worldin Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 jeg har lite peiling på det å klokke minne men hvordan klokker jeg det der 2-2-5-2 eller hva det nå enn er på mine minne brikker til noe raskere , vet ikke om det er dette som er timingen eller ikke ?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jo det er timingene du er inne på nå, jo lavere tall jo raskere brikker men ver obs på at setter du dem for lavt så klarer ikke maskinen å boote. skal du klokke minnet så setter du det til 400 mhz i minneinnstillingene og så øker du fsb på cpuèn da klokkes minnet synkront med cpu. Lenke til kommentar
worldin Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 what??? hvor hvordan ? i bios? jeg har minnet på 1:1 (400 mhz) og klokket fsb opp med 216 , vil det si at jeg skifta timing ? kan jeg ikke skifte timing slik at jeg skifter de der 2-2-2-2 tallene helt selv ? hvordan finner jeg ut hvordan timing minnet mit kjører på nå ? Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Under advanced settings i bios, skal du finne DRAM-timings eller no sånt. Husker ikke rekkefølgen på talla, men det høyeste brukes å skrives til sist. Jeg kjører på 2-3-3-6. Så lenge du har 1/1 på fsb vs ram setting vil minnet klokkes synkront med fsb. Når det gjelder timings har er jeg ikke hundre prosent sikker på 'hvordan' det funker, men det har noe med arbeidssykluser til minnet å gjøre, og/eller antall tid minnet bruker på en oppgave før den går videre med neste jobb. Dette må du nesten bare prøve deg frem på. Nå sies det jo at det beste er 2-2-2-5, men har hørt rykter om at det faktisk går litt kjappere med 2-2-2-6. Tror det var en tråd her for en stund siden som tok opp dette. Søk og du vil finne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå