Slutsky Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Hei. Rent hypotetisk, er det mulig for et verksted å trikse med varsellampene i en bil, slik at det tilsynelatende ser ut som det er noe galt med bilen? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Må isåfall fremprovosere en feil da, nappe av en kontakt, føler eller lignende for eksempel. 1 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Fullt mulig. Skitne til en sensor/føler, dra ut en kontakt. Sistnevnte er vel enklest, som for eksempel å dra ut bremselys bryteren som på mange biler fører til at motorlampe lyser og man gjerne får beskjed i dashen om å stoppe bilen umiddelbart. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 27. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2016 Tilleggsinfo: - Jeg hadde bilen inne til service for ca ett år siden. Ca en uke etter service begynte airbag lampen å lyse. Måtte inn på verksted, reperasjon kostet ca 3000. - Nå nylig hadde jeg igjen bilen inne til service. Ca en uke etter service begynte en varsellampe igjen å lyse. Denne gang var det katalysatoren som var gåen. Pris for reperasjon: ca 17 000. Siden det ikke hastet med å utbedre feilen avventet vi litt. Etter en stund sluttet varsellampen å lyse. Er det grunn til mistanke? Eller er det bare tilfeldig at jeg får varsellampe like etter service 2 ganger på rad. Og hva med lampen som nå er slukket. Kan jeg tolke det som at det ikke er noe galt med bilen likevel. Eller kan det være andre årsaker til at lampen sluttet å lyse? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Det er absolutt mulig. Men om du skal da selge bilen så snakker vi om ganske grov svindel som det er lett å avsløre. Mange bruker sensor-deletes på airbag-sensoren (OCS) på min bil-modell, fordi sensormatten i setet har en tendens til å ryke og det er fryktelig dyrt å erstatte sensoren. Så lenge det blir informert om dette så synes jeg det er greit. Informerer du ikke om det så har du ikke bare svindlet kjøperen, men du har også potensielt utsatt spedbarn i barnesete for en sikker død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå