Gavekort Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Hvis man ikke finner tilsvarende arbeidskraft i landet fra før er arbeidsinnvandring bra. Hvis det finnes arbeidskraft fra før er det dumt > økt ledighet og sosial dumping. Velferdsinnvandring er alltid dust. På papiret så hadde det vært bedre å gi arbeidskraften i Norge til nordmenn, men nå er det hverken slik at vi har arbeidskraft eller kompetanse til å stoppe arbeidsinnvandring uten konsekvenser, og resultatene hadde uten tvil gjort at f.eks oljevirksomheten stikker til et sted som tillater polakker, amerikanere og kinesere til å bo og jobbe i landet. Men nå snakker jeg heller ikke bare om høyt utdannede eksperter som kommer til Norge fordi vi trenger kompetansen. Jeg vil vel så mye si at ufaglærte arbeidsinnvandrere også er viktig for norsk økonomi, da det ikke er bærekraftig å drive med mange ufaglærte jobber uten konkurranse fra billig arbeidskraft fra østblokken. At overbetalte norske fagfolk får konkurranse fra utenlandske fagfolk som betaler skatt ser jeg på som et problem som Norge er ansvarlig for, ikke arbeidsinnvandringen. Det er uansett ikke noe jeg vil påstå skaper ustabilitet i den norske økonomien i den større skala, like mye som det skaper ubehag for de som har en yrkesstilling som er utsatt for utenlandsk konkurranse. Vi i programvare-industrien sliter med outsourcing til India, men takler dette fordi vi gjør opp for vår pris i form av kunnskap, kvalitet, langvarig support og kommunikasjon. Å stanse outsourcing fordi det skaper ubehag for programvare-ingeniører med tunge lommebøker er bare benektelse av sunn og naturlig markedsøkonomi og teknologisk fremgang, og gjør at norsk industri må lide fordi de kun kan bruke svindyr arbeidskraft som kanskje ikke hadde vært like flinke, mens våre svenske naboer kan produsere produktene til lavere pris fordi de godtar globalisering og utenlandsk arbeidskraft. Folk som kommer til Norge for å suge seg til NAV er selvsagt dust, og det er et punkt i innvandringsdebatten der jeg synes at kritikk er veldig aktuelt. Endret 25. januar 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Problemet er at det er formulert slik at antyder at det er en kobling mellom islamske land og voldelig oppførsel. Da har jeg ikke formulert meg tydelig nok. Det er HELT KLART en kobling mellom den islamske kulturen og vold. Kanskje ikke så rart når man tilber en pedofil landveisrøver og krigsforbryter. Angående innvandring fra østblokken så er det egentlig ingen debatt om at den Europeiske økonomien er sterkt avhengig av innvandring mellom Schengenlandene. Strømpriser er irrelevant når hele økonomien hviler på et lag med arbeidsinnvandring. -Feil. Ifølge SSB vil alle - inkludert etnisk norske borgere født i Norge - føre til et underskudd på statsbudsjettet. -Etter 25 år i Norge er halvparten av arbeidsinnvandrerne uføretrygdet. -Arbeidsinnvandrere bygger opp samme trygderettigheter som nordmenn forøvrig - og utnytter dem til fulle. -Vi har 200.000 arbeidsledige og økende arbeidsledighet. For ikke å nevne mange hundre tusen som er tatt ut av arbeidsstyrken og satt på tiltak eller uføretrygdet unødvendig. Hva i all verden skal vi med innvandrere det ikke finnes arbeid for? Og hva er vitsen med å ta dem imot når de fører til minus? Atter engang. La oss gå tilbake til topic. Det er du som liksom skal være forumveileder her Det er en soleklar sammenheng mellom islam og vold, og islamsk innvandring og vold i Europa. fig-2010-10-04-01.png fig-2010-10-04-03.png fig-2010-10-04-04.png Det slår meg som en svært merkelig bruk av statistikk, men la gå. Jeg godtar den. Tallene dine slutter derimot i 2009. Hvordan ser det ut nå? Anmeldte lovbrudd har falt. Voldsanmeldelser er relativt stabilt (veldig svakt fallende), noe som betyr at det er færre voldsanmeldelser per innbygger - pga. befolkningsvekst. De groveste typene vold har falt mest. Å finne spesifikke tall for voldtekt viste seg litt vanskeligere. I følge Kripos var antall voldtektsanmeldelser mer eller mindre identisk i 2012 og i 2014 (noe som betyr at det falt fra 2011 til 2014). Så inkluderer vi igjen befolkningsvekst, og vips. Vi har begge sagt oss enige om at slik statistikk er nok til å kunne si noe om sammenhengen mellom islam og vold, og islamsk innvandring og vold i Europa. Vi kan derfor konkludere med at muslimsk innvandring ga et samfunn med mer vold og kriminalitet frem til 2009, mens de siste årene har muslimsk innvandring gjort samfunnet tryggere. http://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Vedlegg_2030.pdf https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Voldtektssituasjonen_2014.pdf 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 På tide å kaste ut sunni muslimer ut av Norge. Sunni Islam = 100% terrorisme Shia Islam = 0% terrorisme Ikke kom her å legge skyld på shia muslimer når dere lar sunni muslimer drepe folket. God idé, så får vi håpe at shia muslimer begynner å snakke ut om dette i Norge da. Hvis ikke så blir det å være få her til lands som klarer å se forskjellen på de to. 1 Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvis man ikke finner tilsvarende arbeidskraft i landet fra før er arbeidsinnvandring bra. Hvis det finnes arbeidskraft fra før er det dumt > økt ledighet og sosial dumping. Velferdsinnvandring er alltid dust. På papiret så hadde det vært bedre å gi arbeidskraften i Norge til nordmenn, men nå er det hverken slik at vi har arbeidskraft eller kompetanse til å stoppe arbeidsinnvandring uten konsekvenser, og resultatene hadde uten tvil gjort at f.eks oljevirksomheten stikker til et sted som tillater polakker, amerikanere og kinesere til å bo og jobbe i landet. Men nå snakker jeg heller ikke bare om høyt utdannede eksperter som kommer til Norge fordi vi trenger kompetansen. Jeg vil vel så mye si at ufaglærte arbeidsinnvandrere også er viktig for norsk økonomi, da det ikke er bærekraftig å drive med mange ufaglærte jobber uten konkurranse fra billig arbeidskraft fra østblokken. At overbetalte norske fagfolk får konkurranse fra utenlandske fagfolk som betaler skatt ser jeg på som et problem som Norge er ansvarlig for, ikke arbeidsinnvandringen. Det er uansett ikke noe jeg vil påstå skaper ustabilitet i den norske økonomien i den større skala, like mye som det skaper ubehag for de som har en yrkesstilling som er utsatt for utenlandsk konkurranse. Vi i programvare-industrien sliter med outsourcing til India, men takler dette fordi vi gjør opp for vår pris i form av kunnskap, kvalitet, langvarig support og kommunikasjon. Å stanse outsourcing fordi det skaper ubehag for programvare-ingeniører med tunge lommebøker er bare benektelse av sunn og naturlig markedsøkonomi og teknologisk fremgang, og gjør at norsk industri må lide fordi de kun kan bruke svindyr arbeidskraft som kanskje ikke hadde vært like flinke, mens våre svenske naboer kan produsere produktene til lavere pris fordi de godtar globalisering og utenlandsk arbeidskraft. Folk som kommer til Norge for å suge seg til NAV er selvsagt dust, og det er et punkt i innvandringsdebatten der jeg synes at kritikk er veldig aktuelt. Behov for arbeidskraft er ingen godt argument for å importere muslimer til Norge. Det kan man importere fra mange andre steder både i den vestlige verden og ikke-muslimske land i Asia. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå