Aetius Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Drømmer om et hovedkort som kort kan beskrives slik: 1) Dual P4 2) Ikke _for_ dyrt 3) God overklokker Noen forslag? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hva skal du bruke dual systemet til, siden du har tenkt å overklokke det? Hvis du ikke har gjort det, bør du lese om dual systemer på hw.no. Så får du se hva de egner og ikke egner seg til. Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Anyone av IC7-korta til Abit er brae klokkekort og oppfyller samtlige krav i din spesifikasjon. Tror IC7-G ligger på rundt 1k+. Kan jo være heldig å finne ett demobrukt på komplett... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Anyone av IC7-korta til Abit er brae klokkekort og oppfyller samtlige krav i din spesifikasjon. Tror IC7-G ligger på rundt 1k+. Kan jo være heldig å finne ett demobrukt på komplett... Ingen av korta klarer 2cpu'er som han vil ha.. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kunne tenkt meg et dual system selv. Kjempe greier for 3ds max. Finner en drøss med rimelige dual kort til P3, men ingen til P4. To prossessorer med HT måtte jo virkelig gitt kraft til rendering osv. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Jeg er fotograf og trenger litt datakraft til bildebehandling, videoredigering etc. Skal ikke se bort i fra at litt rendering vil bli vurdert med tiden også. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Anyone av IC7-korta til Abit er brae klokkekort og oppfyller samtlige krav i din spesifikasjon. Tror IC7-G ligger på rundt 1k+. Kan jo være heldig å finne ett demobrukt på komplett... Hehe. Hadde du sjekket, så hadde du sett at jeg for tiden har et IC7. Som forøvrig ble kjøpt demobrukt fra komplett. :-) Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Tja. Om man trenger dual kraftsak, så kunne man kanskje vurdert AMD dual løsningen? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Joda, jeg vurderte det, men jeg liker ikke AMDs evne til å takle overoppheting (de dør), og jeg har allerede ymse deler jeg vil bruke med et Intel-system. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ok, da er jeg med. KAn ikke si noe på det jeg, annet enn lykke til i alle fall. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Skal du dual P4 må du ha Xeon med socket Int-mPGA. Disse koster endel, og kommer ikke med HT eller 800FSB. Hva med dual Opteron? Edit: Leste innlegget ditt over nå. Vil bare si at Opteron er kjøligere enn Xeon, og det at de dør så lett tilhører fortiden. Endret 19. november 2003 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Joda, jeg vurderte det, men jeg liker ikke AMDs evne til å takle overoppheting (de dør), og jeg har allerede ymse deler jeg vil bruke med et Intel-system. alle deler du måtte ha som fungere i et dual Xeon oppsett skal fungere i Opetron også. Eneste forskjellen er muligens poweret. Du må en strømforsyning som takler Dual Xeon, hvis du skal ha det, og de koster som regel mer en vanlig. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Urk! Takker for svar folkens, men dette prosjektet høres etterhvert ekstremt dyrt ut, og er herved offisielt skrinlagt. Desverre. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Urk! Takker for svar folkens, men dette prosjektet høres etterhvert ekstremt dyrt ut, og er herved offisielt skrinlagt. Desverre. AMD dør ikke så lett som folk tror.. det finnes ingen hovedkortprodusert etter 18-hundrede-og-ViaKT133 som ikke har COP. Alså slår maskinen seg av før det er noen fare for CPU. Du må nok komme med noen bedre argumenter for ikke å kjøpe AMD Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Urk! Takker for svar folkens, men dette prosjektet høres etterhvert ekstremt dyrt ut, og er herved offisielt skrinlagt. Desverre. AMD dør ikke så lett som folk tror.. det finnes ingen hovedkortprodusert etter 18-hundrede-og-ViaKT133 som ikke har COP. Alså slår maskinen seg av før det er noen fare for CPU. Du må nok komme med noen bedre argumenter for ikke å kjøpe AMD Naaja. Har du tatt en titt paa http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Startet opp maskinen flere ganger med kjøleren feilmontert, tempen steg raskt opp, men maskinen slo seg av ved en 90 grader. CPUen er like god. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Naaja. Har du tatt en titt paa http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html ? Å få en løs kjøleribbe som du viser til her er ille, men sjansene for at det skal skje er jo ikke akkurat store og testen er blitt et par år gammel. Nå for tiden er jo (dessverre) intel den produsenten med det største varmeproblemet og verre ser det ut til å bli. Lenke til kommentar
sampa Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Naaja. Har du tatt en titt paa http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html ? Har DU tatt en titt på : http://www6.tomshardware.com/column/200110...rstrike-02.html Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Ikke før nå... Interessant. Takker for tipset, men jeg tror likevel jeg foretrekker Intel. Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 amd brenner ikke opp med mindre man fjerner ribben... og når gjør du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå