Gå til innhold

Hacket? Hva gjør jeg videre?

Anbefalte innlegg

Har etter all sannsynlighet hatt noen luringer inne på min epostkonto.
De har ikke klart mye, det lille de har gjort er å be om nytt passord de fleste plassene jeg frekventerer.

Netflixkontoen var seriøst skada, der hadde den endra epost og passord men en grei kar på kundesevicen (Som for digresjons skyld ikke visste hvor Norge var i verden) fiksa dette kjapt.

Dropbox hadde fått forespørsel om endring av passord.
Dette gjelder og alle andre ting som paypal, ebay, aliexpress osv.

Har satt opp tostegs innloggin alle plasser det går og endra alle passord til random passord istedenfor passord jeg kan huske samtidig som jeg har skrevet de ned alldeles analogt. Blyant i en notatblokk om det har noe å si.

Hvor går jeg herfra?

Noen som vil anbefale noen grep?
Trenger jeg det siden jeg har vært tilsynelatende i forkant?

Endret av Dufen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle linke til en blogg av en sikkerhetsekspert, der han forteller hvor meningsløst det er med tilfeldige bokstaver og tall som passord, og hvordan man bare kan brute-force så-så mange ganger per minutt. Og at det som regel er dårlig sikkerhet på serversiden som fører til gjennomtrengning. Jeg fant den ikke, så du får denne istedenfor:

https://www.youtube.com/watch?v=yzGzB-yYKcc

Hvis noen vet hvilken bloggpost jeg snakker om, vennligst finn den!

Finn et jævlig bra passord... Unskyld, jeg mente passfrase. E-posten er, som din uheldige sjebne akkurat har demostrert for oss, det viktigeste passordet av dem alle.

Du vet ikke hvordan (hvorfra) du har blitt "cracket"? Kan det være keylogger på maskinen din? Er hele nettverket ditt usikkert? Bør du reformatere hele maskine? Hvorfra skiftet du passordene?

Har de fått tilgang til e-posten din samt andre kontoer, kan de ha eksportert mye innformasjon som de senere går igjennom. Hva har du lagret på e-post-kontoen? Hva har du på Drop-Box-en? Hva med de andre kontoene?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Skulle linke til en blogg av en sikkerhetsekspert, der han forteller hvor meningsløst det er med tilfeldige bokstaver og tall som passord, og hvordan man bare kan brute-force så-så mange ganger per minutt. Og at det som regel er dårlig sikkerhet på serversiden som fører til gjennomtrengning. Jeg fant den ikke, så du får denne istedenfor:

https://www.youtube.com/watch?v=yzGzB-yYKcc

Hvis noen vet hvilken bloggpost jeg snakker om, vennligst finn den!

Finn et jævlig bra passord... Unskyld, jeg mente passfrase. E-posten er, som din uheldige sjebne akkurat har demostrert for oss, det viktigeste passordet av dem alle.

Her har jeg nå aktivert tostegs innlogging, holder det?

Har skrevet ut alle viktige mails, som lønnslipper o.l. samt info fra nasjonale etater osv.

Du vet ikke hvordan (hvorfra) du har blitt "cracket"? Kan det være keylogger på maskinen din? Er hele nettverket ditt usikkert? Bør du reformatere hele maskine? Hvorfra skiftet du passordene?

For en dust jeg er, skiftet passordene fra den maskinen jeg bruker mest... Det gjøre om igjen straks jeg kommer til en ekstern maskin (i morgen tidlig)

Antar, og jeg bare antar at de har funnet passordet til min epost og gått derfra. Det hele vitner om ikke erfarne folk som har stressa med å "probe" de plassene jeg som sagt frekventere.-

Har de fått tilgang til e-posten din samt andre kontoer, kan de ha eksportert mye innformasjon som de senere går igjennom. Hva har du lagret på e-post-kontoen? Hva har du på Drop-Box-en? Hva med de andre kontoene?

De har kun klart å be om nytt passord der jeg frekventerer, dropbox fikk jeg mail om fra at det var bedt om nytt passord. Dette tilsier vel at det ikke er meget nøye folk som har angrepet?

I retrospekt virker det ikke som om de har kommet inn på min epost. De har funnet passordet, som jeg som en idiot har brukt andre plasser. Dette kan jeg tro at jeg i et svakt øyeblikk har brukt feil plasser.

Det læres....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...