Gå til innhold

En bedrift gir meg ikke penger tilbake (som avtalt): Hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Bestilte i okt/nov noen varer for ca 2000kr, ble lovet at det skulle bli levert innen 2uker, når det var gått 3 uker ringte jeg og spurte ang dette og ble fortalt jeg kunne avbestille og få pengene tilbake istedenfor.

 

Det endte opp med at jeg kjøpte varer et annet sted, men de sendte det alikevel. Jeg sendte tilbake(som avtalt da jeg ringte de ettersom disse varene kom 5 uker etterpå).

 

Har purret på bedriften 3-4 ganger nå, hvor de hver gang har lovet å fikse det. Har fått nr til daglig leder, men han tar aldri tlf. Etc.

 

Noen som vet hvilke rettigheter man har her? Jeg har jo ikke fått varen, og jeg har blitt lovet(både skriftlig og muntlig) at pengene skulle bli betalt tilbake.

 

Varen: Bil deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, gidder ikke å krangle med de, så lot varen gå i retur av seg selv. Tapte vel penger på de til slutt, men da vet jeg at skruvat er en useriøs bedrift ;)

 

Problemet her er at de har fått alle varer allerede. Er kun jeg som taper 2000kr i denne handelen. :/

Lenke til kommentar

Send et brev hvor du spesifiserer kravssummen og grunnlaget, og gir to ukers betalingsfrist. I brevet informerer du om at forsinkelsesrenter kreves fra datoen du leverte tilbake tingene, og at du vil begjære tvangsfullbyrdelse om de ikke betaler på betalingsfristen. Ta en kopi av brevet og send i posten pluss på e-post hvor du spesifiserer at brevet også sendes per post (alternativt send det rekommandert).

 

Om de ikke betaler går du til namsmannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...