Gå til innhold

Ønskedrøm om dual P4

Aetius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anyone av IC7-korta til Abit er brae klokkekort og oppfyller samtlige krav i din spesifikasjon. Tror IC7-G ligger på rundt 1k+. Kan jo være heldig å finne ett demobrukt på komplett...

Hehe. Hadde du sjekket, så hadde du sett at jeg for tiden har et IC7. Som forøvrig ble kjøpt demobrukt fra komplett. :-)

Lenke til kommentar

Skal du dual P4 må du ha Xeon med socket Int-mPGA. Disse koster endel, og kommer ikke med HT eller 800FSB. Hva med dual Opteron?

Edit: Leste innlegget ditt over nå. Vil bare si at Opteron er kjøligere enn Xeon, og det at de dør så lett tilhører fortiden.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
Joda, jeg vurderte det, men jeg liker ikke AMDs evne til å takle overoppheting (de dør), og jeg har allerede ymse deler jeg vil bruke med et Intel-system.

alle deler du måtte ha som fungere i et dual Xeon oppsett skal fungere i Opetron også.

Eneste forskjellen er muligens poweret. Du må en strømforsyning som takler Dual Xeon, hvis du skal ha det, og de koster som regel mer en vanlig.

Lenke til kommentar
Urk!

Takker for svar folkens, men dette prosjektet høres etterhvert ekstremt dyrt ut, og er herved offisielt skrinlagt. Desverre.

AMD dør ikke så lett som folk tror.. det finnes ingen hovedkortprodusert etter 18-hundrede-og-ViaKT133 som ikke har COP. Alså slår maskinen seg av før det er noen fare for CPU.

Du må nok komme med noen bedre argumenter for ikke å kjøpe AMD :)

Lenke til kommentar
Urk!

Takker for svar folkens, men dette prosjektet høres etterhvert ekstremt dyrt ut, og er herved offisielt skrinlagt. Desverre.

AMD dør ikke så lett som folk tror.. det finnes ingen hovedkortprodusert etter 18-hundrede-og-ViaKT133 som ikke har COP. Alså slår maskinen seg av før det er noen fare for CPU.

Du må nok komme med noen bedre argumenter for ikke å kjøpe AMD :)

Naaja. Har du tatt en titt paa http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...