d'espresso Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hei! Skolen jeg går på har klart å miste klagen jeg sendte i slutten av desember i fjor. Klagen er på en eksamenskarakter. Jeg mottok referansenummer og alt mulig, men det viser seg at jeg har "blitt borte i systemet". Jeg oppdaget dette da flere av mine medstudenter fikk en mail om at eksamen var oversendt til ny sensor, med forventet dato for tilbakemelding, og jeg ikke fikk det. Jeg gikk da til eksamenskontoret, og de skal "se på saken". Kontingen går 8. februar, og jeg har hverken lyst eller mulighet til å delta på den, med mindre det er absolutt helt nødvendig.. Etter all sannsynlighet får jeg ikke svar før kontingen, noe alle de andre gjør.. Hva er rettighetene mine her? Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Du tar konte just in case, med mindre svaret kommer før den åttende. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Utgangspunktet er at du må sende klagen på nytt så snart som mulig og senest innen en uke etter at du fikk tilbakemeldingen, jf. forvaltningsloven § 30. Rettigheten din er til å få klagen behandlet. Du har ingen rett til å få klagen behandlet før kontinuasjonseksamen avholdes. Men skolen bør legge seg i selen for å få det til, jf. kravet om avgjørelse uten unødig opphold i forvaltningsloven § 11a. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå