Gå til innhold

"How to" linke til ftp-server via hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg lage en link på min hjemmeside som linker en besøkende på hjemmesiden til å laste ned en filmsnutt e.l. fra ftp-serveren min? At denne personen kun kan laste ned den aktuelle filen og ikkje kan browse resten av ftp-serveren.

Noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du lastet filene opp til en server med ftp, hvor du f.eks. har en hjemmeside?

må det lastes ned med ftp?

'kremt* leste ikke overskriften godt nok..

er jo bare å lage en link til filen de skal få laste ned.. så kan brukeren laste den ned i f.eks IE. funker ikke det da? :shrug:

Endret av tsmidt
Lenke til kommentar

Thank you :)

Fikk det til ved link som tjcombo fortalte:

ftp://brukernavn:[email protected]:portnr/filnavn

Det eneste er at den som laster ned vil med dette kunne få fatt på brukernavn og passord til ftp'en min. Er det mulig å gjøre dette på en måte uten å dele slik informasjon med meg? Tenker nemlig på sikkerhetsmessig at da hvem som helst får tilgang til ftp-serveren min. Selv om de i utgangspunktet ikke får tak i mer informasjon enn det som jeg tillater (i den katalog jeg legger filene jeg vil dele), er ikke dette en sikkerhetsrisiko for at de da kan "bryte" seg inn på min pc?

Lenke til kommentar

Jeg ville antageligvis opprettet en brukernavn og passord til fok som skal laste ned fra serveren min. Så setter jeg instillingen kun på "read" på det bruker navnet, slik at de ikke kan kan gjøre noe annet en å laste ned filen

man kan bryte seg inn på flere måter, så dette er ikke all verdens

risiko nei :mrgreen:

Lenke til kommentar

Har opprettet en egen brukerkonto med tilhørende passord for disse linkene, og dette fungerer utmerket. Laster info til siden fra ftp-server, dette går glimrende ihvertfall dersom den besøkende har relativt bra båndbredde (gjelder til details og tilhørende bilder på <movies> på min hjemmeside).

Har nok et spørsmål. Noen av film-linkene mine åpner ikke et open/save-vindu, men starter istedefor en streaming av disse. Er det noen som vet en løsning på hvordan jeg alltid kan få linkene til å åpne et open/save-vindu? Eller er dette avhengig av nettleseren og innstillingene til den besøkede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...