Midtskill Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Outlander 2004 4wd 2,4 Aut.Det ble kjørt på helt flatt framhjul i ca 1 km (grrrrrr). DVS. et av hjulene har vært mye mindre i diameter.Skal drivverket på bilen tåle dette?Det lukter av bilen nå når jeg har kjørt noen småturer. Kan det være viskosekoblingen eller 4wd diffen som har tatt julekvelden?Det kan også være bremsevæske som har rent ned på blokka eller eksosanlegget etter et litt slatvete bremseklosseskift og for mye væske i beholderen.Har noen noe tips før jeg legger ut på lengre turer???? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hvordan skal et hjul som går en litt mindre distanse ødelegge drivverket etter 1km? Da ville drivverket ryke om du tar deg 20 runder i en stor rundkjøring, for innerhjulet vil tilbakelegge mindre distanse. Det er nå mye mer sannsynlig at søl lager lukt. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Hvordan skal et hjul som går en litt mindre distanse ødelegge drivverket etter 1km? Da ville drivverket ryke om du tar deg 20 runder i en stor rundkjøring, for innerhjulet vil tilbakelegge mindre distanse. Det er nå mye mer sannsynlig at søl lager lukt. Det er vel ikke differensialbrems på annet enn senter på outlander, så forskjellig rotasjon på innerhjulet og ytterhjul er nok uansett ikke noe problem uansett hvor lite hjulet er (annet enn å forvirre evt. antispinn) Men noe særlig forskjellig rotasjonshastighet på for og bakaksel får man da ikke i en stor rundkjøring, eller i annen kjøring som er naturlig i mer enn gangfart. Er vel en grunn til at det er ofte er advarsler i manualen mot å bruke reservehjul i feil dimensjoner på slike biler? Både min gamle CR-V og Foresteren jeg har nå har ihvertfall det. Lenke til kommentar
Midtskill Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 Har hørt at på denne bilen må jeg passe på å ha 4 like dekk slik at ikke viskosekoblingen ryker. Det er konstant 4wd Mulig det er dekk-salgs-triks, jeg er ikke sikker. Får ta meg en langtur å se om jeg brenner av evt. sølet. Litt mer trygg nå på at det ikke er drivlinjå. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Trodde at det å ha forskjellig dimensjon (eller hva man skal kalle det) på en drivende aksel var skadelig uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå