bo1e Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Jeg prøver å oppdatere bios på hovedkortet mitt. Ifølge supportsiden hos msi så kan det gjøres enten med live update programvare, eller med f-flash fra bios-skjermen under oppstart. Live update sier jeg har nyeste bios, selv om den jeg har heter 10.0 og er fra 2013, og det er kommet helt til 10.9 i 2015. Laster jeg ned bios-filene fra supportsiden og legger på en minnepinne for å bruke m-flash, så får jeg beskjed om at det ikke finnes noen bios-filer på minnepinnen. Jeg kan lagre nåværende bios til minnepinne, og når jeg gjør det, så finner den biosfilen med en gang. Men ingen av de jeg laster ned vil den være med på at er bios-filer. #%/(&%#(¤//#¤%#¤ Hvorfor skal alt være så vanskelig? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Er du sikker på at du har valgt både rett hovedkort, og versjon / revisjon av det? Noen produsenter (husker ikke om MSI er blant dem) lager nyere revisjoner av hovedkortene sine, som krever en annen BIOS fil. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 4. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Er du sikker på at du har valgt både rett hovedkort, og versjon / revisjon av det? Noen produsenter (husker ikke om MSI er blant dem) lager nyere revisjoner av hovedkortene sine, som krever en annen BIOS fil. Japp det var riktige filer. Biosen som var installert var tilpasset av Komplett, så oppstartssplashen var en Komplett-logo og denslags. Lurte litt på om det kunne ha noe med det å gjøre. Flasheverktøyet i biosmenyen ville kun godta/gjenkjenne den som allerede var installert. Jeg laget en minnepinne som bootet til dos og flashet på gamlemåten, så ordnet det seg. Endret 4. februar 2016 av bo1e Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Never mind!. så først nå at du hadde fikset det i DOS modus Endret 5. februar 2016 av WhaWuaWua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå