Gå til innhold

Lyst på en annen jobb. Vet ikke hva...

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en 18 (snart 19) år gammel gutt. Bor på Østlandet, og går på skole. 
Slik det er nå går jeg på skole fem dager i uka, og jobber i snitt 2-3 dager på en uke (jobber på en bensinstasjon). 
Greia er at jeg ikke vil jobbe på bensinstasjonen lenger.
Trives ikke særlig godt, og synets det i grunn er en veldig kjedelig jobb. 
Lurer derfor om det er noen her som kan dele sine jobberfaringer, og si noe om hvorfor du likte eller ikke likte jobben. Jeg har jo ingen utdannelse enda, så fint om det er jobber som ikke krever noen spesiell utdannelse som nevnes. 

Det som jeg liker med jobben min, er at jeg kan få ganske heftige lønninger da vi har åpent på helligdager og slikt. 
Jeg liker ikke at jeg må jobbe natt, og jeg syntes at det kan bli litt langtråkig.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan absolutt ikke velge og vrake i jobber nei. Men tingen er at jeg er ferdig på vgs nå til sommeren, og skal inn i forsvaret til Januar. Det vil altså si at jeg har 6 - 7 mnd der jeg ikke har noen planer. Kan derfor jobbe fulltid i den perioden. Hadde håpet på en jobb der jeg trivdes litt bedre. Men om jeg ikke finner noe, så skal jeg nok klare å holde ut ett år til....

Lenke til kommentar

Kva med noke fysisk arbeid?

Det å jobbe på bensinstasjon er nok av dei betre jobbane for ufaglærte då jobben er forholdsvis variert samanlina med mange andre jobbar. Største minuset på ein bensinstasjon er at det ikkje er eit stort sosialt miljø for dei ansatte.

Kva med å jobbe i barnehage? Det er mange barnehagar som skriker etter mannlige arbeidstakarar, så her burde det være muligheiter også som ufaglært.

Lenke til kommentar

Kva med å jobbe i barnehage? Det er mange barnehagar som skriker etter mannlige arbeidstakarar, så her burde det være muligheiter også som ufaglært.

Er vanskelig å kombinere skole og barnehage ettersom begge deler er på dagtid.

Frå våren av skal han jobbe fulltid fram til januar.

Rekner også med at han uansett har oppsigelsestid slik at han ikkje berre kan bytte jobb heilt umiddelbart.

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

Det ble nevnt at på bensinstasjon er det variert. Stemmer vel kanskje forsåvidt det, men nå har jeg jobba der såpass lenge at jeg vet ganske nøyaktig hva som skal skje hver vakt... Har funnet ut at så faste rutiner ikke er noe for meg.

Hvor mye koster det å ta truckfører bevis? Det er brått noe jeg skal se litt nærmere på.

Barnehagearbeider er kanskje litt morsomt det og

Lenke til kommentar

20k for T1-T4?! Da har du blitt flådd, ett sted mellom 4-8000 er mer realistisk. Er gjort iløpet av 3-4 dager.

Hahah, bommet litt der ja, betalte heldigvis ikke selv :)

Vet ikke om det er noe metallindustri i området ditt? pleier være 180,-+ i timen for hjelpearbeidere på stålverk/lignende med mulighet/forutsetning for skiftgang (typisk 6000,-ish ekstra i måneden) pluss mulighet for overtid, helligdagtillegg, smusstillegg, tilkallingstillegg osv. Mest aktuelt om det er snakk om heltid da,

Vil si at uansett hva du kunne tenke deg å gjøre er den letteste (iallefall raskeste) måten å ringe rundt evt. komme uanmeldt innom og si at du har lyst på jobb og vil kunne gjøre opp for manglende erfaring med motivasjon og innsats osv. Veldig lett for mellomsjefer/daglige ledere å overse eposter, værre og ha en person forran seg de må forholde seg til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...