Patrick123 Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg har fått et en sprekk i en gipsvegg. Den er va. 3-4cm i lengden. Det er kun en sprekk, altså ikke et hull. Er det noen måte å fikse det på uten å måtte skjære ut noe? Kan det sparkles over og så males? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Hvorfor har sprekken oppstått? Er noe inni veggen i ferd med å forskyve seg? Blir det verre på sikt? Dette må du finne ut av før du gjør en kosmetisk fiks. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Sparkle og male er innafor. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 Hvorfor har sprekken oppstått? Er noe inni veggen i ferd med å forskyve seg? Blir det verre på sikt? Dette må du finne ut av før du gjør en kosmetisk fiks. Den fikk seg bare et "kakk", så det er ikke fare for noe forverring. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 I så tilfelle gjør du som snobjorn anbefaler. Siden det er en stor sprekk vil jeg anbefale en litt halvgrov sparkel. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2016 (endret) Takk for tips! På det verste er den ca 2-3mm "dyp", så det eneste problemet blir bare å finne rett maling Kan egentlig ikke fordra gipsvegger. Endret 24. januar 2016 av Patrick123 Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Du elsker gipsvegger, for hadde du hatt smartpanel ol nå hadde jobben blitt 10 ganger større. At du kan reparere den er det som er verdien. Vil du ha den sterkere må du rive den og sette opp fibergips. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Takk for tips! På det verste er den ca 2-3mm "dyp", så det eneste problemet blir bare å finne rett maling Kan egentlig ikke fordra gipsvegger. Kunne vært interessant å visst hvem, som behandlet gipsplatene og skjøtene. Er det du? Hvis dette er en sprekk i en skjøt, mellom to plater (eller annen plateskjøt), har nok ikke "maleren" gjordt jobben riktig. Skulle ikke forundre meg, om skjøtene KUN var sparklet. Og da skjer blir det ofte slike sprekker, spessielt ved slag, eller støt i plateveggen. Hvis dette blir utført etter plateprodusentes anvisning, så blir det ikke slike sprekker! Og du kan slå så mye du vil i plata, til og med igjennm plata, uten at det blir sprekker. Bare et hull, der du slår. Skulle ikke forundre meg om det kommer flere slike sprekker, etter noe tid. Back to basic. Les anvisning fra gipsplateprodusent. Endret 25. januar 2016 av Friluftskar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå