Gå til innhold

Iomega select desktop hard drive Hi-speed usb 2.0

glemyk

Anbefalte innlegg

Hei.. 

Har en iomega ekstern harddisk på 1 tb som jeg har problemer med. plutselig når jeg skulle skru på pcen her om dagen så var det ikke liv i den i det hele tatt etter at den dagen før fungerte helt fint, ikke en gang lyset som indikerer at det er strømtilførsel var på. Har ikke mistet den i bakken eller noe sånn.

Det er litt krise for jeg har mange hundre gb med filer og diverse som for meg er umistelig!

Så er det noen som vet hva som være galt?

Kjøpte den for 4-5 år siden, så sliter i forhold til garanti ved en evt reprasjon..

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å måle strømforsyningen til den?
Kan være så enkelt som at den er død.
Ellers vil jeg tru det går greit å skru den ut av kabinettet sitt og enten koble den som en intern disk i en stasjonær pc, eller koble den til f.eks en USB dock eller USB adapter.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å måle strømforsyningen til den?

Kan være så enkelt som at den er død.

Ellers vil jeg tru det går greit å skru den ut av kabinettet sitt og enten koble den som en intern disk i en stasjonær pc, eller koble den til f.eks en USB dock eller USB adapter.

Nei, jeg har ikke det. Men etter å ha testet med en annen kabel så kom hvertfall lyset tilbake, men der ble ikke liv i disken. Men det kan jo ha noe med at det var en annen kabel som egentlig ikke passet i forhold til spesifikasjonene, men som hadde samme input.

Lenke til kommentar

Om den hadde riktig volt, men for lite amper så kan det være derfor.. en disk vil ikke klare å spinne opp ved for lite amper ;)
Opplevd det selv på en video recorder for overvåkning.. skjønte ikke hvorfor disken ikke virket.. men eieren hadde plugget i feil kabel.. han hadde koblet en av kablene til kamera i recorderen :p hehe..
Med en riktig strømadapter så funket den fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...