Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dele på vasking?

Anbefalte innlegg

Hei! Flytt gjerne tråden om den ikke hører til her.

Jeg bor i lag med en annen kar, som jeg ikke kjente fra før og vi går begge på skole. Han er ikke så mye hjemme her, siden han bor mye sammen med kjæresten sin.

Dette resulterer rett og slett i at han aldri vasker. Jeg har mye mer å gjøre på skolen enn hva han har, og mye lengre dager. Ja, jeg vet veldig godt at jeg har mer å gjøre. Det blir alltid til at jeg vasker dritten hans. Toalettet pisser han ned og speilet er fullt av tannkrem. For en måneds tid siden sa jeg at vi virkelig må få vasket dusjen. Da kom han hjem igjen med et middel for å ha i dusjen. Noe mer gjorde han ikke. For å lage en sammenligning; jeg sier til dama at vi må male huset. Hun kjøper et malingsspann og stikker. Hvem må male?

Er det noen her som har opplevd lignende? Hvordan har dere evt. løst det? Dama mi har registrert det samme når hun er på besøk. Vil ikke lage dårlig stemning...

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe å si om han er mye med dama; han bor sammen med deg. Dere er to stykker som deler leiligheten og vasking burde fordeles likt. Spesielt det skitten han lager, burde han ta selv. Så klart, hvis han typ aldri lager mat hos dere, skjønner jeg at han ikke gidder å vaske opp fettspruten rundt panna, eller hvis 90% av søppla er din, så er det greit om du tar det. Men generell vasking som støvsuging, vasking av kjøkkenet en gang i blant, vask av bad osv. burde han jo vitterlig bidra med. 

Bare si til at han du skjønner at han gjør litt mindre husarbeid siden han er mye hos dama og derfor skitner mindre til (nå motsier jeg kanskje meg selv litt), men at han burde i det minste vaske opp etter seg selv (nevn konkrete eksempler gjerne, som speilet og dassen) og at siden han faktisk BOR med deg så burde han støvsuge og være med på å vask av kjøkken, bad, osv en gang i blant. 

Anonymous poster hash: bd009...257
Lenke til kommentar

Sett opp detaljert vaskeliste med sjekkpunkter. Star for eksempel slik:

Badet: Vaskes hver fredag oddetallsuker: du, partallsuker: han.

Sjekkpunkter:

- Vaske speilet med spray og lofri "glassklut"

- Vaske hele servanten og krana med svamp og vanlig vaskemiddel

- Vaske doen med klorinspray og papir som kastes i do, cisterna, over og under lokket, over og under ringen, porselensringen, under og bak.

- Vaske skapfronter

- Vaske dusjen med klorin, skrubb og skylle av

- Vaske gulvet

Osv med tilsvarende for de andre rommene.

Du må finne på noen sanksjoner dersom han bryter vaskerutinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...