-Wave-Infrared-Distance-Sensor-for-Home-Automation-ZW113-.html Bare noe jeg googlet meg til, veldig vag info, kunne denne kanskje detektert om bilen sto i garasjen? Hehe, stilig! $50 er litt mye til å bare kjøpe, men den så interessant ut. Lenke til kommentar
HilmarH Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Z-Wave Infrared Distance Sensor for Home Automation (ZW113) http://nie-tech.en.made-in-china.com/product/hXTxWKDbASci/China-Z-Wave-Infrared-Distance-Sensor-for-Home-Automation-ZW113-.html Bare noe jeg googlet meg til, veldig vag info, kunne denne kanskje detektert om bilen sto i garasjen? Hehe, stilig! $50 er litt mye til å bare kjøpe, men den så interessant ut. Er ikke dette bare vanlige motion sensors? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Litt uklar forklaring på produktet, men det ser ut som det der bare er IP55 PIR detektorer. Lenke til kommentar
Henning Alfa Smarthus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Dersom du har en vanlig dør i garasjen også anbefaler jeg at du bruker Danalock der også Hjelper lite for å åpne en garasjeport... Du kan bare sette opp HC2 til å åpne garasjeporten når garasjedøren blir åpnet... 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Du kan bare sette opp HC2 til å åpne garasjeporten når garasjedøren blir åpnet... Det kan du med en dørsensor også, trenger ikke en dørlås for det. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Du kan sikkert koble deg på bilen sin dørsensor slik at garageporten åpnes når bildøren åpnes. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Du kan sikkert koble deg på bilen sin dørsensor slik at garageporten åpnes når bildøren åpnes. IF car_is_present_in_garage AND car_motor_is_running AND car_gear_isSetTo_reverse THEN open garage door. 1 Lenke til kommentar
Oyvind- Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 hva om man rygger inn? IF driversmind_is_set_to_driveaway AND car_motor_is_running AND car_gear_isSetTo_other-than-park THEN open garage door Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå